მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
როგორი უნდა იყოს კარგი მასწავლებელი? რა უნარ-ჩვევებს უნდა ფლობდეს და როგორი ურთიერთობა უნდა ჰქონდეს მას მოსწავლესთან - ეს ის საკითხებია, რომლებზეც ბევრჯერ დაწერილა.
მიუხედავად იმისა, რომ მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნებს განათლების სისტემა განსხვავებული აქვთ, პედაგოგის პროფესიის მიმართ მოთხოვნები ხშირად ერთნაირია. ყველა თანხმდება, რომ თუ მოსწავლე მოუთმენლად ელოდება გაკვეთილზე მასწავლებლის შესვლას, თუ მას საგნის სწავლა სიამოვნებას ანიჭებს და აქვს მოტივაცია, ისწავლოს მეტი - ეს ნიშნავს, რომ მას კარგი პედაგოგი ჰყავს. მოზარდებს არ მოსწონთ ურთიერთობა უხეშ პედაგოგებთან.
გერმანიაში საშუალო სკოლის წარმატებული კურსდამთავრებულები ამბობენ, რომ მათთვის ძალიან მნიშვნელოვანი იყო მასწავლებლის თავდაჯერება და საკუთარი აზრის მკაფიოდ გამოხატვის უნარი. ასევე მნიშვნელოვანია ხმის ტემბრი, რომელიც მიუთითებს მასწავლებლის კულტურასა და მაღალ ინტელექტზე.
სტაბილური პიროვნება, პედაგოგიური უნარები, საკმარისი ცოდნა - რომელი თვისებების ნაზავით ყალიბდება კარგი მასწავლებელი? შესაძლებელია თუ არა უნარ-ჩვევების სწავლა?
ამ კითხვებზე პასუხებს გერმანიის უდიდესი გავლენიანი ჟურნალი „შპიგელი“ გვთავაზობს:
ჯოზეფ კრაუსი, გერმანიის მასწავლებელთა ასოციაციის პრეზიდენტი:
„მასწავლებელს უნდა ჰქონდეს ცოდნა, უნდა იყოს თავდაჯერებული და უყვარდეს როგორც თავისი საგანი, ასევე ბავშვები. პედაგოგს უნდა მოსწონდეს მოზარდებთან ურთიერთობა, მაგრამ არ უნდა იყოს მათი ახლო მეგობარი. ის უნდა იყოს სამართლიანი და არ უნდა იყოს „ცხვირჩამოშვებული“.
მონა სტაინინგერი, SPIEGEL-ის სასკოლო გაზეთების კონკურსის გამარჯვებული:
„არაფერია იმაზე უარესი, ვიდრე მასწავლებელი, რომელსაც მცირე გამოცდილება აქვს. როგორც კი მოსწავლეები გააცნობიერებენ, რომ მასწავლებელმა არ იცის რას ამბობს, ვერ ფლობს საგანს საკმარისად კარგად, ისინი მოუსვენარნი ხდებიან და მასწავლებლის პატივისცემაც აღარ აქვთ. პედაგოგებს უნდა ახსოვდეთ, რომ მათ გვერდით ჰყავთ ადამიანები, რომლებსაც ზოგჯერ ცუდი დღე აქვთ ან ხუმრობის განწყობაზე არიან.“
ბრუნჰილდ კურტი - საქსონიის კულტურის მინისტრი:
„მასწავლებლებს უნდა მოსწონდეთ ბავშვები და ახალგაზრდები და მოსწონდეთ მათთან მუშაობა. ეს უფრო მნიშვნელოვანია, ვიდრე სპეციალობის შესანიშნავად ცოდნა“.
მაიკლ ვინტჰოფი - ბავშვთა და მოზარდთა ფსიქიატრი:
„პედაგოგებს უნდა ჰქონდეთ მყარი ფსიქიკა, რათა მათ შეძლონ ბავშვების დახმარება და მათი ხელმძღვანელობა. მათ უნდა ჰქონდეთ ფსიქოლოგიური ცოდნა და შეეძლოთ, მოზარდებს გადასცენ სწორი ფასეულობები და ცოდნა, ასევე მათი ამოცანაა, რომ მოსწავლეებს მიუდგნენ ინდივიდუალურად. პედაგოგს უნდა შეეძლოს, ფსიქოლოგიურად გააძლიეროს მოსწავლე, რათა ის ჩამოყალიბდეს დამოუკიდებელ პიროვნებად და აიღოს საკუთარ ცხოვრებაზე პასუხისმგებლობა.“
მარლის ტეპე, განათლებისა და მეცნიერების კავშირის თავმჯდომარე:
„პირველ რიგში, მასწავლებლებს უნდა მოსწონდეთ ბავშვები და მოზარდები. ნდობა, სხვა ადამიანებისადმი ინტერესი, ყურადღების მიქცევა და თანაგრძნობა მასწავლებლობის ძირითადი მოთხოვნებია. სწავლების პერიოდში აუცილებელია პედაგოგიური და ტექნიკური ცოდნა და თეორიულის გარდა პრაქტიკული ცოდნის მიწოდება“.
იურგ დრიგერი - გამგეობის წევრი:
„კარგი სკოლა ნიშნავს კარგ სწავლებას. ეს კი კარგ მასწავლებლებს შეუძლიათ. კარგი პედაგოგი აყალიბებს დადებით ურთიერთობას მოსწავლეებთან, ენდობა საკუთარ შესაძლებლობებს და მუდმივად მზადაა, განვითარდეს. ის ინდივიდუალურად ახალისებს მოსწავლეებს და კარგად იცნობს მათ. კარგ პედაგოგს ასევე უნდა შეეძლოს კოლეგიალურობა და სხვისი მოსაზრებების მოსმენა.“
სილვია ლორჰმანი - განათლების მინისტრი ჩრდილოეთ რაინ - ვესტფალიაში:
„კარგ მასწავლებელს შეუძლია აღზარდოს საგნის კარგი მცოდნე და მოამზადოს ის სტუდენტობისთვის. მან უნდა აიღოს პასუხისმგებლობა მოსწავლეებზე და შეძლოს მუშაობა სხვადასხვა ინტერესის მქონე გუნდებში.“
კერსტინ გლეინი, 2013 წელს კლაუს ფონ კლიცინგის პრემიაზე წარდგენილი პედაგოგი:
„პირველ რიგში, მასწავლებლებს უნდა ჰქონდეთ ძალიან პოზიტიური დამოკიდებულება თავიანთი პროფესიისა და თავისი სტუდენტების მიმართ. კარგი მასწავლებელი ეპყრობა თავის მოსწავლეებს პატივისცემით, სერიოზულად ეკიდება მათ საჭიროებებსა და პრობლემებს და მოპოვებული აქვს ნდობა.“
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ბაღის პერსონალის მართვის მეთოდოლოგიის დოკუმენტში გაწერილია სკოლამდელი დაწესებულების დირექტორისა და სხვა პერსონალის საკვალიფიკაციო მოთხოვნები
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
სკოლაში საპატიო სტუმრებს სიხარულით დახვდნენ
თუ არ იცით, რომ იოსებ გრიშაშვილი, ვასილ ბარნოვი, ეგნატე ნინოშვილი - იცით ამ მწერლების ნამდვილი სახელი და გვარი ?
მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო