სიახლეები
პიროვნება

იამზე ბუჩუკური, პედაგოგი 20 წლიანი გამოცდილებით: „საბოლოო მიზანი მოსწავლეების პიროვნული თვისებებისა და ღირებულებების ჩამოყალიბებაა“
13-03-2020
-
+


უკვე 20 წელია თბილისის N61 საჯარო სკოლაში ქიმიას ასწავლის და როგორც Etaloni.ge-ს გაუმხილა, გული სწყდება, საბუნებისმეტყველო საგნები ნაკლებად პოპულარული რომაა. წლების წინ სამედიცინო განათლების მიღებას აპირებდა, თუმცა საბოლოოდ პედაგოგად შედგა. რატომ გააკეთა არჩევანი მასწავლებლობის სასარგებლოდ და როგორ ამაყობს საკუთარი მოსწავლეებით იამზე ბუჩუკური, ამას Etaloni.ge-სთან ინტერვიუდან შეიტყობთ.

- თითქმის ოცი წელია ვმუშაობ თბილისის 61-ე საჯარო სკოლაში... მარგამ თანამედროვე ბავშვებს ნაკლებად უნდათ, იყვნენ მასწავლებელები, მე კი, როგორ უჩვეულოდაც უნდა ჟღერდეს, მომწონს, როდესაც ვინმეს რამეს ვასწავლი, ეს ჩემი შინაგანი სურვილი იყო და შემთხვევითი ნამდვილად არ არის, მასწავლებელი რომ ვარ. ოჯახიც დადებითად შეხვდა ჩემ არჩევანს, პროფესია იმ პერიოდში ავირჩიე, როდესაც ძალიან პოპულარული იყო

- თუმცა ისეთი პერიოდიც გვახსოვს, როდესაც მასწავლებლის ავტორიტეტი დაეცა...

- ავტორიტეტს ადამიანი თვითონვე იქმნის, მაგრამ ფაქტია - დიდ გავლენას ახდენს საზოგადოებრივი აზრი, იყო პერიოდი, როდესაც ნამდვილად გაუფასურდა ჩვენი პროფესია, ავტორიტეტი შეელახა. ძალიან რთულია, როდესაც მშობელი შვილს უშვებს სკოლაში იმ ადამიანებთან საურთიერთობოდ, რომელთაც ავტორიტეტი არ გააჩნიათ. ახლა განწყობა რადიკალურად შეცვლილია - მას შემდეგ, რაც საუკეთესო მასწავლებლის სტატუსი მიენიჭათ, მოხდა  წარმატებული პედაგოგების აფიშირება და ამან მასშტაბური ხასიათი მიიღო. ერთი რამ კი გულდასაწყვეტია - ქიმიის მასწავლებელი გახლავართ და საბუნებისმეტყველო საგნებს სკოლებში პრობლემა აქვთ.

- რას გულისხმობთ?

- გაცილებით მეტი ძალისხმევა მჭირდება, ვიდრე სხვა საგნების მასწავლებლებს და რაც უნდა ვისაუბროთ, რომ გამოცდები არ განაპირობებს მოტივაციას, მე საპირისპირო აზრი მაქვს. მაქსიმალურად ვცდილობთ, დავანგრიოთ სტერეოტიპი, ქიმია, ფიზიკა რთული საგანია და ყველაფერს ვაკეთებთ, ბავშვებამდე ისე მივიტანოთ ეს საგნები, მათთვის მისაღები და გასაგები გახდეს.

- ქალბატონო იამზე, რამ განაპირობა ასეთი დამოკიდებულება საბუნებისმეტყველო საგნებისადმი?

- პირველ რიგში, მიიჩნევენ, რომ საბუნებისმეტყველო საგნები რთულია; გარდა ამისა,  ეს საგნები დაკავშირებულია ექსპერიმენტებთან და იყო პერიოდი როდესაც სამივე საბუნებისმეტყველო საგნის ბაზები სკოლებში გაერთიანდა, ზოგან კი საერთოდ მოიშალა. ლაბორატორიები აღარ არსებობდა... მადლობა ჩვენი სკოლის დირექციას, ხელმძღვანელობას ჩვენ მსგავსი გამოწვევის წინაშე არ ვყოფილვართ, თუმცა ამ ყველაფერმა განაპირობა ინდიფერენტული დამოკიდებულება საბუნებისმეტყველო საგნებისადმი. ფაქტია - ექსპერიმენტების გარეშე რთული იქნება ბავშვების დაინტერესება და გარდა ამისა, როდესაც საგანი არ ბარდება ეროვნულ გამოცდებზე, ამას ემატება საატესტატო გამოცდების გაუქმება, უნდა ვაღიაროთ, რომ ბავშვების მოტივაცია შემცირდა. ქიმია საინტერესოა მათთვის, ვინ სამედიცინო განათლების მიღებითაა დაინტერესებული.

- თავად არ გიფიქრიათ, სამედიცინო განათლების მიღებაზე?

