მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
24 ივნისს ბათუმის საზაფხულო თეატრში ყველაზე ფართომასშტაბიანი, 11 წლიანი გამოცდილების საგანმანათლებლო პროექტ ''ეტალონის'' გრანდიოზული ფინალი გაიმართა. მასში საქართველოს ყველა მუნიციპალიტეტისა და თბილისის 10 გამგეობის 83 ''ეტალონი-მოსწავლე'' მოსწავლე. ისინი ერთმანეთს ''საქართველოს ეტალონი მოსწავლის'' ტიტულის მოსაპოვებლად ეჯიბრებოდნენ.
პირველობისთვის ბრძოლა დაძაბული აღმოჩნდა. პირველ სამ ადგილზე გასულ მონაწილეს, თანაბარი 90-90 ქულა ჰქონდა. ყველაფერი სისწრაფემ გადაწყვიტა. რეკორდულად ყველაზე მცირე დროში - 72,01 წამში, ყველაზე მეტი სწორი პასუხის დაფიქსირება ლაილაშის სკოლის მე-11 კლასის მოსწავლემ ვახტანგ ჩაჩხიანმა შეძლო და ''2016-2017 სასწავლო წლის საქართველოს ეტალონი მოსწავლის'' ტიტულსაც დაეუფლა, ხოლო მესამე ადგილზე, ასევე 90 ქულით (93.71 წმ.) ზედა ვანის სკოლის მე-9 კლასის მოსწავლე შოთა ჩახუნაშვილი გავიდა.
მიღწეული წარმატებისთვის ''ვანის ეტალონ მოსწავლეს'' განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ 500 ლარიანი ვაუჩერი გადასცა, ხოლო კომპანია ''გზამ'' - 4000 ლარიანი ფულადი პრიზი.
როგორც შოთა ჩახუნაშვილი აღნიშნავს, უფრო მეტის იმედი ჰქონდა:24 ივნისს ბათუმში გამართული ფინალი 2016-2017 სასწავლო წლის ციკლის დაგვირგვინება გახლდათ. წლის განმავლობაში საქართველოს მასშტაბით 80-ზე მეტი შეხვედრა და ''ეტალონის'' ღონისძიება ჩატარდა. თითოეულ ღონისძიებაზე რაიონის, ქალაქის, მუნიციპალიტეტის ''ეტალონი მოსწავლე'' ვლინდებოდა.
სოციალურ-საგანმანათლებლო მედიაპროექტი ''ეტალონი'' 11 წელია არსებობს. სამი წელია, რაც ტელევიზიით არ გადაიცემა. 2014 წლის ''ეტალონის'' შემოქმედებითი გუნდი საქართველოს რეგიონებში გავიდა პროექტის ახალი, ნოვატორული სტრატეგიით.
საქართველოს ეროვნული ინტელექტ-ჩემპიონატ ''ეტალონის'' ჩატარება გულისხმობს უკლებლივ ყველა მუნიციპალიტეტსა და თვითმმართველ ქალაქში ''ეტალონის'' კონკურსების არასატელევიზიო ფორმატით ადგილებზე გამართვას.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა