მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
66 371-დან 8 839 დატრენინგებული - მასწავლებელთა გადამზადების არცთუ სახარბიელო სტატისტიკა აუდიტის სამსახურის 2018 წლის დასკვნაში აისახა. ანგარიშის შეფასებით, დარღვევები უარყოფით გავლენას ახდენს სისტემის პროდუქტიულობასა და ეფექტიანობაზე.
კერძოდ, ევროსაბჭოს ქარტიის მიხედვით, წევრმა სახელმწიფოებმა უნდა უზრუნველყონ მასწავლებლები, განათლების სფეროში დასაქმებული პერსონალი და ტრენერები სამოქალაქო და ადამიანის უფლებების შესახებ აუცილებელი დაწყებითი და განგრძობითი ტრენინგებით. მათ უნდა შეიძინონ საფუძვლიანი ცოდნა და აღქმა სფეროსა და სწავლა-სწავლების მეთოდების ძირითადი ამოცანებისა და პრინციპების შესახებ, ისევე, როგორც თავიანთი სფეროს შესაფერისი სხვა საკვანძო უნარები.
ევროკომისიის დოკუმენტის მიხედვით, სამოქალაქო განათლების მასწავლებელთა კომპეტენციები იყოფა შემდეგ კატეგორიებად:
მასწავლებელთა საჭირო ტრენინგებს უზრუნველყოფს სსიპ - მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი. 2018 წლის მონაცემებით, ქვეყანაში ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში დასაქმებული იყო 66,371 მასწავლებელი, რომელთა 87%-ს არ აქვს გავლილი ტრენინგი სამოქალაქო და უსაფრთხოების მიმართულებით. ხოლო სამოქალაქო განათლების 4,630 მასწავლებლიდან, ტრენინგი გავლილი აქვს 1,085-ს, ანუ მხოლოდ 23%-ს. 2016-2019 წლებში ცენტრმა მოსწავლეთა უსაფრთხოების და ადამიანის უფლებების მიმართულებით ჩაატარა შემდეგი ტრენინგები:
3 წლის განმავლობაში გადამზადდა 6,367 მასწავლებელი (მათგან 90% გადამზადდა 2018 წელს − 5,733 მასწავლებელი). ტრენინგმოდულის ხანგრძლივობაა 24 საკონტაქტო საათი. უსაფრთხო საგანმანათლებლო გარემოს უზრუნველყოფისთვის მნიშვნელოვანი კომპონენტია მასწავლებელთა გადამზადება და ცნობიერების ამაღლება უსაფრთხოების, ადამიანის უფლებებისა და სამოქალაქო განათლების მიმართულებით. მიუხედავად ამისა, აღნიშნული თემატიკის ტრენინგები 2018 წლამდე ხორციელდებოდა მხოლოდ სამოქალაქო განათლების მასწავლებლებისთვის, ხოლო 2018 წლიდან სხვა საგნის მასწავლებლებისთვისაც გახდა ხელმისაწვდომი. თუმცა, ტრენინგი არის ნებაყოფლობითი და მასწავლებლებს არ აქვთ მისი გავლის ვალდებულება. მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრს არ აქვს შემუშავებული კონკრეტულ პერიოდზე გათვლილი სამოქმედო გეგმა, რომლის მიხედვითაც მოხდებოდა მასწავლებელთა მთლიანი კონტინგენტის ეტაპობრივი გადამზადება სამოქალაქო განათლების, მოსწავლეთა უსაფრთხოებისა და ადამიანის უფლებების მიმართულებებით.
ანგარიშში ნათქვამია, რომ განხორციელებული აქტივობები არასაკმარისია და საჭიროებს ყველა დაინტერესებული მხარის პროცესში ჩართვას. მასწავლებელთა კონტინგენტის უსაფრთხოებისა და სამოქალაქო განათლების გადამზადების კუთხით სამოქმედო გეგმის არარსებობა, ზრდის რისკს, რომ მასწავლებლები სრულად ვერ იქნებიან ჩართულნი მოცემული მიმართულებით მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლებაში, რაც შეაფერხებს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული მიზნების მიღწევას.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
KIU და ნეაპოლის სახელმწიფო უნივერსიტეტი ერთობლივ საგანმანათლებლო პროგრამებს განახორციელებენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეების ნამუშევრები მრავალფეროვანი და საინტერესო გახლდათ, მნახველთა დიდი მოწონებაც დაიმსახურა და რეალიზებაც წარმატებით მოხერხდა
აღსანიშნავია, რომ მსგავსი გასვლითი აქტივობები მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებასა და მოტივაციის ამაღლებას ხელს უწყობს
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა