სიახლეები
საინტერესო , რჩევები

როგორ ვაქციოთ კორონავირუსი სასწავლო მაგალითად? - შთაგონება 3 საგნის მასწავლებლისთვის
11-06-2020
-
+


მოდით ვცადოთ ​კორონავირუსის პანდემიას განსხვავებული კუთხით შევხედოთ, რადგან ეს მასწავლებლებისთვის ბავშვური ცნობისმოყვარეობის გაღვიძების უნიკალური შესაძლებლობაა. მაგალითად, დაუსვით მათ კითხვა: როგორ შეიძლება დაგვეხმაროს ხელების ჰიგიენა სიცოცხლის გადარჩენაში და რა უწყობს ხელს მიკრობების გავრცელებას? უფროსკლასელბს კი შეუძლიათ თვითიზოლაციის დროს ეთიკურ საკითხებზე დაფიქრდნენ. მოგითხრობთ, საგანმანათლებლო პროცესის დროს როგორ და რა საგნებში შეუძლია კორონავირუსს დაგვეხმაროს.

  1. მათემატიკა: ვითვლით სტატისტიკას და ალბათობას

ფრენკ ვანი, მათემატიკის მასწავლებელი და ოკლაჰომაში მეცნიერებისა და მათემატიკის სკოლის პრეზიდენტი, ჯერ კიდევ 2010 წელს ასწავლიდა ბავშვებს „ეპიდემიის მათემატიკას“. იგი დარწმუნებულია, რომ ეს მას ეხმარება საგანი მოსწავლეებისთვის უფრო ცოცხალი და ბევრად სახალისო გახადოს. მისი მასალების ნაწილის მოძებნა შესაძლებელია Facebook-ზე.

„ახლა რაც მსოფლიოში ხდება - ნამდვილი კატასტროფაა. მაგრამ მიმდინარე მოვლენების მათემატიკის დახმარებით შესწავლას მოსწავლეთა მოტივირება შეუძლია. ახლა მათ ესმით, რომ ექსპონენციალური ზრდის განტოლება, რომელიც ადრე გამოუსადეგრად ეჩვენებოდათ, ფილტვების ვენტილატორების ან საავადმყოფოების საწოლების რაოდენობის გამოთვლაში დაეხმარებათ“, - აღნიშნავს ფრენკ ვანი.

ერთ-ერთ მაგალითში ფრენკი გვთავაზობს, გამოვთვალოთ, რამდენად სწრაფად ვრცელდება პანდემია, თუ ორმოცი მილიონი ადამიანი დაავადების ეპიცენტრს ესტუმრება, შემდეგ კი სახლში ბრუნდება. ასე შეიძლება საინკუბაციო პერიოდის ან სიკვდილიანობის დონის გამოთვლა.

  2 . ბიოლოგია: შევისწავლით ვირუსებს რეალურ დროში

Century High School-ს მასწავლებელი სკოტ ჯონსონი ჩრდილოეთ დაკოტიდან​ მოსწავლეებს სთავაზობს კორონავირუსის ადამიანის ორგანიზმზე ზემოქმედების შესახებ სტატიები შეისწავლონ და ისინი ონლაინ-გაკვეთილებზე განიხილონ.  

ეროვნული სასწავლო ასოციაცია (NSTA) ამ სისტემას „3D - სწავლებას“ ეძახის, მას საფუძვლად მეცნიერებისა და ინჟინერიის ინტერდისციპლინური კავშირი უდევს. მნიშვნელოვანია, რომ ბავშვებმა მომხდარი მოვლენის გააზრება ისწავლონ და გარესამყაროს შესახებ სწორი კითხვები დასვან. სამომავლოდ ეს წარმატებულ პრაქტიკულ ცდებს და კვლევებს შეუწყობს ხელს. სისტემის მიზანია - შესასწავლი საგნის და მოსწავლეთა თვალსაწიერის გაფართოება.

მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს ინფორმაციის წყაროს გაანალიზებას: აქვს თუ არა კავშირი წაკითხულს სხვა დისციპლინებთან? ბავშვები ცდილობენ მეცნიერულად იფიქრონ, თანმიმდევრულად დაფიქრდნენ კითხვებზე და ვირუსის წარმოშობისა და მისი გავრცელების შესახებ ლოგიკური დასკვნები გამოიტანონ.

   3. ისტორია: ვაწარმოებთ კორონავირუსის ეპოქის დღიურს

COVID-19  - ეს არის უნიკალური ისტორიების უსასრულო წყარო. მათი გაცნობით, მოსწავლეები სწავლობენ ინფორმაციასთან მუშაობას, ამ ისტორიების მოძებნას და მათი სხვადასხავა ჟანრში გაფორმებას.

ფსიქოლოგიის თვალსაზრისით, თვითიზოლაციის პერიოდში განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ბავშვის შინაგანი მდგომარეობისთვის თვალყურის მიდევნება და მათი გრძნობების გამოხატვის საშუალებების ხერხის მოძებნა. მაგალითად, შესაძლებელია მოსწავლეებს შესთავაზოთ დღიურის წარმოება, ჩანაწერების ან ვიდეოფორმატის სახით. ამელია ნირენბერგი The New York Times-იდან წერს, რომ შედეგად ეს მონაცემები ისტორიკოსებისთვის სასარგებლო იქნება, მათთვის ხომ მნიშვნელოვანია ჩვეულებრივი ადამიანების ცხოვრების მომენტები.

ასევე დაგაინტერესებთ: შექსპირი, ედვარდ მუნკი და კიდევ სამი გენიოსი, რომლებმაც კარანტინში შედევრები შექმნეს

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს

გუდავაძე-პატარკაციშვილის ფონდი აგრძელებს მომავალი პედაგოგების წამახალისებელ სასტიპენდიო პროგრამას

რა შემთხვევაში არ შეინახავს ელჟურნალი განმავითარებელ კომენტარს - ეს უნდა გაითვალისწინოთ

ცვლილება მასწავლებელთა საგნისა და პროფესიული უნარების გამოცდების ჩატარების წესში - დოკუმენტი

მასწავლებლების დანამატები 2025 წელს ორჯერ გაიზრდება - გადაწყვეტილება უკრაინის პედაგოგებს ეხება

პიროვნება

„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“

სპორტული შეჯიბრებები, რადგან ამ დროს იქმნებოდა საუკეთესო, პოზიტიური თანამშრომლობითი გარემო და მიყალიბდებოდა ემპათიის უნარი თანატოლის მიმართ 

ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი მიზანდასახულნი, შრომისმოყვარენი და შემოქმედებითნი არიან
სკოლები

მათ იცეკვეს, იმღერეს, სიტყვა წარმოთქვეს და შემოდგომაზე ვრცლად ისაუბრეს

არმატებულ სპორტსმენებს სკოლაში მოსწავლეებმა და პედაგოგებმა საზეიმო დახვედრა მოუწყვეს

 ღონისძიებას მასწავლებლები:  ლალი წულაია და ელენე სიხარულიძე, ხელმძღვანელობდნენ 

საინტერესო

ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე

AI განმარტებით, მასწავლებლის ჩაცმულობა მაინც დამოკიდებულია სკოლის კულტურასა და პოლიტიკაზე 

დისგრაფია სწავლის უნარის სპეციფიკური დარღვევაა - რა უნდა იცოდნენ მასწავლებლებმა და მშობლებმა

სიახლეები
საზოგადოება