მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„ლაგომი“ იწყება სახლში წესრიგით - ოთახში უნდა იყოს ღია სივრცე, „ჰაერი“ მინიმალისტური მოწყობა. ეს ქმნის სწორ, ნათელ ატმოსფეროს. შემდეგია - ბალანსი სამუშაოსა და პირად ცხოვრებას შორის, თავისუფალი დრო, რომელიც შესაძლებელია ოჯახთან ერთად გაატარო. ითვლება რომ, ცხოვრებაში შვედები პირდაპირები და გულწრფელები არიან, ასეთივე უნდა იყოს ურთიერთობა ოჯახის წევრებს შორის.
თუ ყველა თანასწორია, თითოეული აკეთებს იმას, რაც უკეთესად გამოსდის. სწორედ ამიტომ შვედურ ოჯახებში არ დგას საკითხი თუ ვინ არის პასუხისმგებელი საოჯახო საქმეებზე.
გამოკითხვის მონაცემებზე დაყრდნობით, რომელიც ევროკავშირმა ჩაატარა, 95% თვლის, რომ ქალის და მამაკაცის თანასწორობის ხელშეწყობა მნიშვნელოვანია პირადად მისთვის. ხოლო, 99% დაეთანხმა იმას, რომ მამაკაცებისთვის ტირილი - ნორმალურია.
1974 წელს შვედეთი მსოფლიოში პირველი ქვეყანა გახდა, სადაც დეკრეტული შვებულება შემოიღეს, რომლის აღება ორივე მშობელს შეუძლია.
1995 წელს სპეციალური „მამის კვოტა“ შემოიღეს, რაც გულისხმობს ან აიღე ან დაკარგე: თუ მამამ გადაწყვიტა დეკრეტული შვებულება არ აიღოს დასვენების დღეებს ის უბრალოდ დაკარგავს. შვედეთში 480 დღიანი დეკრეტული შვებულებაა. აქედან 90 დღის აღება მხოლოდ მამას შეუძლია.
„ლაგომის“ თაყვანისმცემლებს შეუძლიათ ფრედაგსმუსის - “მყუდრო პარასკევის“ ტრადიციის გაზიარება. ამ დღეს შვედები მთელი ოჯახით სახლში იკრიბებიან, უყურებენ ფილმს და ერთად სადილობენ. არანაკლებ მნიშვნელოვანია რაციონი - მარტივი საკვები. შვედური კულინარიის ჰიტებს შორისაა - ბრაწულები, თევზი, კარტოფილიანი კერძები და ა.შ.
შვედი პედაგოგები განვითარების ინდივიდუალურ პროგრამებს იყენებენ მოსწავლეებთან, რომელიც პროგრამას ვერ ეწევა. გარდა ამისა, მასწავლებელები კლასის გარეთ რეგულარულად ურთიერთობენ ბავშვებთან და მათ მშობლებთან და აკეთებენ ყველაფერს მოსწავლეების ფსიქოლოგიური კეთილდღეობისთვის.
„ლაგომი“ - ზომიერება, ოდესღაც შვედებს რთულ პირობებში გადარჩენაში ეხმარებოდა, ახლა კი ბავშვების უსაფრთხო და კეთილგანწყობილ გარემოში აღზრდის ხერხად იქცა.20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცნობილია, რომელი უმაღლესის ავტორიზაციის ხელახალი განხილვა იქნება 27 დეკემბერს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა დიდი ინტერესი გამოიჩინეს და ყურადღებით მოუსმინეს პრეზენტაციას
ამჯერად, გიმნაზიის IIIბ კლასის მოსწავლეებმა (დამრიგებელი ქეთევან გაგოშიძე) სკოლაში წარადგინეს ღონისძიება - „ტყის საშობაო ზღაპარი“
დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...