სიახლეები
სკოლები

„მიგვავიწყა რასიზმი, ბულინგი და მსგავსი ტერმინები, ერთმანეთის სიყვარული გვასწავლა!“ - ვაქირის საჯარო სკოლის IX კლასის მოსწავლის ჩანახატი
15-04-2020
-
+


სიღნაღის მუნიციპალიტეტის, ილო მოსაშვილის სახელობის ვაქირის საჯარო სკოლის  IX კლასის მოსწავლე  რუსუდან ვარდიაშვილი გვიზიარებს ჩანახატს თემაზე - „მონატრების 1 თვე - რა გვასწავლა სიჩუმემ“. ნამუშევარში მოსწავლე გადმოსცემს, როგორ შეცვალა ჩვენი ცხოვრება და შეხედულებები პანდემიამ. 

                                                                            
                                                                   
                                                                      რა გვასწავლა სიჩუმემ

მსოფლიო განსაცდელმა გააერთიანა. მან გვაიძულა, ერთმანეთისთვის ხელები ჩაგვეკიდა, მტრები მოყვრებად გვაქცია... მან მიგვავიწყა რასიზმი, ბულინგი და მსგავსი ტერმინები, მან ერთმანეთის სიყვარული გვასწავლა!

ისე გადავეშვით თანამედროვე მსოფლიოს მორევში, რომ ლამის დაგვავიწყდა ადამიანური გრძნობები, ადამიანური განცდები, ადამიანობა სადღაც, გონების კუნჭულში, გადავმალეთ.თუმცა ვფიქრობდით, რომ ვცხოვრობდით რუტინული ცხოვრებით და გვინდოდა რაღაცის შეცვლა, რაღაცის განვითარება,წამოწყება, მაგრამ არა ამგვარი...

ჩვენ ვსწავლობდით, ვმუშაობდით, ვერთობოდით, ვაკეთებდით ყველაფერს, რისი გაკეთების აუცილებლობასაც ვგრძნობდით, ან არ ვგრძნობდით, რათა ცხოვრებიდან გამოგვეწურა ყველაფერი, რასაც შესაძლოა, ჩვენთის სიამოვნება მოენიჭებინა. ყველა ჩვენ-ჩვენი საკუთარი ცხოვრებით ვცხოვრობდით და სხვა ადამიანებს საკმარის ყურადღებას აღარ ვაქცევდით.

ახლა უზომო მონატრებას ვგრძნობთ ჩვენი მეგობრების, კოლეგების, ახლო ადამიანების მიმართ, მაგრამ, ჩემი აზრით, სინანული უფრო უნდა დაგვეუფლოს. რატომ არ ვანიჭებდით მათ ამხელა მნიშვნელობას მაშინ, როცა ყოველდღე ვნახულობდით ერთმანეთს? რატომ არ ვატარებდით მათთან უფრო დიდ დროს, მაშინ როცა ეს ნებადართული იყო? მათთან ერთად უფრო მეტს რატომ არ ვიცინოდით მაშინ, როცა ამის შესაძლებლობა გვქონდა? ასეთ დროს საშუალება გვაქვს, ისინი უფრო მეტად დავაფასოთ და უფრო მეტად გავაცნობიეროთ, ცხოვრება არაფერი იქნებოდა, რომ არა ჯანსაღი ურთიერთობები.

