სიახლეები
საინტერესო

„რატომ თავი არ დაგრჩა“, „სემესტრის ბოლოს მე გავიცინებ“ - მასწავლებლის 4 ფრაზა, რომელიც ბავშვებს სწავლაში უშლის ხელს
10-02-2020
-
+


სკოლაში ხშირად მოსწავლეებს ვთხოვთ იმას, რაც მოსწავლის ასაკობრივი განვითარების თვალსაზრისით არაგონივრულია. მაგრამ კიდევ უფრო უარესია, როდესაც ჩვენ ვაიძულებთ აკეთონ ის, რასაც არასოდეს ვაიძულებთ ზრდასრულებსაც კი.

„სრული სიჩუმე“

ბევრ სკოლაში სიჩუმე კულტად არის ქცეული. მოსწავლეებს აიძულებენ ჩუმად იყვნენ დერეფანშიც კი. „სხვები ახლა სწავლობენ, ხელს ნუ უშლით“ - ხშირად უთქვამთ მოსწავლეებისთვის პედაგოგებს. მაგრამ პედაგოგები ხომ საუბრობენ დერეფნებში.

საჭიროა გავმიჯნოთ სიჩუმე, რომელიც საჭიროა დავალებების შესასრულებლად და სიჩუმე, როგორც მთელ კლასზე ტოტალური ძალაუფლების ელემენტი.

„დაჯექი წყნარად, ნუ წრიალებ“

ბავშვები დამოუკიდებელი პიროვნებები არიან. მათ სჭირდებათ ბევრი აქტივობა, მოძრაობა, კითხვების დასმა, გამუდმებით იკვლევენ და შეისწავლიან გარემოს - ისინი კოგნიტური, ფიზიკური და სოციალური განვითარების უზარმაზარ ეტაპზე არიან. ამაშია ბავშვობის არსი.

მასწავლებლები, რომლებსაც გაკვეთილზე გადაადგილების საშუალება აქვთ, ავიწყდებათ რომ ბავშვები გამუდმებით სხედან. ეს სრულიად დამღლელი პრაქტიკაა.

გახსოვდეთ, რომ კლასში რაც უფრო პატარები არიან ბავშვები, მით უფრო რთულია მათთვის ერთ ადგილზე ხანგრძლივი დროით გაჩერება. შეგიძლიათ მათ ცხოვრება გაუმარტივოთ - სხვადასხვა ფიზიკური აქტივობების დახმარებით, დაე ბავშვებმა მასალის დამახსოვრებისას იმოძრაონ. 

გააკეთეთ შესვენებები - მათ შორის საცეკვაო. შეგიძლიათ შეარჩიოთ ის საბავშვო სიმღერები, რომლებიც თქვენ მოგწონთ და საკმარისად დინამიურია.

უფლება მიეცით ბავშვებს ადგნენ (ხელის წინასწარ აწევის და თქვენი ნებართვის გარეშე) მაგალითად, თუ მათ უნდათ წიგნის აღება თაროდან. მინიმუმამდე დაიყვანეთ კლასიკური ლექციური ნაწილი.

„რატომ თავიც სახლში არ დაგრჩა?“

როცა გულმავიწყობაზე მიდგება საქმე პედაგოგები ნულოვანი ტოლერანტობით გამოირჩევიან. ხანდახან ავიწყდებათ, რომ მოსწავლეებიც ადამიანები არიან. 

იმ შემთხვევაშიც თუ ზედიზედ სამი დღე ერთი და იგივე ავიწყდებათ, ან მეათეჯერ სვამენ ერთსა და იმავე კითხვას, ღრმად ამოისუნთქეთ და მოთმინება მოიკრიბეთ.

„სემესტრის ბოლოს მე გავიცინებ“

ამ ფრაზის დავიწყება რთულია. მასწავლებლები ამ ფრაზით მოსწავლეებს „განკითხვის დღეს“ ახსენებენ და დასჯის გარდაუვალობაზე მიანიშნებენ. ამასთან, სთხოვენ გაკვეთილზე არ გაიცინონ. 

არსდროს დაგავიწდეთ, რომ ცნობისმოყვარეობა, ენთუზიაზმი და სწავლის სურვილი არანაირად არ არის დაკავშირებული კლასში სიჩუმესთან და სიწყნარესთან.

ნაცვლად ამისა შეეცადეთ მოსწავლეს სწავლის მოტივაცია გაუზარდოთ და აუხსნათ რომ ცოდნა არის ყველაზე მყარი კაპიტალი.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

სასკოლო თემთან მომუშავე ფსიქოლოგების შერჩევა დაიწყო - კვალიფიკაცია, ანაზღაურება და განაცხადის ვადები ცნობილია

რომელ რესურსცენტრს ჰყავს ყველაზე მეტი მედალოსანი მოსწავლე - დეტალური სტატისტიკა 

2024 წლის პროფესიული განათლების მასწავლებლის ვინაობა ცნობილია - პროფესიული განათლების ეროვნული ჯილდოს გამარჯვებულები გამოვლინდნენ

 პროექტი მარტის ბოლოდან ყველა საჯარო სკოლას შეეხება - დეტალები

პიროვნება

„მოსწავლეების ნათქვამი - „თქვენთან გავიგე მათემატიკა“ ეს ყველაფერს ნიშნავს ჩემთვის“

სკოლები

„STEM პროექტები მოზარდს ასწავლის ტექნოლოგიებს, შესძენს კრიტიკული აზროვნების უნარებს“

ღონისძიების მთავარი თემა იყო საქართველოს ისტორიულ-კულტურული მემკვიდრეობის შესწავლა

კიდევ ერთი ლამაზი და სამახსოვრო დღე შეემატა მოსწავლეთა მოგონებათა ყულაბას

სკოლაში სხვადასხვა მნიშვნელოვან საკითხზე მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლებას მნიშვნელოვანი ყურადღება ექცევა

მათ შექმნეს კედლის გაზეთი, წარმოადგინეს საკუთარი ნააზრევი დედასთან დაკავშირებით

საინტერესო

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება