დაუშვებელია ნიშნების წერა, მშობლებს არ შეუქმნათ დამატებითი სირთულეები - რა ევალებათ მასწავლებლებს დისტანციურ სწავლებაში?
01-05-2020
დაკოპირებულია
-
+
კორონავირუსმა არა მხოლოდ ჩვენი ყოველდღიურობა სასწავლო პროცესიც რადიკალურად შეცვალა. სკოლის ზარი ახლა კომპიუტერებიდან რეკავს, მოსწავლეები კი საკლასო ოთახების ნაცვლად, ონლაინ ჯგუფებში იკრიბებიან.
ასეთმა ცვლილებამ ყოველდღიური რუტინა შეცვალა და აქამდე ტრადიციად ქცეული ბევრი საკითხი სხვა ჭრილში წამოჭრა. სხვა მრავალ დილემას შორის არის ნიშნების დაწერა. უნდა ფასდებოდნენ თუ არა და როგორ უნდა გამიყვანოს წლიური ნიშანი მასწავლებელმა. ეს საკითხი ძალიან აქტუალურია და როგორც ჩანს, თავად მასწვალებლებშიც არაერთგვაროვან დამოკიდებულებას იწვევს. ამ თემაზე მომზადებულ ჩვენს მასალებს, დიდი გამოხაურება მოჰყვა.
ამიტომაც, გთავაზობთ განათლების სამინისტროს რეკომენდაციას, რომელიც სწორედ ამ საკითხს ეხება:
„მოცემულ პერიოდში დაუშვებელია ნიშნების წერა, განმსაზღვრელი შეფასებების ჩატარება. დისტანციური შეხვედრები ორიენტირებული უნდა იყოს სწავლისა და გაგების პროცესების მხარდაჭერაზე, მოსწავლეთა დახმარებასა და დაკვალიანებაზე; მათი მონდომების დაფასებაზე, ასევე სოციალიზაციისა და კონსტრუქციული ურთიერთობების დამყარების ხელშეწყობაზე.
პრიორიტეტული ადგილი უნდა მიენიჭოს ისეთ დავალებებს, რომლებიც არ მოითხოვს ეკრანებთან ხანგრძლივად ყოფნას - სახლებში „გამოკეტილი“ მოზარდები ისედაც ზედმეტ დროს ატარებენ ეკრანთან“ - წერია რეკომენდაციებში.
შეფასებების გარდა, რეკომენდაციები პედაგოგებს მოსწავლეებისთვის სათანადო დავალებებზეც აძლევს რჩევებს. მნიშვნელოვანია, რომ დავალება მოტივაციას უმაღლებდეს მოსწავლეს და „კეთებით სწავლის“, ანუ თეორიული ცოდნის პრაქტიკულ გამოცდილებაზე დაფუძნების უმნიშვნელოვანეს პრინციპს უნდა ეფუძნებოდეს.
ამასთან, რჩევები მშობლებთან კომუნიკაციასაც ითავლისწინებს და ამ ნაწილის მცირე ამონარიდი ასეთია: სტრესულ სიტუაციაში მშობლებს არ შევუქმნათ დამატებითი სირთულეები. ისინი უნდა დავამშვიდოთ, ვისაც როგორ შეუძლია, ისე ჩაერთვება ამ პროცესებში. მშობლის ვალდებულებად არ უნდა ვაქციოთ დავალებების შესრულება.