მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
გავრცელებულმა ინფორმაციამ, რომ სკოლებში განმსაზღვრელი შეფასება უნდა გაუქმდეს და მოსწავლეები მხოლოდ განმავითარებელი კომენტარებით შეფასდნენ, მასწავლებლებს შორის დაპირისპირება გამოიწვია. პედაგოგების ნაწილი ემხრობა ნიშნების გაუქმებას, ნაწილი კი კატეგორიული წინააღმდეგია. ორივე მხარე საკუთარ პოზიციას არგუმენტირებულად ხსნის.
ის მასწავლებლები, რომლებიც ნიშნების გაუქმებას მიესალმებიან, აღნიშნავენ, რომ განმსაზღვრელი შეფასების გაუქმება მოსწავლეებზე დადებით გავლენას მოახდენს, რადგან ისინი მოტივაციით ისწავლიან და არა ნიშნის ხათრით. მათი განმარტებით, მოსწავლეები აღარ იგრძნობენ თავს დასჯილად და უხერხულად, თუ არ დაიწერება დაბალი ქულები.
პედაგოგების თქმით, მაღალი ქულების დიდი ნაწილი სუბიექტურად იწერება, შეფასება არ არის 100% სრულყოფილი და რეალურად არ ფასდება მოსწავლეების ცოდნა.
მასწავლებლები, რომლებიც ნიშნების გაუქმებას ემხრობიან, ასევე აღნიშნავენ, რომ მთავარია, მოსწავლემ სკოლაში ცხოვრებისთვის საჭირო უნარ-ჩვევები შეიძინონ, რადგან სკოლის დამთავრების შემდეგ ხშირად ხდება, რომ „ფრიადოსანი“ მოსწავლეები გზას ვერ იკვალავენ, ისინი კი, ვისაც დაბალი ქულები ეწერათ, მაგრამ საჭირო უნარები გააჩნდათ, ბევრად წარმატებულები ხდებიან. ამიტომ პედაგოგები ფიქრობენ, რომ მაღალი ნიშანი არ განსაზღვრავს მოსწავლის წარმატებას.
ნიშნის გაუქმების წინააღმდეგ გამოდის მასწავლებელთა ნაწილი. ისინი მიიჩნევენ, რომ მაღალი ნიშანი ერთგვარი მოტივაციაა და მოსწავლეებს უხარიათ, როდესაც კარგად ჩაბარებული გაკვეთილის შემდეგ მაღალ ქულას იმსახურებენ. პედაგოგები მიიჩნევენ, რომ მოსწავლეთა პასუხისმგებლობის განსავითარებლად განმსაზღვრელი შეფასება აუცილებელია. გარდა ამისა, მასწავლებელთა ეს ნაწილი ფიქრობს რომ ნიშანი წამახალისებელი საშუალებაა და არა დასჯა. მათი განმარტებით, უნდა არსებობდეს საშუალება, რითაც ბეჯითი და ზარმაცი მოსწავლე გაირჩევა, ეს კი მხოლოდ განმსაზღვრელ შეფასებას შეუძლია. მასწავლებლები აღნიშნავენ, რომ კლასში, სადაც 25-30 მოსწავლე სწავლობს, აუცილებელია ისეთი შეფასება, რომელიც მოსწავლეთა ცოდნას განსხვავებულად შეაფასებს. ისინი ამბობენ, რომ ქულები იმისთვისაცაა აუცილებელი, რომ წარჩინებულმა მოსწავლეებმა მედლები და ლეპტოპები დაიმსახურონ.
განმსაზღვრელი შეფასებისს გაუქმების საკითხი დისტანციურმა სწავლებამ დღის წესრიგში დააყენა და მოსწავლეების განმავითარებელი შეფასებით ანუ მასწავლებელთა კომენტარების მიხედვით შეფასებაზე საუბარი აქტუალური გახდა. რაც ნიშნავს, რომ გაუქმდება მოსწავლეთა შეფასება ქულებით. კლასიდან კლასში კი ისინი ყოველი წლის ბოლოს ჩატარებული შემაჯამებელი ტესტებით ან გამოცდების შედეგების მიხედვით გადავლენ.
ნიშნები უარყოფითად შეაფასა მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელმა ბერიკა შუკაკიძემაც დირექტორებისთვის ჩატარებული ვებინარის მიმდინარეობისას. „ნიშანი არის დასჯის საშუალება, ნიშნით კი არ ვაჯილდოებთ ბავშვს, ვსჯით“- განაცხადა შუკაკიძემ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„მჯერა, შობის დღესასწაული და ახალი 2025 წელი სიხარულის, წინსვლისა და წარმატების მომტანი იქნება თითოეული თქვენგანისთვის და სრულიად საქართველოსთვის“
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
როგორც სკოლაში გვიყვებიან, აღნიშნულ დღეს, ძალიან მნიშვნელოვანი იყო მშობელთა მხარდაჭერა
აღსანიშნავია, რომ სასკოლო საზოგადოება მოსწავლეთა შემოქმედებითი უნარების წარმოჩენა-განვითარებას ხელს უწყობს