მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
თუ ბავშვი ჯიუტობს, არ უგონებს უფროსებს, არ ესმის თხოვნა, აკრძალვა, მითითება, მიზეზი შესაძლოა იყოს:
კონფლიქტური ატმოსფერო ოჯახში - ოჯახის წევრებს შორის ურთიერთობის გარკვევის ხშირი და ხმამაღალი მცდელობა,ყვირილი,უპატივცემულობა;
ტყუილი - ბავშვები იმაზე საზრიანები არიან, ვიდრე წარმოგვიდგენია. თუ ისინი ბევრჯერ მოვატყუეთ, დანაპირები არ შევუსრულეთ ან მიცემული პირობა დავარღვიეთ, მომავალში მათი ნდობისა და კეთილგანწყობის მოპოვებაც გაგვიჭირდება;
სითბოს, ყურადღების, ურთიერთობის დეფიციტი - როცა ბავშვი ცოტა ხანს ატარებს მშობლებთან, ის ურთიერთობის, ყურადღების უკმარისობას გრძნობს. სიჯიუტე, გაუგონრობა, პროტესტი თავისებური რეაქციაა, რომლითაც ბავშვი ან უკმაყოფილებას გამოხატავს ან ყურადღების მიპყრობას ცდილობს;
აღზრდისას დაშვებული შცდომები - თუ განსაზღვრულ ასაკამდე ბავშვისთვის ყველაფერი ნებადართული იყო, შემდგომ ყოველგვარ აკრძალვას ის პროტესტით უპასუხებს.
რა უნდა გავითვალისწინოთ:განსაზღვრულ ასაკში სიჯიუტე ბავშვის განვითარების აუცილებელი ფაზაა. სპეციალისტები კრიზისულ ფაზებად ერთი, სამი და შვიდი წლის ასაკს მიიჩნევენ. ამ დროს ბავშვი დამოუკიდებლობისკენ მიილტვის, იკვლევს საკუთარ შესაძლებლობებს, ნებადართულისა და აკრძალულის ზღვარს. თუ პროცესს სწორად წარვმართავთ, მისი პროტესტი პრობლემას არ შეგვიქმნის.
წყარო: ჟურნალი ''ავერსი''
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე