სიახლეები
საინტერესო , რჩევები

„ნახე, როგორი ნიჭიერია შენი კლასელი, შენ კი...“ - რატომ არ უნდა შეადაროს მასწავლებელმა და მშობელმა ბავშვი სხვებს?
18-02-2020
-
+


„ნახე, რა კარგად სწავლობს შენი კლასელი, როგორი ნიჭიერი და მონდომებულია, შენ კი...“ - მსგავსი ფრაზები, რომლებსაც მასწავლებლები და მშობლები მოზარდების მისამართით იყენებენ, არაერთი ბავშვისთვის გამხდარა ჩაგვრისა და დამცირების მიზეზი. ხშირად უფროსები, ვერც იაზრებენ, რა ზიანი შეიძლება მიადგეს მოზარდს მაშინ, როცა გამუდმებით ვიღაცას ადარებენ.

შედარება შეიძლება ორგვარი იყოს: მაღალი სოციალური შედარებისას ჩვენ გვადარებენ მათ, ვინც ჩვენზე „უკეთესია“, მაგალითად, უფრო წარმატებულია და მოგვიწოდებენ, რომ ჩვენც ასეთები გავხდეთ. დაბალი სოციალური შედარება კი გულისხმობს პარალელის გავლებას ჩვენზე „უარესთან“ და თვითდამშვიდებას იმით, რომ სხვები ჩვენზე უფრო წარუმატებლები არიან.

როგორც წესი, მასწავლებლებს მაღალი სოციალური შედარება უყვართ. მათ ჰყავთ ხოლმე გამორჩეული მოსწავლე, რომელიც ყოველთვის მომზადებული მოდის გაკვეთილზე და გულისყურით ისმენს ახალ მასალას. სწორედ ისინი ხდებიან შესადარებელი ობიექტები ყველა დანარჩენი მოსწავლისთვის, განსაკუთრებით კი მათთვის, ვისაც დაბალი აკადემიური მოსწრება აქვთ.  

ბავშვების შედარებას, ფავორიტების გამოყოფასა და კონკურენციის წახალისებას რამდენიმე უარყოფითი მხარე აქვს:

სტრესი 

როცა ბავშვს გამუდმებით შთააგონებთ, რომ სხვები მასზე უკეთესები არიან, ეს მასში არაკომპეტენტურობის განცდას იწვევს. მოზარდობის პერიოდში ძალიან ძნელი გადასატანია, როცა ფიქრობ, რომ შენ ყველაფერი უფრო ცუდად გამოგდის, ვიდრე ამას სხვები ახერხებენ. შეიძლება ბავშვს დეპრესიაც კი განუვითარდეს და ჩათვალოს, რომ ის არასრულფასოვანია, სხვები კი წარმატებულები და სრულფასოვნები არიან. 

მოტივაციის მოკვლა

არსებობენ ადამიანები, ვინც მოტივირებულები ხდებიან, როცა სხვები რაიმეს მათზე უკეთ ართმევენ თავს, თუმცა ასევე შესაძლებელია, რომ ბევრი ბავშვისთვის ეს სასოწარკვეთისა და პესიმიზმის მიზეზი გახდეს. მოსწავლეებს, რომლებსაც შექება ამოტივირებთ და ასეთი საკმაოდ ბევრია, სულაც ვერ დაეხმარება თქვენ მიერ მოყვანილი მაგალითები სხვების წარმატებაზე.

შური

გარდა, თავად ბავშვის ფსიქოლოგიური მდგომარეობისა, თქვენ ამგვარი საქციელით მის თანატოლებთან ურთიერთობასაც აფუჭებთ, რადგან შეიძლება მოსწავლეს მტრული დამოკიდებულება ჩამოუყალიბდეს იმ ბავშვის მიმართ, ვისაც თქვენ ადარებთ. შეიძლება ჩათვალოს, რომ სწორედ მისი არსებობაა პრობლემა, რომ არა ის, მისი ცხოვრებაც გაცილებით მარტივი იქნებოდა და მისით ყველა კმაყოფილი დარჩებოდა.

სხვების მიზნები

იმის გამო, რომ მშობლები და მასწავლებლები ავტორიტეტები არიან, შეიძლება ბავშვებმა მათი მიზნები დაისახონ. ასე ხდება ხოლმე, როცა ადამიანი მთელი ცხოვრება რაღაცას უძღვნის და ბოლოს აღმოაჩენს, რომ ის, რისკენაც მთელი ცხოვრება მიდიოდა, სინამდვილეში სხვისი მიზანი იყო. 

და ბოლოს, თუ ბავშვების მოტივირება გინდათ, უბრალოდ შეეცადეთ, მათ ინდივიდუალური მიზნები დაუსახოთ და სხვებთან შედარების ნაცვლად, ინტერესი გაუღვივოთ.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

განათლებული მასწავლებელი ინვესტიციაა განათლებულ მომავალში

რა ცვლილებები შეეხება ადგილობრივ სკოლამდელ დაწესებულებებს ცნობილია

ცნობილია, რომელი უმაღლესის ავტორიზაციის ხელახალი განხილვა იქნება 27 დეკემბერს 

მედიაწიგნიერება სასკოლო განათლებაში

ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტსა (KIU) და მიუნხენის ტექნიკურ უნივერსიტეტს (TUM) შორის თანამშრომლობა ღრმავდება

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

სტუდიაში ბავშვები სწავლობენ ასაკზე მორგებულ საესტრადო და ხალხურ სიმღერებს

ღონისძიებას პედაგოგი ნონა ნონიაშვილი ხელმძღვანელობდა

ოსწავლეებმა დიდი ინტერესი გამოიჩინეს და ყურადღებით მოუსმინეს პრეზენტაციას

ამჯერად, გიმნაზიის III კლასის მოსწავლეებმა (დამრიგებელი ქეთევან გაგოშიძე) სკოლაში წარადგინეს ღონისძიება - „ტყის საშობაო ზღაპარი“ 

აქტივობაში ისინი დიდი ენთუზიაზმით მონაწილეობდნენ

საინტერესო

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა -   ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა

ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული... 

მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ

სიახლეები
საზოგადოება