სიახლეები
საინტერესო

როგორ უნდა შეინარჩუნოს მასწავლებელმა ობიექტურობა მოსწავლის შეფასებისას? - გაეცანით 3 გამოსავალს
02-02-2020
-
+


მოსწავლის სწორი შეფასება მათ სამომავლო წარმატებას განსაზღვრავს, ამიტომ მასწავლებელს ამ დროს დიდი ყურადღება მართებს.  

სწორი შეფასება სასწავლო პროცესში პოზიტიური ცვლილებებს იწვევს, შესაბამისად პედაგოგებმა მოსწავლეები უნდა გაამხნევონ, რომ მათ მაქსიმალურად კარგად გამოავლინონ, რა იციან.

გთავაზობთ სამ გზას, როგორ იყოთ შეფასებისას ობიექტურები. ამ გზებს, ალბათ, ბევრი თქვენგანი პრაქტიკაში აქტიურად იყენებს კიდეც:

  • გზა 1: მოსწავლის შედგენილი ტესტი
მოსწავლეების შესაფასებლად მათ მიერ შედგენილი ტესტები შეიძლება გამოიყენოთ. სთხოვეთ ტესტისთვის შეკითხვები ჩამოწერონ და თქვენ საბოლოოდ მათგან ერთი კომბინირებული ტესტი გააკეთეთ. ასე მოსწავლეებს გაააქტიურებთ, სასწვლო პროცესში ჩართავთ და იმასაც დაადგენთ მასალა რამდენად კარგად გაიგეს.

  • გზა 2: პროექტებზე დაფუძნებული სწავლება
პროექტი, რომელიც მოსწავლეთა ცოდნას გამოავლენს, შეფასების ერთ-ერთი კარგი გზაა. პროექტები შესაძლებლობას გაძლევთ განვლილი მასალა ახალს დაუკავშიროთ. თუმცა აუცილებელია გათვალოთ ეს პროექტი რეალურ ცოდნას გამოავლენს თუ უბრალოდ ნასწავლის მასალის შეხსენების საშუალებაა?

პროექტი შეიძლება მოიცავდეს ზეპირ პრეზენტაციას, დებატებს, შემაჯამებელ წერით დავალებას.პროექტი შეიძლება განახორციელოთ რაიმე თემის ამოწურვის შემდეგ.

პროექტის ფარგლებში შეგიძლიათ ჯგუფური ან წყვილებში სამუშაოდ დაგეგმოთ. გაითვალისწინეთ, რომ პროექტში თითოეული მოსწავლე აქტიურად უნდა იყოს ჩართული და მათ ინდივიდუალური სამუშაო უნდა ქონდეთ, რაც საბოლოოდ თითოეული მათგანის ობიექტურად შეფასებას გაგიმარტივებთ. ასე მათ პასუხისმგებლობის გრძნობაც განუვითარდებათ.

პროექტის დასასრულს შემაჯამებელი პრეზენტაციისას ყველა მსოწავლე კარგად გამოკითხეთ.

  • გზა 3: წერილობითი პასუხები
შეფასებისთვის წერითი აქტივობის დაგეგმვა ერთ-ერთი ეფექტური მეთოდია. მას ცოტა დრო სჭირდება და ყოველდღიურ რეჟიმშიც თავისუფლად გამოიყენებთ. თან ამ დროს მოსწავლეების წერითი უნარები კარგად ვლინდება და ხარვეზებიც კარგად ჩანს.

მოსწავლეებს ნუ შეზღუდავთ, მიეცით შესაძლებლობა ისე გადმოგცენ ნასწავლი მასალა, როგორც ეს მათ ურჩევნიათ, თემის დაწერით, ცხრილით, დიაგრამებით და ა.შ.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

იანეულის საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა წაიკითხეს საჯაროდ კითხვის დღესთან დაკავშირებით იგავ-არაკები წაიკითხეს და განიხილეს


ხელფასი 6570 ლარია - დირექტორის მოადგილის თანამდებობაზე კონკურსს განათლების ხარისხის განვითარების ცენტრი აცხადებს

ვალდებულება მთავრობამ 2026 წლის 1-ელ ოქტომბრამდე უნდა შეასწრულოს

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

 ჩხორიის საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა ხელოვნური ინტელექტის დახმარებით შექმნეს ვიდეო დავით აღმაშენებელზე

განსაკუთრებული აქტიურობით გამოირჩევიან - ძმები გიორგი და დავით გიგანები და ნიკოლოზ ზურაბიანი

წიგნის კითხვის პოპულარიზაციისკენ მიმართულ ღონისძიბაში მონაწილეობდნენ სამივე საფეხურის მოსწავლეები

„აღნიშნული აქტივობები მოსწავლეებში წიგნიერების პოპულარიზაციას ისახავს მიზნად“

დეხვირის საჯარო სკოლაში  ისტორიის პედაგოგმა, ჯონი მუშკუდიანმა დავით აღმაშენებლის შესახებ საინტერესო გაკვეთილი ჩაატარა

საინტერესო

უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე

თუ არ იცით, რომ იოსებ გრიშაშვილი, ვასილ ბარნოვი, ეგნატე ნინოშვილი  - იცით ამ მწერლების ნამდვილი სახელი და გვარი ?

სიახლეები
საზოგადოება