სიახლეები
სიახლეები

რა შემთხვევაში აქვს დირექტორს მასწავლებლის სამსახურიდან გათავისუფლების უფლება?! - ეს ხანგრძლივი და არცთუ მარტივი პროცედურაა
17-04-2020
-
+


დღეს საკმაოდ ბევრს საუბრობენ მასწავლებლებისა და დირექტორების უფლებებსა თუ მოვალეობებზე; თუმცა კითხვაზე  - რა შემთხვევაში  შეუძლია დირექტორს პედაგოგის სკოლიდან გათავისუფლება - ერთგვაროვანი პასუხი არ არსებობს. გასაგებია, რომ არის სკოლის შიდა განაწესი, რომელშიც ყოველი სკოლისთვის ინდივიდუალური დეტალები შეიძლება იყოს გაწერილი, მაგრამ როგორც Etaloni.ge-მ გაარკვია - მასწავლებლის სამსახურიდან გათავისუფლება არც ისე მარტივი ყოფილა, როგორც ამის წარმოჩენა ხდება.

საქმე ის გახლავთ, რომ პედაგოგი სკოლიდან არაერთი საყვედურის საფუძველზე თავისუფლდება, თუმცა დირექტორმა თანამშრომელს საყვედური რომ გამოუცხადოს - ეს საკმაოდ ხანგრძლივი და არცთუ მარტივი პროცედურაა.

დავუშვათ, დადგა საყვედურის გამოცხადების აუცილებლობა, დირექტორი ამ ნაბიჯს ერთპიროვნულად ნამდვილად ვერ გადადგამს - იგი ვალდებულია, მიმართოს დისციპლინურ კომიტეტს, რომელიც შედგება ორი მშობლის, ორი მასწავლებლისა და ორი მოსწავლისგან. სწორედ მათ უნდა მიიღონ გადაწყვეტილება - საქმის დეტალურად განხილვის შემდეგ, გამოუცხადებენ თუ არა მასწავლებელს საყვედურს. თუმცა ობიექტურობაზე საუბარი, ასეთ დროს, ცოტა უადგილოა. ვინმეს მიუკერძოებლობაში კი არ შეგვაქვს ეჭვი, უბრალოდ,  წარმოუდგენელია, მოსწავლეებმა საკუთარ მასწავლებელს, პედაგოგებმა კი - კოლეგას გადაცდომებზე მიუთითონ; ასეთ დროს ისინი, რა თქმა უნდა, „სასაყვედურო ობიექტის“ მხარეს იჭერენ. აქ კი სხვა - მორალური პრობლემა იჩენს თავს: შემდეგ რა იმიჯით უნდა შევიდეს იგივე პედაგოგი გაკვეთილზე იმ მოსწავლესთან, რომელმაც ორიოდ დღის წინ გადაწყვიტა, პირობითად, „დამნაშავე“ იყო თუ არა მისივე პედაგოგი.

სწორედ ამიტომ, დირექტორები ცდილობენ, მასწვალებლის საქმე დიციპლინურ კომიტეტამდე არ მიუშვან. ხოლო საყვედურის შემთვევაში, მსგავსი ფაქტი მრავალჯერადი უნდა იყოს და მხოლოდ ამის შემდეგ დგება მასწავლებლის სამსახურიდან გათავისუფლება-არგათავისუფლების საკითხი.

ასეა თუ ისე, ფაქტია, ამ მხრივ, დირექტორებს ბერკეტები არ აქვთ და მასწავლებლის პატივისცემა რომ შეინარჩუნონ, არ ამწვავებენ საკითხს, რადგან ეს ყველაფერი, საბოლოოდ, უარყოფითად აისახება სკოლის იმიჯზე.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭო სხდომას 27 დეკემბერს გამართავს 

პიროვნება

„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“

სპორტული შეჯიბრებები, რადგან ამ დროს იქმნებოდა საუკეთესო, პოზიტიური თანამშრომლობითი გარემო და მიყალიბდებოდა ემპათიის უნარი თანატოლის მიმართ 

ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი მიზანდასახულნი, შრომისმოყვარენი და შემოქმედებითნი არიან
სკოლები

მათ იცეკვეს, იმღერეს, სიტყვა წარმოთქვეს და შემოდგომაზე ვრცლად ისაუბრეს

არმატებულ სპორტსმენებს სკოლაში მოსწავლეებმა და პედაგოგებმა საზეიმო დახვედრა მოუწყვეს

 ღონისძიებას მასწავლებლები:  ლალი წულაია და ელენე სიხარულიძე, ხელმძღვანელობდნენ 

საინტერესო

მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა 

ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე

AI განმარტებით, მასწავლებლის ჩაცმულობა მაინც დამოკიდებულია სკოლის კულტურასა და პოლიტიკაზე 

დისგრაფია სწავლის უნარის სპეციფიკური დარღვევაა - რა უნდა იცოდნენ მასწავლებლებმა და მშობლებმა

სიახლეები
საზოგადოება