- მართლაც ვფიქრობდი ამ განხრით წავსულიყავი, მაგრამ მაშინ ძალიან დიდი კორუფცია იყო და 7-8 წელი უწევდათ სწავლა...

- და აღმოჩნდით განათლების სისტემაში. რეფორმას როგორ შეაფასებდით?

- ეროვნული გამოცდები რომ დაინერგა, ჩემი შვილი აბიტურიენტი იყო და უბედნიერესი გახლდით,  კორუფცია რომ აღარ არსებობდა და ბავშვს შეეძლო, თავისი ცოდნა წარმოეჩინა; ასევე წარმატებით ჩავაბარე სასერტიფიკაციო გამოცდები და ეს ყველაფერი მოგვცა განათლების რეფორმამ; ჩვენი სკოლა  ასევე ჩართულია ახალი სკოლის მოდელში და ვფიქრობ, უდიდესი პერსპექტივა აქვს ამ პროექტს. ბავშვების მოტივაციაზეც დადებითად აისახება და სურვილი გაუჩნდებათ, მიიღონ ცოდნა.

- კორუფცია რამდენჯერმე ახსენეთ...

- სამწუხაროდ, ეს იყო ერთადერთი მიზეზი, რის გამოც სამედიცინოზე არ ჩავაბარე. სწორედ ამან შემიშალა ხელი და დღეს, ბედნიერი ვარ, ეს პრობლემა აღარ არსებობს.

- ქალბატონო იამზე, ოჯახზეც გვიამბეთ.

- მყავს მეუღლე და ერთი შვილი, რომელმაც ეკონომიკის ფაკულტეტი დაამთავრა, ასევე მაგსიტრატურაც, დოქტორანტურაც და რამდენად შეიძლება შვილი აქო, ამაყი ვარ, რომ ასეთი  მშრომელი ადამიანია.

- თქვენი მოსწავლეებით თუ ამაყობთ ხოლმე?

- ერთ მაგალითს გეტყვით -  რამდენიმე წლის წინ, ჩვენი სკოლა დაამთავრა სალომე უროტაძემ, რომელიც ნობელის პრემიაზეა წარდგენილი. სალომე ჩემი მოსწავლე იყო და მინდა, გითხრათ, სკოლას ხშირად აცდენდა. რას ვიზამთ, ნიჭიერ ადამიანებს გარკვეული თავისებურებები ახასიათებთ. თუმცა როდესაც სკოლაში მოვიდოდა, განვლილი მასალა სრულად და გააზრებულად იცოდა. ვურჩევდი, სამედიცინო განათლება მიეღო, თუმცა მან მეცნიერება არჩია და მისით ძალიან ვამაყობ... ზოგადად, ჩემი მოსწავლეებით ყოველთვის ვამაყობ და კმაყოფილი ვარ, ქიმია სკოლის დასრულების შემდეგაც პოზიტიურად ახსენდებათ. ამას სულ მეუბნებიან და მეც ვგრძნობ განწყობას. საბოლოო მიზანი ხომ მხოლოდ აკადემიური ცოდნის მიღება კი არა, პიროვნული თვისებებისა და ღირებულებების ჩამოყალიბებაა. ყოველი საგანი თავის კვალს ტოვებს ამ ღირებულებების ჩამოყალიბებაზე; ვფიქირობ, ჩემმა საგანმაც მნიშვნელოვანი კვალი დატოვა ამ ადამიანებზე და ამით ნამდვილად ვამაყობ.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

მეათე კლასის მოსწავლე, ღია თხრილში ჩავარდა და გაიგუდა - მის გადარჩენას მეგობრები ცდილობდნენ მაგრამ ვერ შეძლეს

სტუდენტებისთვის დაიწყო 2024-2025 სასწავლო წლის გაზაფხულის სემესტრის მობილობა, რომელიც 7 თებერვლის ჩათვლით გაგრძელდება 

„წახალისება არ გაიცემა, თუ თვის განმავლობაში მსმენელი არ დაესწრება სასწავლო პროცესის 80%- ზე მეტს“ - რომელ სტუდენტებს ეხებათ დოკუმენტი

როგორ გამოითვლება საფეხურის ქულა - განმარტება საგნის პედაგოგებისთვის

მასწავლებლებისთვის საგნების განაწილება; სტატუსების ასახვა, მოსწავლეთა მობილობა, საგნების დამატება და ა.შ


პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

„ხატვა, როგორც თერაპიის ერთ-ერთი სახე, მოსწავლეებისთვის იქცა დადებითი ემოციების წყაროდ“

აქტივობა ბავშვებისთვის ძალიან საინტერესო და შემეცნებითთან ერთად თავშესაქცევი აღმოჩნდა

მოსწავლეებისთვის აქტივობა მეტად სახალიო და თავშესაქცევი აღმოჩნდა

საინტერესო

საკლასო ოთახების ციფრული ტრანსფორმაცია წარმოადგენს საჭირო და გარდაუვალ პროცესს... 

მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო

დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას

სიახლეები
საზოგადოება