მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სტატუსების ცვლილებამ და პრაქტიკოსებისთვის მიცემულმა რამდენიმე შანსმა პედაგოგებს შორის უკმაყოფილება გამოიწვია.
მასწავლებლები, რომლებმაც გამოცდა 10 კრედიტზე ჩააბარეს და ისე მოიპოვეს უფროსის სტატუსი, მოითხოვენ, ისინიც წაახალისოს სამინისტრომ და წამყვანის სტატუსი აქტივობების გარეშე მიენიჭოს.
გთავაზობთ პედაგოგების კომენტარებს, რომლებიც სოციალურ ქსელში ვრცელდება:
„ათკრედიტიანებს პირდაპირ უნდა მოგვანიჭონ სტატუსი, ან სქემაში ჩადონ პირობები, რომლითაც სტატუსის ამაღლებას შევძლებთ დროის დაკარგვის გარეშე“; „თუ პრაქტიკოსებს ყველანაირი შანსი მიეცათ, მრავალჯერ, მაღალი სტატუსის მქონენი რატომ უნდა დავიჩაგროთ?!“
„ვერ ვხვდები, შტერ მასწავლებლებს ათას ერთი შანსი მისცეს, ოღონდ რამე მოახერხეთო და წარმატებულები არ იმსახურებენ წახალისებას?“
„არაფერი შეცვლილა. ჭკვიანმა დაადასტურა კომპეტენცია, სუსტი ხელოვნურად გაუთანაბრეს. რა საჭირო იყო ამდენი ხარჯი ვერ გავიგე“;
„იმ მასწავლებლებს, რომლებიც ყოველ სეზონზე გადიან გამოცდაზე და ერთ კრედიტსაც ვერ იღებენ, მოსწავლეები დასცინიან უკვე. სირცხვილია, პედაგოგი პროფესიულ კომპეტენციას რომ ვერ დაადასტურებს. მე არ მინდა ასეთი მასწავლებელი იყოს სკოლაში“;
„ზოგმა 1 კრედიტი მიიღო. მასწავლებელთა სახლმა არც წაიკითხა მისი ატვირთული მასალა და ისე გახდა უფროსი მასწავლებელი. ჩვენ ვინც ადრე ჩავაბარეთ, დავზარალდით. 19 კრედიტი მოვაგროვე, სკოლაში უამრავ კლასგარეშე ღონისძიებაში ვმონაწილეობ და ვიღაცამ შემთხვევით, რომ „გაარტყა“ ერთი კრედიტი, უფროსი მასწავლებლის სტატუსი აიღო“;
„ვფიქრობ, გამოცდაჩაუბარებელმა მასწავლებლებმა ადამიანობა და შეგნება უნდა გამოიჩინონ და მოტივირებულ თაობას დაუთმოს გზა. „ახალგაზრდა და გამოუცდელმა მაძიებელმა ჩემზე მეტი როგორ უნდა იცოდეს?!“ პრეტენზია თუ გვაქვს, მაშინ გამოცდებზეც ერთნაირი პირობები მოვითხოვოთ და პრაქტიკოსმაც უარი თქვას 1,4 და 7 კრედიტიან შეფასებაზე. მაძიებელს მხოლოდ ათკრედიტიანი ეთვლება და ეს უფრო სამართლიანი არ იქნება? იქნება!“
„პრაქტიკოსების ბოლო შანსი აღარ დაილია და ასე ადვილად თუ ჩამოარიგებდნენ ამ კრედიტებს ჩვენ რაღას გვამწარებდნენ?!“
„მიკვირს, როგორ ამართლებენ იმ მასწავლებლებს, რომლებმაც პროფესიული კომპეტენცია ვერ დაადასტურეს? ასეთებს ანდობთ თაობებს? გაუნათლებელი კადრია ისევ სკოლაში. დაარქვით სახელი მათ, ვინც პროფესიულ კომპეტენციას ვერ ადასტურებს“.
„რა გვეჩქარება, ცოტა ხანიც მოვიცადოთ და წამყვანობასაც ისე გვაჩუქებენ, როგორც უფროსობა აჩუქეს ერთკრედიტიანებს, მოვა დრო ალაბათ, წამყვანობასაც რომ ჩამოარიგებენ“
„საინტერესოა რა შეცვალეთ საგაკვეთილო პროცესში უფროსი მასწავლებელი რომ ხართ?! დარწმუნებული ვარ არც არაფერი“.
ასეთმა კომენტარებმა დაპირისპირება გამოიწვია პედაგოგებს შორის. მასწავლებლები მოუწოდებდნენ ერთმანეთს, რომ ნებისმიერი სტატუსის მქონე პედაგოგი იმსახურებს პატივისცემას და მსგავსი შეფასებებისგან თავი შეეკავებინათ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
2025-2026 სასწავლო წლიდან სკოლებში დაფინანსების ახალი მოდელი ამოქმედდება - შეირჩევა საპილოტე სკოლები
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეები აქტიურად ჩაერთნენ ჯგუფურ მუშაობაში
„არც მე გადავწყვეტდი პედაგოგობას, რომ არ მენახა, რატომ ეძებდნენ ბიჭ კადრს...“
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...