სიახლეები
საინტერესო

როგორ უნდა შეინარჩუნოს მასწავლებელმა ობიექტურობა მოსწავლის შეფასებისას? - გაეცანით 3 გამოსავალს
02-02-2020
-
+


მოსწავლის სწორი შეფასება მათ სამომავლო წარმატებას განსაზღვრავს, ამიტომ მასწავლებელს ამ დროს დიდი ყურადღება მართებს.  

სწორი შეფასება სასწავლო პროცესში პოზიტიური ცვლილებებს იწვევს, შესაბამისად პედაგოგებმა მოსწავლეები უნდა გაამხნევონ, რომ მათ მაქსიმალურად კარგად გამოავლინონ, რა იციან.

გთავაზობთ სამ გზას, როგორ იყოთ შეფასებისას ობიექტურები. ამ გზებს, ალბათ, ბევრი თქვენგანი პრაქტიკაში აქტიურად იყენებს კიდეც:

  • გზა 1: მოსწავლის შედგენილი ტესტი
მოსწავლეების შესაფასებლად მათ მიერ შედგენილი ტესტები შეიძლება გამოიყენოთ. სთხოვეთ ტესტისთვის შეკითხვები ჩამოწერონ და თქვენ საბოლოოდ მათგან ერთი კომბინირებული ტესტი გააკეთეთ. ასე მოსწავლეებს გაააქტიურებთ, სასწვლო პროცესში ჩართავთ და იმასაც დაადგენთ მასალა რამდენად კარგად გაიგეს.

  • გზა 2: პროექტებზე დაფუძნებული სწავლება
პროექტი, რომელიც მოსწავლეთა ცოდნას გამოავლენს, შეფასების ერთ-ერთი კარგი გზაა. პროექტები შესაძლებლობას გაძლევთ განვლილი მასალა ახალს დაუკავშიროთ. თუმცა აუცილებელია გათვალოთ ეს პროექტი რეალურ ცოდნას გამოავლენს თუ უბრალოდ ნასწავლის მასალის შეხსენების საშუალებაა?

პროექტი შეიძლება მოიცავდეს ზეპირ პრეზენტაციას, დებატებს, შემაჯამებელ წერით დავალებას.პროექტი შეიძლება განახორციელოთ რაიმე თემის ამოწურვის შემდეგ.

პროექტის ფარგლებში შეგიძლიათ ჯგუფური ან წყვილებში სამუშაოდ დაგეგმოთ. გაითვალისწინეთ, რომ პროექტში თითოეული მოსწავლე აქტიურად უნდა იყოს ჩართული და მათ ინდივიდუალური სამუშაო უნდა ქონდეთ, რაც საბოლოოდ თითოეული მათგანის ობიექტურად შეფასებას გაგიმარტივებთ. ასე მათ პასუხისმგებლობის გრძნობაც განუვითარდებათ.

პროექტის დასასრულს შემაჯამებელი პრეზენტაციისას ყველა მსოწავლე კარგად გამოკითხეთ.

  • გზა 3: წერილობითი პასუხები
შეფასებისთვის წერითი აქტივობის დაგეგმვა ერთ-ერთი ეფექტური მეთოდია. მას ცოტა დრო სჭირდება და ყოველდღიურ რეჟიმშიც თავისუფლად გამოიყენებთ. თან ამ დროს მოსწავლეების წერითი უნარები კარგად ვლინდება და ხარვეზებიც კარგად ჩანს.

მოსწავლეებს ნუ შეზღუდავთ, მიეცით შესაძლებლობა ისე გადმოგცენ ნასწავლი მასალა, როგორც ეს მათ ურჩევნიათ, თემის დაწერით, ცხრილით, დიაგრამებით და ა.შ.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

სკოლაში მასწავლებლად დასაქმების მსურველთა რეგისტრაცია დაიწყო - დეტალები

მასწავლებლობის მაძიებლობის პერიოდის გავლის დამადასტურებელი დოკუმენტის ნიმუში დამტკიცდა

2200 ლარიანი ვაკანსია - განაცხადის წარდგენის ვადა 3 დღეში იწურება - რამდენი კადრი უნდა შეირჩეს

სად უნდა ნახოთ, გაქვთ თუ არა NAEC-ში ატესტატის მიიტანის ვალდებულება - დეტალური განმარტება

პიროვნება

„სასწავლო წლის დასასრულს საბაზისო საგნებში გამოცდებს დავამატებდი“,- მუხრანას საჯარო სკოლის მასწავლებელი მედეა ჩალაური

„როცა მშობელი, მასწავლებელი და მოსწავლე ერთმანეთის გაგებას ისწავლის, მაშინ სკოლა ბედნიერების სივრცე გახდება“- კუშის საჯარო სკოლის დირექტორი

„ჩვენი მოსწავლეების ოცნებაა, სკოლაში ხალხური სიმღერისა და ქართული საგალობლების წრე გაიხსნას“ - ტობანიერის საჯარო სკოლის პედაგოგის გზავნილი

სკოლები

14 აპრილს, საქართველოში დედაენის დღე აღინიშნება

კალიგრაფიისა და ესეების კონკურსი ალერტკარის საჯარო სკოლაში

ალერტკარის პირველი კლასის მოსწავლეებმა გემოების გამოცნობის სახალისო აქტივობაში მიიღეს მონაწილეობა

აქტივობის ფარგლებში ბავშვებმა ერთმანეთს გაუზიარეს მნიშვნელოვანი ინფორმაციები

პროექტში მონაწილეობდნენ გორისის საჯარო სკოლის მეცხრე კლასის მოსწავლეები

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება