მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„ვინც“ თუ „რომელიც“? - ამ წევრ-კავშირების გამოყენებისას ძალიან ხშირია შეცდომები. არსებობს გრამატიკული წესი, რომელიც აუცილებლად უნდა გავითვალისწინოთ მსგავსი წინადადებების წარმოთქმისას.
მოცემული ოთხი წინადადებიდან ორი გრამატიკულად არასწორია.
თქვენი აზრით, რომელია სწორი?
შენ ხარ ის ადამიანი, რომელმაც კარგად იცის, რა უნდა.
შენ ხარ ის ადამიანი, ვინც კარგად იცის, რა უნდა.
..............................................................................
შენ ხარ ის, რომელმაც კარგად იცის, რა უნდა.
შენ ხარ ის, ვინც კარგად იცის, რა უნდა.
რომელი წინადადებებია სწორი და რა უნდა ვიცოდეთ, რომ არ დავუშვათ გრამატიკული შეცდომები? - პასუხი შემდეგია:
შეგახსენებთ, რომ „ვინც“ და „რომელიც“ წევრ - კავშირებია. წევრ - კავშირს კი ვუწოდებთ ისეთ სიტყვას, რომელიც წინადადების წევრიც (ამ შემთხვევაში ქვემდებარე) არის და კავშირიც. სწორედ ამიტომ ეწოდება მას ორმაგი სახელი.
თუ მთავარი წინადადების ასახსნელი სიტყვა მხოლოდ ნაცვალსახელითაა გადმოცემული, წევრ - კავშირად უნდა გამოვიყენოთ „ვინც“ (ის-ვინც ან ის-რაც).
სწორია: შენ ხარ ის, ვინც კარგად იცის, რა უნდა.
თუ მთავარი წინადადების ასახსნელი სიტყვა არსებითი სახელია, მაშინ წევრ-კავშირად უნდა გამოვიყენოთ „რომელიც“.
სწორია: შენ ხარ ის ადამიანი, რომელმაც კარგად იცის, რა უნდა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
იანეულის საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა წაიკითხეს საჯაროდ კითხვის დღესთან დაკავშირებით იგავ-არაკები წაიკითხეს და განიხილეს
ხელფასი 6570 ლარია - დირექტორის მოადგილის თანამდებობაზე კონკურსს განათლების ხარისხის განვითარების ცენტრი აცხადებს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
განსაკუთრებული აქტიურობით გამოირჩევიან - ძმები გიორგი და დავით გიგანები და ნიკოლოზ ზურაბიანი
დეხვირის საჯარო სკოლაში ისტორიის პედაგოგმა, ჯონი მუშკუდიანმა დავით აღმაშენებლის შესახებ საინტერესო გაკვეთილი ჩაატარა
უმთავრესი დილემა, რასაც „რომ“ კავშირის გამოყენებისას ვაწყდებით, არის - ყველა „რომ“ კავშირთან დაისმის თუ არა მძიმე და კონკრეტულად, სად უნდა დაიწეროს ეს მძიმე