სიახლეები
სამასწავლებლო

„შედეგები მასწავლებლებსაც დაგვეხმარება“ - დირექტორების პასუხები კითხვაზე, უნდა ჩატარდეს თუ არა IV-VI კლასებში ტესტირება?
18-02-2020
-
+


Etaloni.ge აქტუალური საგანმანათლებლო საკითხების ირგვლივ სკოლის ლიდერი დირექტორების მოსაზრებების გაცნობას აგრძელებს.

ამჯერად დავინტერესდით როგორ აფასებენ წარმატებული მენეჯერები შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ IV და VI კლასებში  დაანონსებულ ტესტირებას ქართულ ენასა და ლიტერატურასა (წიგნიერება) და მათემატიკაში (რაოდენობრივი წიგნიერება).

აბაშის მუნიციპალიტეტის ეწერის საჯარო სკოლის დირექტორი მაყვალა სერგია:

„ზოგადად, მე გამოცდებს მხარს ყოველთვის ვუჭერდი და ახლაც  ვუჭერ. გამოცდები ცოდნის შესაფასებლად ძალიან ეფექტურია. ის ნასწავლის ორგანიზებას, შეჯამებასა და შეფასებას უწყობს ხელს, ამიტომ ძალიან მომწონს და ვეთანხმები, რომ IV-VI კლასებში შესაბამისი ტესტირებები ჩატარდეს“.

გარდაბნის N4 საჯარო სკოლის დირექტორი მაია ჩადუნელი:

„ჩემი აზრით, IV-VI კლასებში ტესტირება საჭიროა, რადგან მოსწავლეები სასწავლო პროცესში უფრო მობილიზებულები იქნებიან. ეს ბევრ დადებით შედეგს მოიტანს. ვფიქრობ, გამოცდები ბავშვების მოტივაციის ასამაღლებლად, საკუთარი ცოდნის გადასამოწმებლად კარგი საშუალებაა“.

ახალქალაქის მუნიციპალიტეტის კუმურდოს საჯარო სკოლის დირექტორი არმენაკ ფოლორჩიანი:

„გააჩნია რა დონის მოთხოვნები იქნება IV-VI კლასების ტესტირებაზე. გამოცდები ცუდი არ არის, პირიქით, მოსწავლეებს მეტი პასუხიმგებლობა ექნებათ, როცა ეცოდინებათ, რომ სასწავლო წლის დასაწყისში გამოცდა უნდა ჩააბარონ. თუმცა, აუცილებელია,  ტესტირება მოსწავლეთა ასაკობრივი დონის შესაბამისი იყოს“.

ხარაგაულის მუნიციპალიტეტის ზვარეს საჯარო სკოლის დირექტორი ნატო შათირიშვილი:

„IV-VI კლასების  ტესტირებები ცუდი არ იქნება. „ნაეკი“ ადრეც ატარებდა ასეთ გამოცდებს. მეტიც, ჩემი აზრით, მოსწავლეთა ცოდნის დიაგნოსტირებისთვის ძალიან კარგი საშუალება იქნება. მათ ეცოდინებათ წლის განმავლობაში ამა თუ იმ საგას როგორ დაძლევენ. მასწავლებელსაც დაეხმარება, შემდგომ მუშაობაში. ამ გამოცდით ბავშვმა განმსაზღვრელი შეფასება რომ მიიღოს, ამის მომხრე არ ვარ, ტესტირება უბრალოდ შემოწმებისთვის უნდა იყოს“.

მარტვილის მუნიციპალიტეტის მუხურჩის საჯარო სკოლის დირექტორი დოდო გაბისონია:

„IV-VI კლასებში ტესტირებას დადებითად ვაფასებ იმდენად, რამდენადაც ის მოსწავლეების სწავლა-სწავლების ხარისხის ამაღლებას შუწყობს ხელს. სწავლის მხრივ მოსწავლეები უფრო დაინტერესებულები იქნებიან. ეს დაწყებით საფეხურია და სავალდებულოც არის, რომ მოსწავლე შემდეგ საფეხურზე უფრო მომზადებული გადავიდეს. ჩემი აზრით, ამ გამოცდებს დადებითი შედეგები ექნება და სწავლის ხარისხიც უფრო ამაღლდება. ამ ტესტირებების შედეგები სასწავლო პროცესში მასწავლებლებსაც გამოგვადგება“.

მარტვილის მუნიციპალიტეტის კერძო სკოლა „სხივს“ დირექტორი დავით ჯიქია:

„IV-VI კლასებში ტესტირებები მისაღებად მიმაჩნია, რადგან ბავშვები მეტად მობილიზებულები გახდებიან. უფრო მოემზადებიან და ცოდნასაც მეტს შეიძენენ. ვფიქრობ, გამოცდების შედეგები მოსწავლეებთან მუშაობის პროცესში მასწავლებლებსაც დაგვეხმარება, რადგან მეტად გავამახვილებთ ყურადღებას, რას უნდა მივაქციოთ დიდი ყურადღება“.

მარტვილის მუნიციპალიტეტის ჯოლევის საჯარო სკოლის დირექტორი პლატონ ძიძიგური:

„ეს ტესტირებები ბავშვებისთვის კარგი იქნება. მათი მოტივაცია გაიზრდება და სწავლის პროცესში უფრო მონდომებულები გახდებიან. ბუნებრივია, პედაგოგების, ჩართულობაც უფრო მეტი იქნება. მართალია ისედაც ჩართულები და მომზადებულები ვართ, მაგრამ უფრო ამაღლდება. გამოცდა ნებისმიერ შემთხვევაში კარგია, ამასთან, საგამოცდო პროცესებს შეეჩვევიან და შემდგომში აღარ გაუჭირდებათ. სტიმული, მოტივაცია და მონდომება უფრო გაუძლიერდებათ“.

იხილეთ:

მე-4 და მე-6 კლასების მოსწავლეები 2020 წლის გაზაფხულზე 2 საგანში ტესტირებას ჩააბარებენ


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ცვლილებები სკოლის დირექტორებს, მასწავლებლებსა და რესურსცენტრების ხელმძღვანელებს შეეხება - მთავრობის 2025 წლის გეგმა ცნობილია

ფავორიტიზმი, სუბიექტური დამოკიდებულება... კიდევ რა გამოწვევები ახლავს ბაღებში შიდა კონკურსით კადრების დასაქმებას

ტერმინები, რომლებიც მასწავლებლებმა და მსურველებმა უნდა იცოდნენ - ინფორმაცია პროფესიული პედაგოგებისთვის

აბიტურიენტს უფლება აქვს 4 უცხოური ენიდან მისთვის სასურველ ერთ-ერთ ენა ჩააბაროს

izrune.ge-ს წარჩინებულ მოსწავლეთა დაჯილდოების ღონისძიებაზე პროექტის დადებით მხარეებზე ისაუბრეს - „იზრუნე“  ზრდის მოტივაციას და სწავლის სურვილს

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

თემასთან შესაბამისობაში კი პედაგოგმა პატარებს სახალისო აქტივობა „მაღაზიობანა“ შესთავაზა

„ბიოლოგიაში ევოლუციის სწავლა-სწავლება საინტერესო გამოწვევაა მასწავლებლებლებისა და მოსწავლეებისთვის“

საინტერესო

საკლასო ოთახების ციფრული ტრანსფორმაცია წარმოადგენს საჭირო და გარდაუვალ პროცესს... 

მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო

დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას

სიახლეები
საზოგადოება