სიახლეები
საინტერესო

„რატომ თავი არ დაგრჩა“, „სემესტრის ბოლოს მე გავიცინებ“ - მასწავლებლის 4 ფრაზა, რომელიც ბავშვებს სწავლაში უშლის ხელს
10-02-2020
-
+


სკოლაში ხშირად მოსწავლეებს ვთხოვთ იმას, რაც მოსწავლის ასაკობრივი განვითარების თვალსაზრისით არაგონივრულია. მაგრამ კიდევ უფრო უარესია, როდესაც ჩვენ ვაიძულებთ აკეთონ ის, რასაც არასოდეს ვაიძულებთ ზრდასრულებსაც კი.

„სრული სიჩუმე“

ბევრ სკოლაში სიჩუმე კულტად არის ქცეული. მოსწავლეებს აიძულებენ ჩუმად იყვნენ დერეფანშიც კი. „სხვები ახლა სწავლობენ, ხელს ნუ უშლით“ - ხშირად უთქვამთ მოსწავლეებისთვის პედაგოგებს. მაგრამ პედაგოგები ხომ საუბრობენ დერეფნებში.

საჭიროა გავმიჯნოთ სიჩუმე, რომელიც საჭიროა დავალებების შესასრულებლად და სიჩუმე, როგორც მთელ კლასზე ტოტალური ძალაუფლების ელემენტი.

„დაჯექი წყნარად, ნუ წრიალებ“

ბავშვები დამოუკიდებელი პიროვნებები არიან. მათ სჭირდებათ ბევრი აქტივობა, მოძრაობა, კითხვების დასმა, გამუდმებით იკვლევენ და შეისწავლიან გარემოს - ისინი კოგნიტური, ფიზიკური და სოციალური განვითარების უზარმაზარ ეტაპზე არიან. ამაშია ბავშვობის არსი.

მასწავლებლები, რომლებსაც გაკვეთილზე გადაადგილების საშუალება აქვთ, ავიწყდებათ რომ ბავშვები გამუდმებით სხედან. ეს სრულიად დამღლელი პრაქტიკაა.

გახსოვდეთ, რომ კლასში რაც უფრო პატარები არიან ბავშვები, მით უფრო რთულია მათთვის ერთ ადგილზე ხანგრძლივი დროით გაჩერება. შეგიძლიათ მათ ცხოვრება გაუმარტივოთ - სხვადასხვა ფიზიკური აქტივობების დახმარებით, დაე ბავშვებმა მასალის დამახსოვრებისას იმოძრაონ. 

გააკეთეთ შესვენებები - მათ შორის საცეკვაო. შეგიძლიათ შეარჩიოთ ის საბავშვო სიმღერები, რომლებიც თქვენ მოგწონთ და საკმარისად დინამიურია.

უფლება მიეცით ბავშვებს ადგნენ (ხელის წინასწარ აწევის და თქვენი ნებართვის გარეშე) მაგალითად, თუ მათ უნდათ წიგნის აღება თაროდან. მინიმუმამდე დაიყვანეთ კლასიკური ლექციური ნაწილი.

„რატომ თავიც სახლში არ დაგრჩა?“

როცა გულმავიწყობაზე მიდგება საქმე პედაგოგები ნულოვანი ტოლერანტობით გამოირჩევიან. ხანდახან ავიწყდებათ, რომ მოსწავლეებიც ადამიანები არიან. 

იმ შემთხვევაშიც თუ ზედიზედ სამი დღე ერთი და იგივე ავიწყდებათ, ან მეათეჯერ სვამენ ერთსა და იმავე კითხვას, ღრმად ამოისუნთქეთ და მოთმინება მოიკრიბეთ.

„სემესტრის ბოლოს მე გავიცინებ“

ამ ფრაზის დავიწყება რთულია. მასწავლებლები ამ ფრაზით მოსწავლეებს „განკითხვის დღეს“ ახსენებენ და დასჯის გარდაუვალობაზე მიანიშნებენ. ამასთან, სთხოვენ გაკვეთილზე არ გაიცინონ. 

არსდროს დაგავიწდეთ, რომ ცნობისმოყვარეობა, ენთუზიაზმი და სწავლის სურვილი არანაირად არ არის დაკავშირებული კლასში სიჩუმესთან და სიწყნარესთან.

ნაცვლად ამისა შეეცადეთ მოსწავლეს სწავლის მოტივაცია გაუზარდოთ და აუხსნათ რომ ცოდნა არის ყველაზე მყარი კაპიტალი.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

იანეულის საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა წაიკითხეს საჯაროდ კითხვის დღესთან დაკავშირებით იგავ-არაკები წაიკითხეს და განიხილეს


ხელფასი 6570 ლარია - დირექტორის მოადგილის თანამდებობაზე კონკურსს განათლების ხარისხის განვითარების ცენტრი აცხადებს

ვალდებულება მთავრობამ 2026 წლის 1-ელ ოქტომბრამდე უნდა შეასწრულოს

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

 ჩხორიის საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა ხელოვნური ინტელექტის დახმარებით შექმნეს ვიდეო დავით აღმაშენებელზე

განსაკუთრებული აქტიურობით გამოირჩევიან - ძმები გიორგი და დავით გიგანები და ნიკოლოზ ზურაბიანი

წიგნის კითხვის პოპულარიზაციისკენ მიმართულ ღონისძიბაში მონაწილეობდნენ სამივე საფეხურის მოსწავლეები

„აღნიშნული აქტივობები მოსწავლეებში წიგნიერების პოპულარიზაციას ისახავს მიზნად“

დეხვირის საჯარო სკოლაში  ისტორიის პედაგოგმა, ჯონი მუშკუდიანმა დავით აღმაშენებლის შესახებ საინტერესო გაკვეთილი ჩაატარა

საინტერესო

უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე

თუ არ იცით, რომ იოსებ გრიშაშვილი, ვასილ ბარნოვი, ეგნატე ნინოშვილი  - იცით ამ მწერლების ნამდვილი სახელი და გვარი ?

სიახლეები
საზოგადოება