მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
რა ტიპის შეცდომებს უშვებენ ქიმიის ტესტის წერისას აბიტურიენტები ყველაზე ხშირად და რა უნდა გაითვალისწინონ გამოცდაზე - აპლიკანტებს რჩევებს შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ქიმიის ჯგუფის ხელმძღვანელი გია ხატისაშვილი აძლევს.
„პირველ რიგში. უნდა გითხრათ, რომ ტესტში, წინა წლებთან შედარებით, მნიშვნელოვანი სიახლეები არ შესულა. შესაბამისად, აბიტურიენტებს შეუძლიათ, ნახონ წინა წლებში გამოყენებული ტესტები და სრული წარმოდგენა შეიქმნან იმაზე, თუ როგორი ტიპის ტესტს უნდა ელოდნენ გამოცდაზე. ასევე არ შეიცვლება ტესტის მაქსიმალური ქულა - 75 და დრო - 3 საათი და 40 წუთი.
უშუალოდ ტექსტური დავალებები იქნება როგორც დახურული, ისე ღია ტიპის. დახურული ანუ არჩევითპასუხიანი დავალებათა რაოდენობა იქნება სულ 30; რაც შეეხება ღია დავალებებს, იქნება: შესაბამისობები, ასევე ნივთიერების ფორმულა იქნება მოცემული და აპლიკანტმა მისი სახელი უნდა დაწეროს და პირიქით, იქნება ნივთიერების სახელი და მისი ფორმულა - დასაწერი. აბიტურიენტებს მოუწევთ ქიმიური რეაქციების ტოლობის დაწერა და ტრადიციულად იქნება გამოთვლითი ტიპის დავალებები", - აღნიშნავს ქიმიის ჯგუფის ხელმძღვანელი.
მისივე თქმით, აბიტურიენტებს გამოცდაზე დამხმარე მასალა დაურიგდებათ.
„აბიტურიენტებს რომლებიც ქიმიის გამოცდაზე გამოვლენ დაურიგდებათ დამხმარე მასალა, რომლითაც შეეძლებათ გამოცდაზე სარგებლობა. ეს არის ქიმიურ ელემენტთა პერიოდულობის ცხრილი, ხსნადობის და ასევე მეტალთა ძაბვის ელექტროქიმიური ცხრილი.
აბიტურიენტებს ვურჩევ, ყურადღებით წაიკითხონ ამოცანის ინსტრუქცია, გაიაზრონ მოცემულობა და მხოლოდ ამის შემდეგ დაიწყონ სწორი პასუხის მოძიება.
დავალებებში, სადაც საჭიროა ქიმიური რეაქციების ტოლობის შედგენა, აბიტურიენტები ხშირად შეცდომას უშვებენ კოეფიციენტების შეცვლაში; ამიტომ ვურჩევდი, განსაკუთრებული ყურადღება მიაქციონ ამ ფაქტორს. ასევე ხშირად, შეცდომები ამოცანებში არითმეტიკული ამოხსნისას, ამიტომ ვთხოვ, იმუშაონ მშვიდად და ნუ დაუშვებენ ისეთ, შეცდომებს, რომელიც შეფასებაზე იმოქმედებს“,- განაცხადა გია ხატისაშვილმა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ცნობილია, რომელი უმაღლესის ავტორიზაციის ხელახალი განხილვა იქნება 27 დეკემბერს
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა დიდი ინტერესი გამოიჩინეს და ყურადღებით მოუსმინეს პრეზენტაციას
ამჯერად, გიმნაზიის IIIბ კლასის მოსწავლეებმა (დამრიგებელი ქეთევან გაგოშიძე) სკოლაში წარადგინეს ღონისძიება - „ტყის საშობაო ზღაპარი“
დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...