სიახლეები
საინტერესო

როგორ უნდა მოიქცეს მასწავლებელი, თუ მოსწავლეებს გაკვეთილი არ აინტერესებთ - დაინტერესების მარტივი ხერხები
16-02-2021
-
+


ყველა მასწავლებელს უნდა ინტერესით თვალანთებულ მოსწავლეებს და საკუთარი შრომის შედეგს ხედავდეს. მაგრამ ყოველთვის ასე არ ხდება. მოდით განვიხილოთ რა არის ასეთ დროს პედაგოგზე დამოკიდებული და რისი გაკეთება შეუძლია მას მოსწავლეთა ინტერესის აღსაძვრელად.

შექმენით მიმზიდველი გარემო კლასში

არავის არ უნდა სახლში შესვლა, სადაც მას სიხარულით არ ხვდებიან. იგივე ეხება მოსწავლეებს. კლასი უნდა იყოს მიმზიდველი ადგილი, სადაც ბავშვები თავს უსაფრთხოდ, მიღებულად და კომფორტულად გრძნობენ.

შესაძლოა მოსწავლეებს შესანიშნავად ასწავლიდეთ, მაგრამ კლასში არაჯანსაღი ატმოსფერო თქვენს შრომას წყალში ჩაყრის. ყველა კლასს აქვს თავისი „მიკროკლიმატი“, რომელიც სწავლების ეფექტურობაზე ახდენს გავლენას. 

ძირითადი ნიშნები, რომლებიც კლასის გარემოს შეადგენს, გულისხმობს მოსწავლეთა შორის პიროვნებათაშორის ურთიერთობებს, ურთიერთობას მოსწავლეებსა და მასწავლებელთა შორის, მოსწავლეთა საგნისადმი დამოკიდებულებას და ასევე სწავლების მეთოდებს.

მიეცით მოსწავლეებს არჩევანის უფლება

კვლევები აჩვენებს, რომ მოსწავლეებისთვის არჩევანის მიცემას, საგანმანათლებლო პროცესში მათი ჩართულობის გასაზრდელად, გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს.

არჩევანი შესაძლოა ეხებოდეს: 

  • შინაარსის შესწავლის დროს;
  • შესწავლის ფორმას;
  • ცოდნის კონტროლის ფორმას;
  • შედეგების პრეზენტაციას;

სასწავლო პროცესმა მოსწავლეებს სხვადასხვა სტრატეგიების მოსინჯვის შესაძლებლობა უნდა შესთავაზოს. სცადონ და თუნდაც შეცდნენ. მასწავლებელმა კი, თავის მხრივ, უნდა შექმნას პირობები, რომელიც მოსწავლეებს საშუალებას მისცემს სწავლაში თავი მეტად გააკონტროლონ. ამასთან, არჩევანის უფლება მოსწავლეებს ინტერესს და სწავლისადმი პასუხისმგებლობის შეგრძნებას აუმაღლებს.

კავშირი რეალურ ცხოვრებასთან 

მრავალწლიანი კვლევა აჩვენებს, რომ მოსწავლეები უფრო ჩართულნი არიან სასწავლო პროცესში, როდესაც გრძნობენ, რომ შესასწავლი დაკავშირებულია კლასგარეშე ცხოვრებასთან. ის ასახავს ცხოვრების რეალურ კონტექსტებს, აღჭურავს მას პრაქტიკული და სასარგებლო უნარებით და განიხილავს თემებს, რომლებიც აქტუალური და გამოყენებადია მათ ცხოვრებაში. 

გამოიყენეთ პროექტებით სწავლება

რეალური პრობლემების გადაწყვეტა მოსწავლეებს მოტივაციას აძლევს. პროექტებით სწავლება საგნის მიმართ მათ ინტერესს აძლიერებს, ამაღლებს აქტივობას და სასწავლო გამოცდილებას უფრო აქტუალურს და მნიშვნელოვანს გახდის.

აქციეთ სწავლის მიზნები თვალსაჩინო

ხშირად ის, რაც ინტერესის არარსებობა გვგონია, სინამდვილეში ​შესასწავლის სირთულით გამოწვეული მოსწავლის შიშია. ზოგიერთმა თემამ ის შესაძლოა ინფორმაციის დიდი მოცულობის ან გაუგებარი ტერმინების გამო შეაშინოს.

მიეცით მოსწავლეებს ერთგვარი საგზაო რუკა, სადაც გაწერილი იქნება სწავლების კონკრეტული მიზნები. საგზაო რუკამ მოსწავლეებს უნდა აჩვენოს, კონკრეტულად, რა გინდათ და რას ელით ამ თემის შესწავლის შემდეგ.

აჩვენეთ საგანთაშორის კავშირი

ხანდახან მოსწავლეები ვერ ხედავენ, იმას რომ, რასაც ერთ საგანში სწავლობენ, იკვეთება იმასთან, რასაც სხვა საგანში შეისწავლიან. საგანთაშორის კავშირი მოსწავლეებში ყველა ის საგნისადმი ინტერესს გააძლიერებს, რომელიც შესასწავლ თემასთან არის დაკავშირებული.

აჩვენეთ, მოსწავლეებს როგორ შეიძლება გამოიყენონ შესასწავლი მომავალში

ზოგიერთი მოსწავლე ვერ ხედავს აზრს იმაში, რასაც სწავლობს. ნუ დაელოდებით კითხვას - „რაში მჭირდება ეს“. ნაცვლად ამისა, ეს კითხვა სასწავლო გეგმის ნაწილად აქციეთ და განუმარტეთ მოსწავლეებს გაკვეთილის დროს.

მიეცით სწავლის სტიმული

ჯილდოს შეუძლია არამოტივირებულ მოსწავლეს ბიძგი მისცეს. ჯილდო შესაძლოა იყოს სხვადასხვაგვარი: ქაღალდის ვარსკვლავებიდან და კანფეტებიდან დაწყებული, გაკვეთილის ბოლოს თავისუფალი დროის მიცემით დამთავრებული. მოსწავლეებს აუხსენით კონკრეტულად, რა უნდა გააკეთონ, რომ ჯილდო დაიმსახურონ. 

ჩამოუყალიბეთ მიზანსწრაფულობა

დაუსვით მოსწავლეებს შემდეგი კითხვები:

  • რატომ არის ეს შენთვის აუცილებელი?
  • რას აკეთებ იმისთვის, რომ სასურველს მიაღწიო?
  • მიაღწიე საჭირო შედეგებს?
  • როგორია შენი შემდგომი სამოქმედო გეგმა?
მასწავლებელი უნდა დაეხმაროს მოსწავლეს საკუთარი მიზნების ჩამოყალიბებაში. მასწავლებლის მიერ დასმული კითხვების პასუხებს კი ამაში დახმარება შეუძლია. 

კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები

ფიზიკაში ევროპის ოლიმპიადას (EuPhO 2024) წელს საქართველო მასპინძლობს

დამატებით ანაზღაურებას ბაღებში დასაქმებული  3 100 თანამშრომელი მიიღებს

ქიმიის საგამოცდო ტესტები გამოქვეყნდა - NAEC

მასწავლებლების საყურადრებოდ - სამოქალაქო განათლების გამოცდაზე გამოყენებული ტესტები ცნობილია

ავტორიზაციის საბჭო 18 სკოლის საკითხს განიხილავს

პიროვნება
etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს თბილისის N74 საჯარო სკოლის დირექტორი მარინე ჯარმელიშვილი პასუხობს
სკოლები

ფარის საჯარო სკოლის დირექტორი გულო ვიბლიანი ერთადერთ კურსდამთავრებულს ეროვნულ გამოცდებზე გულშემატკივრობს

აღსანიშნავია, მეოთხე კლასის გამოსაშვები საღამო

ვახტანგისის N2 საჯარო სკოლის მოსწავლეებისთვის 2023-2024 სასწავლო წელი მეტად ნაყოფიერი აღმოჩნდა

საინტერესო

საკვებ რაციონში C ვიტამინით მდიდარი ხილის ჩართვა ამ სეზონზე ენერგიის შესანარჩუნებლად ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალებაა

მაშ, რა საფრთხე იმალება მზიანი დღეების მიღმა?

იმ საგამოცდო ცენტრებთან, სადაც აბიტურიენტები აბარებენ, უცხო თვალიც კი შეამჩნევს მარაოებითა და ქოლგებით „შეიარაღებულ“ გულშემატკივრებს

„აბიტურიენტებს ვეტყვი, რომ არ მომბაძონ, არ ინერვიულონ, კარგად გამოიძინონ და ისე გავიდნენ გამოცდაზე“

საკუთარი კალმის, როგორც შეტანა, ასევე გამოტანა შესაძლებელია 

სიახლეები
საზოგადოება