სიახლეები
სამასწავლებლო

რამდენად გამოიყენებენ დისტანციურ სწავლებას სკოლები სამომავლოდაც? - დირექტორების მოსაზრებები
07-05-2020
-
+


სკოლებში სწავლება დისტანციური რეჟიმით მიმდინარეობს. გამოცდილება, რომელიც მასწავლებლებმა და მოსწავლეებმა ამ პერიოდში დააგროვეს, მათი შეფასებით, ღირებულია. განათლების სამინისტროს მოსაზრებითაც,  თანამედროვე სწავლების მეთოდების ერთ-ერთი შემადგენელი ნაწილი სწორედაც დისტანციური სწავლებაა.

ამ ფონზე, etaloni.ge დაინტერესდა, რამდენად გამოიყენებენ დისტანციური სწავლების მეთოდებს სკოლები სამომავლოდ და შეცვლის თუ არა ეს გამოცდილება მომავალ საგანმანათლებლო მიდგომებს.
 კითხვაზე საჯარო სკოლის დირექტორები გვპასუხობენ:

წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის ობუჯის თემის N2 საჯარო სკოლის დირექტორი თამარ გოცაძე:

„ონლაინ სწავლების მეთოდებს ჩვენი სკოლის მასწავლებლების ნაწილი აქამდეც იყენებდა. ვერ ვიტყვით, რომ ყველა მასწავლებელი, მაგრამ მათი ნაწილი ნამდვილად აქტიურად იყენებდა. ამ გამოცდილების მიღების შემდგომ კი რასაკვირველია უფრო აქტიურად იქნება გამოყენებული ონლაინ სწავლება და სწავლების დისტანციური მეთოდიც“.

დმანისის მუნიციპალიტეტის დაგარახლოს საჯარო სკოლის დირექტორი ნინო ხორბალაძე:

„თავიდან ბოლომდე დისტანციური სწავლების რეჟიმის პირობებში რთულია სრული სასწავლო პროგრამის ათვისება, თუმცა ონლაინ სწავლებას თავისი დადებითი მხარეები გააჩნია და ვფიქრობ, ჩვენი მასწავლებლები სამომავლოდ აუცილებლად მიმართავენ სწავლების ამ მეთოდს. თუნდაც იმ პრობლემურ მოსწავლეებთან მიმართებით, რომლებსაც არ ჰყოფნით საგაკვეთილო დრო, მასწავლებლებს შესაძლებლობა მიეცემათ ონლაინ რეჟიმში დაუკავშირდნენ მოსწავლეებს და ასე იურთიერთონ დამატებით. დისტანციური სწავლების მეთოდს ნამდვილად გამოიყენებენ ჩვენი პედაგოგები“.

თემურ ფიფიას სახელობის წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის ჯვარის N2 საჯარო სკოლა ხათუნა სამუშია:

„მასწავლებლების მხრიდან შემდგომში დისტანციური და ონლაინ პლატფორმების გამოყენების პრობლემა არ მგონია იყოს, მაგრამ მოსწავლეთა მხრიდან დღესაც არის გარკვეული პრობლემები. ვფიქრობ, ონლაინ სწავლების ფორმატი არც უახლოეს მომავალში იქნება მაღალი ხარისხის, ვინაიდან მოსწავლეებს არ აქვთ იმდენად მაღალი შეგნება რომ სხვისი დახმარების გარეშე, დამოუკიდებლად შეასრულონ დავალებები.

საკლასო ოთახში მასწავლებელს მეტი კონტროლი აქვს. თუმცა ჩვენი დაკვირვებით, დავინახეთ, რომ მოსწავლეები რომლებიც კლასში იყვნენ აქტიურები და ჰქონდათ სწავლის სურვილი იგივენაირად აქტიურები არიან დისტანციური სწავლების დროს, ხოლო ის მოსწავლეები, რომლებიც ნაკლებად გამოხატავდნენ სასწავლო პროცესში ჩართვის სურვილს, ახლაც ასე არიან და პასიურობას ირჩევენ".

შუახევის მუნიციპალიტეტის ვანის საჯარო სკოლის დირექტორი თემურ ტარიელაძე:

„ჩვენ ველოდებით, რომ სასწავლო პროცესის ჩვეულ რეჯიმში გაგრძელება მომავალი სასწავლო წლიდან, ამ ეტაპზე დისტანციური სწავლების სხვა ალტერნატივა არ გვაქვს, თუმცა ვფიქრობ მომავალში შესაძლებელი იქნება გარკვეული დოზით ონლაინ სწავლების ჩართვაც“.

ქალაქ წალენჯიხის N2 საჯარო სკოლის დირექტორი მანანა სონგულია:

„სკოლას ძალიან აქტიური პედაგოგიური კორპუსი ჰყავს. გვყავს მასწავლებლები, რომლებიც საერთაშორისო პროექტებში არიან ჩართულები და დისტანციური სწავლების დაწყებამდეც აქტიურად იყენებდნენ ონლაინ პლატფორმებს.  

აღსანიშნავია, რომ სკოლამაც სწორად გაიაზრა არსებული გამოწვევები, მასწავლებლებმა ერთმანეთს აღმოუჩინეს დახმარება გაუზიარეს ცოდნა და გამოცდილება. გვყავდა მასწავლებლები, რომლებსაც უფრო მეტად აშინებდათ დისტანციური სწავლების ფორმატი, რამდენადაც ეს იყო სწრაფი გადასვლა ახალ პლატფორმაზე, თუმცა ვფიქრობ, საბოლოოდ, თავი კარგად გავართვით არსებულ გამოწვევებს. კიდევ ერთი, რაც მინდა გამოვყო არის, რომ ყველა მასწავლებელმა მოინდომა მაქსიმალურად და შედეგად, მოსწავლეებიც მაქსიმალურად არიან ჩართულნი საგაკვეთილო პროცესში. ამ გამოწვევამ კიდევ ერთხელ დაგვანახა რომ პედაგოგები ყოველთვის იყვნენ მოწოდების სიმაღლეზე და დღესაც დგანან.

რაც შეეხება მოსწავლეების ჩართულობას, გამოკითხვიდან გამომდინარე შემიძლია გითხრათ, რომ მოსწავლეთა უმეტესობას აქვს ინტერნეტთან წვდომა, და ვისაც არ აქვს ასეთი წვდომა ეს ის რაოდენობაა, რომლებთანაც ჩვენ სატელეფონო რეჟიმში ვახერხებთ დაკავშირებას.“

თეთრიწყაროს მუნიციპალიტეტის გოლთეთის საჯარო სკოლის დირექტორი შორენა ქურასბედიანი:

„ფეხის აწყობა ძალიან რთული იყო, საკმაოდ გაუჭირდათ მასწავლებლებს, მოსწავლეებს და მშობლებსაც, უფრო მეტად მშობლებს. ჩვენთან დისტანციური სწავლება საუკეთესოდ დამაკმაყოფილებლად მიმდინარეობს. თუნდაც teams-ის პროგრამა, რომლითაც გაკვეთილებს ვატარებთ, ახლა მიდის ამის სწავლება. როგორ უნდა გაიგზავნოს დავალება, როგორ უნდა გაუკეთო ქვიზი და ა.შ. ამას თან ჩვენ ვსწავლობთ თან პედაგოგებს ვასწავლით და პარალელურად ბავშვებს ვასწავლით.

