სიახლეები
საინტერესო

რა უნდა იცოდეს ყველა მასწავლებელმა, რომ კლასში ნაკლები პრობლემა ჰქონდეს? - რჩევები სწორი მენეჯმენტისთვის
28-10-2020
-
+


კლასის სწორ მენეჯმენტს უდიდესი მნიშვნელობა აქვს. ეს კი იმას გულისხმობს, რომ კლასში ნაკლები პრობლემები ჩნდება და უფრო მეტი დრო სწავლებისთვის გრჩებათ.

ამისთვის აუცილებელია 6 რჩევა გაითვალისწინოთ. ეს ნამდვილად დაგეხმარებათ!

  • მოსწავლეების ყურადღება უნდა მიიპყროთ
გაკვეთილის დაწყებამდე ყველა მოსწავლის ყურადღება უნდა მიიპყროთ. თემაზე საუბარს ნუ დაიყწებთ მანამ, სანამ არ დარწმუნდებით, რომ ყველა მოსწავლე თავის ადგილას ზის და გისმენთ. ნუ დაიძახებთ „ყველამ მომისმინეთ“ ან „გაკვეთილს არ დავიწყებ, სანამ ყველა მზად არ იქნებით“, უბრალოდ მათ წინ გაიარეთ და რაიმე საინტერესო ფრაზა წარმოთქვით. მაგალითად, „დილით ჩემმა თერმომეტრმა აჩვენა, რომ გარეთ 0 გრადუსი ტემპერატურა იყო“. ასეთ ფრაზები მოსწავლეების ყურადღებას იპყრობს და მათი კომენტარებიც მოჰყვება.

  • ფოკუსი დისციპლინის დამრღვევ მოსწავლეებზე გქონდეთ
მოსწავლეები თუ ყურადღებას არ გაქცევენ და სხვა რაღაცებით ერთობიან, მათი ყურადღება არავერბალური ნიშნებით უნდა მიიპყროთ. თუ საუბრობენ მათ შეხედეთ, მათი მერხების წინ იმოძრავეთ და თან თემაზე ისაუბრეთ.

  • კლასში ადგილი მოსწავლეებს შეარჩევინეთ
სწავლის დაწყებისას მოსწავლეებს შესაძლებლობა მიეცით სასურველ ადგილას დასხდნენ, თუმცა რამდენიმე დღით. 3-5 დღის შემდეგ უთხარით, რომ ისეთი ადგილი შეარჩიონ, სადაც ნამდვილად უნდათ ჯდომა და მთელს წელს ან წლების განმავლობაში იმ ადგილას დარჩებიან. ასე მათ ადგილზე მფლობელობის გრძნობა ჩამოუყალიბდებათ და კომფორტულადაც იგრძნობენ თავს.



  • მიეცით მოტივაცია, რომ მაქსიმუმი გააკეთონ
მოსწავლეები ინდივიდუალურად უნდა შეაფასოთ და მათი წინსვლაც აღნიშნოთ, წინააღმდეგ შემთხვევაში არ ექნებათ სურვილი და მცდელობა მეტი გააკეთონ.

  • ყველა მოსწავლეს თვალყური ადევნეთ
კლასში მდგომარეობა უკეთესადაა, როდესაც ყველა მოსწავლეს ხედავთ. მოსწავლეების დანახვაში რაიმე საგანი ან ტექნიკა ხელს თუ გიშლით, მაგალითად კარადა, კომპიუტერი და ა.შ, ადგილი შეუცვალეთ.

  • ცუდი ყოფაქცევის სავარაუდო შედეგები გააცანით
კლასის კარგი მენეჯმენტი სკოლის პირველივე დღიდან იწყება. როდესაც მოსწავლეებმა იციან, რომ ცუდ ყოფა-ქცევას რა კონკრეტული შედეგები მოჰყვება, შესაბამისად იქცევიან.

გირჩევთ

  • თავიდანვე განსაზღვრეთ რა საპასუხო რეაქცია გექნებათ მოსწავლის ცუდ ყოფა-ქცევაზე.
  • მოსწავლეებს ამაზე ინფორმაცია წინასწარ მიაწოდეთ.
  • არასდროს დაარღვიოთ დადგენილი წესები. მათ ქცევაზე ზუსტად ისეთი რეაქცია უნდა გქონდეთ, რაც წინასწარ მათთან ერთად განიხილეთ და დაადგინეთ.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

400-მდე ვაკანსია პედაგოგებისთვის - ბოლო სამ კვირაში სკოლებში გამოცხადებული კონკურსები

ბავშვებთან მუშაობა მოითხოვს არა მხოლოდ პედაგოგიურ ცოდნას, არამედ ჯანმრთელობისა და უსაფრთხოების წესების ცოდნასაც

ახალი საგნობრივი სტანდარტები გამოქვეყნდა -  განხილვები პედაგოგებთან და ექსპერტებთან დაიწყო 

მეორე სემესტრში სასწავლო დღეების რაოდენობა განსხვავებულია

გაიცანით 14 წლის ბიჭი, რომელიც ზეპირად, გონებაში ყველაზე სწრაფად ამრავლებს, ყოფს  უმატებ რიცხვებს ერთმანეთს

პიროვნება

„მასწავლებლობა ჩემთვის, შთაგონება და სულის ძახილი“ - გაიცანით 2025 წლის მასწავლებლის გლობალური ჯილდოს კონკურსის გამარჯვებული ეკა სეფიაშვილი

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

სკოლები

ქართული ენის პედაგოგის, ნანახანუმ ბაირამოვას მიერ, მე-10 კლასის მოსწავლეებისთვის ჩატარებული აქტივობა დავით აღმაშენებლის ცხოვრება-მოღვაწეობას მიეძღვნა

კონფერენციის შემდეგ გაიმართა მცირე გუნდური ვიქტორინა

ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების,  სკოლის, მიზანია მოსწავლის ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებების მქონე თავისუფალ პიროვნებად ჩამოყალიბება

საინტერესო

გაიცანით 14 წლის ბიჭი, რომელიც ზეპირად, გონებაში ყველაზე სწრაფად ამრავლებს, ყოფს  უმატებ რიცხვებს ერთმანეთს

მასწავლებლების პროფესიული განვითარების ნაკლებობა, მოსწავლეთა ფსიქიკური ჯანმრთელობა... კიდევ რა გამოწვევები არსებობს განათლებაში

რატომ არის მნიშვნელოვანი სწორი მიდგომა? 

უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე

სიახლეები
საზოგადოება