მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
გახანგრძლივებული სასწავლო ფორმატი საჯარო და კერძო სკოლებში საკმოდ მოთხოვნადი გახდა. გადატვირთული სამუშაო გრაფიკის გამო მშობლებისთვის დამატებითი საგანმანათლებლო მომსახურეობა მიმზიდველი შეთავაზებაა - ერთის მხრივ, ბავშვები გაკვეთილების შემდეგ უყურადღებოდ არ არიან და მეორეს მხრივ, დამატებითი განათლებას იღებენ.
შესაბამისად, გაზრდილია ინტერესი, როგორც მშობლების, ისე მასწავლებლების მხრიდან, თუმცა ამ უკანასკნელთა შემთხვევაში უკმაყოფილება არასათანადო ანაზღაურებას უკავშირდება.
გახანგრძლივებული სწავლება თავიდან ბოლომდე სკოლის მიერ რეგულირდება და როგორც წესი, ის გარკვეული ტიპის ანაზღაურებასთან არის დაკავშირებული.
თუ კერძო სკოლების შემთხვევაში გახანგრძლივებული სწავლება ძირითადად იმ თანხაში შედის, რომელსაც მშობლები წლის განმავლობაში იხდიან, საჯარო სკოლების შემთხვევაში გადასახადს მშობლები იხდიან. დამატებითი სასწავლო წრეზე მოსწავლის შეყვანა მშობელს თვეში დაახლოებით 30 ლარიდან და 100 ლარის ფარგლებში უჯდება.
როგორც etaloni.ge-სთან საუბრისას მასწავლებლები აღნიშნავენ, დამატებითი საგანმანათლებლო მომსახურეობაში სკოლები მათ მინიმალურ ანაზღაურებას სთავაზობენ.
როგორც ერთ-ერთი სკოლის პედაგოგი გვეუბნება: „გაკვეთილების შემდგომ გახანგრძლივებულ ჯგუფთან ვრჩები და ისეთივე დატვირთული და აქტიური სასწავლო პროცესი მიმდინარეობს, როგორც ჩვეულებრივ გაკვეთილების დროს. მიუხედავად იმისა, რომ გახანგრძლივებული წრე ფასიანია და არც ისე იაფი ღირს, სკოლა კაპიკებს გვაძლევს, რაც პრაქტიკულად იმ შრომის ნახევარსაც კი არ უდრის რასაც სკოლაში ვხრჯავთ. არადა მეორეს მხრივ დამატებით სამსახურზე უარის თქმა დამატებით შემოსავალზე უარის თქმასაც უდრის, რაც დღევანდელ დღეს არც ისეთი მარტივია“.
საჯარო სკოლას შეუძლია დამატებითი საგანმანათლებლო მომსახურეობა მოსწავლეებს თავად შესთავაზოს და ამაში მის მიერ დაწესებული თანხა მოითხოვოს, ხოლო მასწავლებელს წინასწარ შეთანხმებული თანხა გადაუხადოს. სკოლის დირექტორების თქმით, გახანგრძლივებული წრის არსებობის შემთხვევაში სკოლა მასწავლებელს ანაზღაურებას წინასწარ უთანხმებს და შესაბამისად პედაგოგის ნებაა დათანხმდება თუ არა შემოთავაზებას.
გარდა ამისა, მასწავლებელს შეუძლია თავად შექმნას გახანგრძლივებული სწავლების წრე. ამისთვის პედაგოგი ნებართვას იღებს სკოლის დირექტორისგან, მისგან ქირაობს კლასს. ასეთ შემთხვევაში მშობელი გახანგრძლივებულ წრეზე ბავშვის ტარების საფასურს მასწავლებლებს ინდივიდიუალურად უხდის.
დამატებითი საგანმანათლებლო და სააღმზრდელო მომსახურეობის შეთავაზების შესაძლებლობა ეროვნულ სასწავლო გეგმაშიც არის გაწერილი:
„ყველა სკოლას შეუძლია, საკუთარი სურვილისა და შესაძლებლობების ფარგლებში, შესთავაზოს დამატებითი საგანმანათლებლო და სააღმზრდელო მომსახურება. ეს შეიძლება იყოს დამატებითი საგანი ან წრე. აქვე მითითებული უნდა იყოს, ვინ ასწავლის ამ საგნებს. საათობრივ ბადეში სავალდებულო გაკვეთილებთან ერთად უნდა იყოს აღნიშნული ყველა დამატებითი საგანმანათლებლო და სააღმზრდელო მომსახურება, ასევე დროის და პედაგოგის/წრის ხელმძღვანელის თუ სხვ. მითითებით“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