მასწავლებლები კლასში ყოველდღე გამოწვევის წინაშე დგანან. ესმის მოსწავლეს რას ვუხსნი? მოსაწყენად ხომ არ ვსაუბრობ? როგორ დავაინტერესო მოსწავლეები? რატომ საუბრობენ მაშინ, როდესაც გაკვეთილს ვხსნი? ტელეფონები როგორ დავადებინო ხელიდან? - ეს კითხვები ბევრ მასწავლებელს აწუხებს.Etaloni.ge პატარ-პატარა რჩევებს მოგცემთ, რომ კლასში სასიამოვნო გარემო შეინარჩუნოთ და მოსწავლეთა ყურადღებაც არ დაკარგოთ.
- კარებში შეხვედრისთანავე მიესალმეთ მოსწავლეებს
კლასის მართვისთვის საუკეთესო ტექნიკა საკლასო ოთახის კართან იწყება. კლასში თქვენი შესვლისას ან მოსწავლეთა შემოსვლისას შეეცადეთ თითოეულ მათგანს თბილად მიესალმოთ. ასე მოსწავლეები იფიქრებენ, რომ ყურადღებას აქცევთ და მათზე ზრუნავთ.
- მოსწავლეები საგაკვეთილო პროცესში პირველივე წუთებიდან ჩართეთ
მოსწავლეებს რომ თბილად მიესალმებით და კლასშიც თბილ ატმოსფეროს შექმნით, შეეცადეთ ისინი გაკვეთილში მალევე ჩართოთ. ამისთვის წინასწარ უნდა მოემზადოთ თუ როგორ დაიწყოთ გაკვეთილი.
- გაკვეთილზე საჭირო საკანცელარიო რესურსი იქონიეთ
არაფერი არღვევს საგაკვეთილო პროცესს ისე, როგორც შემთხვევა, როცა მოსწავლეს კალამი, ფანქარი ან სხვა საჭირო რესურსი არ აქვს. ამ დროს ერთმანეთში საუბარს იწყებენ, რაც ხმაურს იწვევს.ამიტომ საკანცელარიო რესურსი თქვენ უნდა მიაწოდოთ.
- წყლისა და საპირფარეშოს წესები
წინასწარ შეიმუშავეთ ხელის ნიშნები, რაც მიგახვედრებთ მოსწავლეს როდის უნდა წყლის დალევა, როდის საპირფარეშოში გასვლა და ა.შ. ეს გაკვეთილის შეწყვეტას თავიდან აგარიდებთ. მაგალითად, ერთი თითი წყალს ნიშნავდეს, ორი თითი საპირფარეშოს და ა.შ.
- გაკვეთილის გეგმა შეიმუშავეთ
ყოველი გაკვეთილის გეგმა წინასწარ უნდა შეიმუშაოთ. გაკვეთილის დასაწყისშივე უთხარით მოსწავლეებს რის გაკეთებას აპირებთ, ასე ისინი უფრო დაინტერესდებიან.
მოსწავლეებს უნდა აფიქრებინოთ, რომ შემდეგი შეკითხვა შესაძლოა მათ დაუსვათ, ან კონკრეტული დავალება მათ მისცეთ. ისინი მეტად მობილიზებულები იქნებიან და ყურადღებაც არ გაეფანტებათ. ამისთვის მუდმივად უნდა იკონტაქტეთ მათთან.
როცა მოსწავლეებმა იციან, რომ დავალების შესასრულებლად კონკრეტული დრო აქვთ, ცდილობენ ამ დროში ჩაეტიონ. შესაბამისად, დროს უფრო ნაყოფიერად იყენებენ.
- მოსწავლეებს მოძრაობის შესაძლებლობა მიეცით
საკლასო ოთახის კუთხეებში გამოაკარით წარწერები: „ვეთანხმები“, „არ ვეთანხმები“, „ნაწილობრივ ვეთანხმები“ და ა.შ. მოსწავლეები, რომლებიც ერთ ადგილას ვერ ისვენებენ, დისკუსიის თემიდან გამომდინარე ოთახში თავიანთი პოზიციის შესაბამისად გადაადგილდებიან .ასე მათი მოზღვავებული ენერგიაც ეფექტურად დაიხარჯება.