მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
როგორ მოვიქცეთ ''პრობლემურ'' ადამიანებთან?
-მეორე მხარე და მისი განსხვავებული შეხედულებები ყოველგვარი ცრურწმენებისა და სტერეოტიპების
გარეშე მიიღეთ - ყურადღება გაამახვილეთ არა მის პიროვნებაზე, არამედ მის ქცევაზე; ეცადეთ
ჩასწვდეთ თქვენთვის ,,პრობლემური’’ ქცევის რეალურ მიზეზებს;
-ნუ ეცდებით ცალმხრივად განსაზღვროთ კონფლიქტის შინაარსი - კომუნიკაცია მეორე მხარესთან დიალოგით დაიწყეთ
და არა იმის მითითებით, თუ როგორ უნდა გადაწყდეს არსებული კონფლიკტური სიტუაცია,
ან როგორ უნდა შეცვალოს ქცევა მეორე მხარემ;
-ითანამშრომლეთ მეორე მხარესთან - ერთად განსაზღვრეთ რა არის არასწორი თქვენს კომუნიკაციასა
და ურთიერთობაში. კომუნიკაციის გამოსასწორებლად
თქვენი წილი პასუხისმგებლობა აიღეთ. დაფიქრდით, თუ რისი გაკეთება შეგიძლიათ
სიტუაციის გამოსასწორებლად;
-ეცადეთ მეორე მხარეს ემპათიითა და გაგებით მოეკიდოთ
- ყურადღება მის იმ ქცევებზე გაამახვილეთ, რომელიც თქვენთვის რთული გასაგებია. შეეკითხეთ
საკუთარ თავს - როგორ მოიქცეოდით თქვენ მის ადგილას?
-დაუსვით კითხვები, რომ შესძლოთ მეორე მხარეს ინტერესების,მოლოდინებისა და სურვილების
გაგება. ნუ ჩათვლით, რომ პასუხი უკვე ყველა კითხვაზე გაქვთ;
-პატივი ეცით პიროვნულ განსხვავებებს და საზღვრებს - თუ ატყობთ, რომ სიტუაციას ვერ მართავთ,
დროებით დისტანცირება აჯობებს;
-ეცადეთ მიიღოთ მეორე მხარის მიერ გამოვლენილი წინააღმდეგობრივი ქცევები;
-შეინარჩუნეთ თავაზიანობა და პატივისცემა მეორე მხარის მიერ გამოვლენილი
ქცევისა და სიტყვიერი გამონათქვამების მიუხედავად;
-ეცადეთ იუმორი ეფექტურად გამოიყენოთ - ხშირად
კონფლიქტური სიტუაციები არც ისე სერიოზულია, როგორც ჩანს.
წყარო: ''ინტერპერსონალური კომუნიკაცია''.
ავტორები: ნანა სუმბაძე, თამარ მახარაძე
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
დაკარგული მოსწავლეები გლდანში იპოვეს - დეტალები
„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მასწავლებლი იყოს განათლებული, სამართლიანი“
პროექტი მოსწავლეებისთვის მეტად საინტერეო და შემეცნებითი აღმოჩნდა