სიახლეები
საინტერესო

როგორ ავალაპარაკოთ მოსწავლეები გაკვეთილზე?- რჩევები პედაგოგებს
14-11-2020
-
+


საშუალო საფეხურის მოსწავლეებს საუბარი უყვართ. მათ როდესაც შეკითხვას დაუსვამთ, კლასში ბევრ აწეულ ხელსაც დაინახავთ. თუმცა კლასებში მრავალი აქტივობა მასწავლებლის ბევრ საუბარს გულისხმობს.

გთავაზობთ მეთოდებსა და სტრატეგიებს, რომ თქვენი საუბრის წილი შეამციროთ, მოსწავლეებისა კი გაზარდოთ.

  • მოსწავლეებს ფიქრის დრო მიეცით
როდესაც შეკითხვას დასვამთ, პასუხს მაშინვე ნუ დაელოდებით. მოსწავლეებს მიეცით დრო, აზრები მოიკრიბონ და პასუხზე დაფიქრდნენ. მოსწავლეებს შეუძლიათ პასუხები დაწერონ ან გრაფიკულად ჩაინიშნონ, რაც მათ დამახსოვრებაში დაეხმარებათ. გახსოვდეთ, ხანდახან მოსწავლეების ასალაპარაკებლად რაც გჭირდებათ, მხოლოდ და მხოლოდ რამდენიმე წუთია, რაც მათ დასაფიქრებლად უნდა მისცეთ.

  • ჯგუფებში ამუშავეთ
ჯგუფში მუშაობა მოსწავლეებს თანატოლებთან ერთად მუშაობისა და ნასწავლ მასალაზე დისკუსიის შესაძლებლობას აძლევს, ნაცვლად იმისა, რომ მხოლოდ მასწავლებელს მოუსმინონ და ჩანაწერები აწარმოონ.

  • სხეულის ენა გამოიყენეთ
დაფიქრდით, როგორ გხედავენ მოსწავლეები, როდესაც მათ წინაშე დგახართ. როცა ელაპარაკებით, მხრები ჩაკეტილი გაქვთ თუ ღია ხართ? მათ უყურებთ? თქვენი სხეულის ენა განსაზღვრავს მოსწავლეები რამდენად კომფორტულად არიან და რამდენს გელაპარაკებიან. როდესაც გესაუბრებიან, მათ უყურეთ და მხრებიც არ გქონდეთ ჩაკეტილი. როდესაც ეთანხმებით, თავი დაუკარით და საუბარი არ შეაწყვეტინოთ.

  • თქვენს შეკითხვებზე დაფიქრდით
თქვენს შეკითხვებს დააკვირდით. თუ რიტორიკული და კი/არა პასუხის შეკითხვებს უსვამთ, მაშინ რატომ უნდა ელოდოთ, რომ ბევრს გიპასუხებენ? შეეცადეთ ამა თუ იმ საკითხზე დისკუსია გამართოთ. შეკითხვას ისეთი ფორმულირება მიეცით, რომ მოსწავლეებმა რომელიმე პოზიცია დაიჭირონ.

  • სტუდენტების ხელმძღვანელობით ფორუმი გამართეთ
მოსწავლეებს ჰკითხეთ, თქვენი საგნის ფარგლებში რისი სწავლა უნდათ და დაავალეთ შერჩეულ თემაზე შეკითხვები შეადგინონ. როდესაც მოსწავლეების ხელმძღვანელობით ფორუმს ატარებთ, ისინი თავს უფრო თავისუფლად გრძნობენ და დისკუსიაც უფრო აქტიურია.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ბაღის პერსონალის მართვის მეთოდოლოგიის დოკუმენტში გაწერილია სკოლამდელი დაწესებულების დირექტორისა და სხვა პერსონალის საკვალიფიკაციო მოთხოვნები

NAEC-მა გამოცდის შედეგები გამოაქვეყნა - დეტალები

ინფორმაცია სტუდენტებისთვის - მობილობის ბოლო დღე 7 თებერვალია

სკოლებში საგაზაფხულო არდადეგები 10 დღეს გაგრძელდება - დასვენების დღეების განრიგი ცნობილია

თუ არ იცით, რომ იოსებ გრიშაშვილი, ვასილ ბარნოვი, ეგნატე ნინოშვილი  - იცით ამ მწერლების ნამდვილი სახელი და გვარი ?

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

სკოლაში საპატიო სტუმრებს სიხარულით დახვდნენ

ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგმა - ლელა ზატუაშვილმა მათ შოთა რუსთაველის „ვეფხისტყაოსნიდან“ ნაწყვეტები წააკითხა

საინტერესო

თუ არ იცით, რომ იოსებ გრიშაშვილი, ვასილ ბარნოვი, ეგნატე ნინოშვილი  - იცით ამ მწერლების ნამდვილი სახელი და გვარი ?

მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო

სიახლეები
საზოგადოება