სამყარო ტრაგედიამ მოიცვა. მსოფლიოს უდიდესი ქვეყნები საფრთხის წინაშე დადგნენ. ჩინეთი, იტალია, ესპანეთი, საფრანგეთი, ამერიკის შერთბული შტატები:  ამ ქვეყნებისა და კიდევ ბევრისთის ერთდროულად დარეკა უბედურების ზარმა. ქალაქები, რომლებიც უწინ ტურისტებით იყო გადაჭედილი, ახლა ცარიელია. დაკეტილია სავაჭრო ცენტრები, სალონები. მსოფლიოს მედია მკაცრად გვაფრთხილებს, რომ დავრჩეთ სახლში, რადგან ეს, დღესდღობით, თავის დაცვის საუკეთესო საშუალებაა. უამრავი ადამიანი დაიღუპა, უამრავი ადამიანი დაინფიცირდა და როცა გვეგონა, რომ ეს იყო სამყაროს აღსასრული, სწორედ მაშინ ვისწავლეთ, რამხელა ძალა აქვს ერთიანობას. დიახ, ჩვენ გავერთიანდით ერთი საერთო მტრის, უხილავი ვირუსის წინააღმდეგ. საყოველთაო კარანტინში ვართ მოქცეულები, ისე, როგორც ჩიტი გალიაში, ვცდილობთ გარეთ გამოსვლას, ისევ ადუღებული ცხოვრების შეგრძნებას, თავისუფლებას, მაგრამ თუ დავფიქრდებით, მივხვდებით, რამდენი რამ გვასწავლა ამ ყველაფერმა. უფრო ახლოს გავიცანით ოჯახის წევრები, უფრო მეტად შევიყვარეთ ისინი, ამასთან, ფიქრი ვისწავლეთ, ფიქრი იმაზე, თუ როგორი მშვენიერია ცხოვრება, და თან როგორი აუცილებელი.

ახლა საშუალება გვაქვს, დავფიქრდეთ, რა გვინდა, რისი გაკეთება გვსურს. სწორედ ასეთ დროს ვუფიქრდებით ცხოვრების თავისებურებებს.მე დარწმუნებული ვარ, რომ ძალიან მალე ეს ყველაფერი გადაივლის. დავუბრუნდებით ცხოვრების ჩვეულ რიტმს. ისევ აივსება ქალაქები ტურისტებით, ისევ გავალთ სუფთა ჰაერზე სასეირნოდ, ისევ შევიგრძნობთ თვისუფლების სიტკბოებას და აი, მაშინ ჩავწვდებით ცხოვრების მთავარ აზრს!

ჩანახატი გამოგზავნილია „მონატრების 1 თვე - რა გვასწავლა სიჩუმემ“ თემის გამოხმაურების ფარგლებში

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

სპეციალურ მასწავლებლებს სერტიფიკატები გადაეცათ

ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს

გუდავაძე-პატარკაციშვილის ფონდი აგრძელებს მომავალი პედაგოგების წამახალისებელ სასტიპენდიო პროგრამას

რა შემთხვევაში არ შეინახავს ელჟურნალი განმავითარებელ კომენტარს - ეს უნდა გაითვალისწინოთ

ცვლილება მასწავლებელთა საგნისა და პროფესიული უნარების გამოცდების ჩატარების წესში - დოკუმენტი

პიროვნება

„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“

სპორტული შეჯიბრებები, რადგან ამ დროს იქმნებოდა საუკეთესო, პოზიტიური თანამშრომლობითი გარემო და მიყალიბდებოდა ემპათიის უნარი თანატოლის მიმართ 

ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი მიზანდასახულნი, შრომისმოყვარენი და შემოქმედებითნი არიან
სკოლები

მათ იცეკვეს, იმღერეს, სიტყვა წარმოთქვეს და შემოდგომაზე ვრცლად ისაუბრეს

არმატებულ სპორტსმენებს სკოლაში მოსწავლეებმა და პედაგოგებმა საზეიმო დახვედრა მოუწყვეს

 ღონისძიებას მასწავლებლები:  ლალი წულაია და ელენე სიხარულიძე, ხელმძღვანელობდნენ 

საინტერესო

ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე

AI განმარტებით, მასწავლებლის ჩაცმულობა მაინც დამოკიდებულია სკოლის კულტურასა და პოლიტიკაზე 

დისგრაფია სწავლის უნარის სპეციფიკური დარღვევაა - რა უნდა იცოდნენ მასწავლებლებმა და მშობლებმა

სიახლეები
საზოგადოება