მისალმება და საკუთარი თავის წარდგენა - ხშირად, კომუნიკაციის ამ ფორმას სათანადო მნიშვნელობას არ ვანიჭებთ
14-09-2017
დაკოპირებულია
-
+
მისალმება და საკუთარი თავის წარდგენა საქმიანი კომუნიკაციის დასაწყისია. ხშირად, კომუნიკაციის ამ ფორმას სათანადო მნიშვნელობას არ ვანიჭებთ, თუმცა პირველი შთაბეჭდილებების ჩამოყალიბება, სწორედ აქედან იწყება.
ერთი შეხედვით, ძალიან მარტივი წესი - შეხვედრისას თანამშრომლებსა და კლიენტებს უნდა მივესალმოთ - ბევრ შემთხვევაში სათანადოდ არ სრულდება.
როგორც ორგანიზაციის კონსულტანტები მიუთითებენ, პიროვნებათშორისი კონფლიქტებისას, ხშირად იჩენს თავს საყვედური, რომელიც სწორედ იმ ,,უზრდელი’’ თანამშრომლების მიმართ გამოითქმება, რომლებმაც ,,წესიერად მისალმება’’ არ იციან. ამიტომ, აუცილებლად თქვით ,,გამარჯობა’’ ან ,,დილა მშვიდობისა’’, როდესაც სამსახურში მიხვედით ან კლიენტს შეხვდით.
არასოდეს ჩათვალოთ, რომ არსებული სოციალური კონტექსტი უკვე გულისხმობს ამას და სხვები თქვენგან მისალმებას არ ელოდებიან. ერთ-ერთი ორგანიზაციის თანამშრომლები შემდეგი წესით ხელმძღვანელობდნენ: თავის დაკვრით ესალმებოდნენ ყველას, ვისაც 10 ნაბიჯის მანძილზე ხვდებოდნენ, ხოლო მათ, ვისაც 5 ნაბიჯის მანძილზე ხედავდნენ - ,,გამარჯობას’’ ან ,,დილა მშვიდობისას’’ ეუბნებოდნენ. მარტივი და სასარგებლო წესია! იგივე წესები ვრცელდება დამშვიდობებაზეც - არასოდეს დაასრულოთ კლიენტთან ურთიერთობა ნათლად გამოთქმული დამშვიდობების გარეშე - ,,ნახვამდის’’, მომავალ შეხვედრამდე’’ ან ,,კარგად ბრძანდებოდეთ’’. საქმიანი კომუნიკაცია აუცილებლად გულისხმობს, როგორც სხვების ასევე საკუთარი თავის წარდგენას.
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“