რა თქმა უნდა, ცუდი არ არის ეს ყველაფერი, თუმცა სატესტო რეჟიმია და რთულია. სამომავლოდ სკოლაში გამოყენება გარკვეულ შემთხვევებში საკმაოდ კარგი მგონია. მაგალითად, როდესაც მოსწავლეს დავუშვათ ფეხი აქვს მოტეხილი ან ხანგრძლივად უწევს ავად ყოფნა, ასეთ დროს teams-იც და სხვა პროგრამებიც, რომელშიც ახლა ვმუშაობთ ვფიქრობ ძალიან კარგი იქნება. არაჩვეულებრივია, რომ ასეთი ალტერნატივა გამოიძებნა. ვინაიდან პედაგოგებს უწევდათ სახლში მისვლა ჰქონდათ თუ არა ამის დრო და ამ მეთოდით უშუალოდ სკოლიდან შეგიძლია სასწავლო პროცესის წარმართვა და ასეთი მოსწავლის კლასში „გაჩენაც“ - არაჩვეულებრივი შესაძლებლობა მგონია“.

შუახევის მუნიციპალიტეტის ჯაბნიძეების საჯარო სკოლის დირექტორი ჯემალ ივანაძე:

„ალბათ ნაკლებად იქნება გამოყენებული დისტანციური სწავლება ჩვეულ რეჟიმში დაბრუნების შემდგომ, თუმცა დისტანციური სწავლების გამოყენება კარგი საშუალება იქნება იმ მოსწავლეებთან, რომლებიც ხშირად აცდენენ სკოლას გარკვეული მიზეზების გამო, თუმდაც ჯანმრთელობის მდგომარეობის გამო“.

წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის ნაკიფუს თემის N1 საჯარო სკოლის დირექტორი ვლადიმერ შენგელია:

„წინასწარ ამის თქმა გამიჭირდება, მაგრამ თუ გავითვალისწინებთ, რომ ყველაფერი აღდგება და ჩვეულ რეჟიმში გავაგრძელებთ სასწავლო პროცესს, დისტანციური სწავლებისთვის დიდი დრო აღარ იქნება. ამის მიზეზი ბავშვებისთვის თავისუფალი დროის დატოვებაც არის. ერთია ჩვენი სურვილი, რომ სკოლაშიც ისწავლონ, სახლშიც და ყველაგან, მაგრამ ბავშვებს სჭირდებათ თავისუფალი დრო“.

შუახევის მუნიციპალიტეტის სხეფის საჯარო სკოლის დირექტორი ოთარ დავითაძე:

„ონლაინ სწავლება ძალიან მოსაწონია და მივესალმები, თუმცა აუცილებელია, რომ ყველა მოსწავლეს ჰქონდეს წვდომა ინტერნეტთან. ყველასთვის უნდა იყოს ეს ხელმისაწვდომი. ასეთ შემთხვევაში პირადად, მე მომხრე ვარ“.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ოჯახში უმცროს შვილზე დაინიშნება 50-დან 450 ლარამდე ყოველთვიური დახმარება - ბიუჯეტი

იმუშავებს თუ არა ელექტრონული ჟურნალი უქმე დღეებში, რომელიც მთავრობამ გამოაცხადა

როგორ ჩავრთოთ ბავშვები საახალწლო სამზადისში

ითვლება, რომ დამწვარი ფეხსაცმლის უსიამოვნო სუნი საშობაო გობლინებს სახლიდან აძევებს

ელექტრონული ჟურნალში სემესტრული ცვლილებების შეტანის ბოლო ვადა ცნობილია  - ინფორმაცია მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციისთვის

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“ 

კესო, მუსიკალური ფესტივალის - „სხვა საქართველო სად არის“, ლაურეატი გახდა 

მე- 7 კლასის დამრიგებლის ზენფირა ისაევის ხელმძღვანელობით ჩატარდა და მასში მოსწავლეები დიდი ინტერესით ჩაერთნენ 

აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა

კვირეული დაუვიწყარი ემოციებითა და შთაბეჭდილებებით აღსავსე იყო 

საინტერესო

როგორ ჩავრთოთ ბავშვები საახალწლო სამზადისში

ითვლება, რომ დამწვარი ფეხსაცმლის უსიამოვნო სუნი საშობაო გობლინებს სახლიდან აძევებს

როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან

როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე... 

დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს 

სიახლეები
საზოგადოება