მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
თერჯოლის მუნიციპალიტეტის, კვახჭირის საჯარო სკოლის ისტორიის მასწავლებელი თინათინ ყუფარაძე გვიზიარებს ხედვას თუ როგორი უნდა იყოს 21-ე საუკუნის მასწავლებელი.
21-ე საუკუნის მასწავლებელი?
ბევრი თქმულა და ბევრიც ითქმება მასწავლებლის პროფესიაზე, როლზე.ყველას ჩვენებურად გვესმის მასწავლებლის ფუნქცია და მოვალეობა, მაგრამ ვთანხმდებით მთავარ საკითხზე: მასწავლებელი, პირველ რიგში უნდა იყოს სამართლიანი და ობიექტური. ყველა პროფესია მოითხოვს უდიდეს პასუხისმგებლობას, მაგრამ იყო ყველა პროფესიის დედა-მშობელი, ასწავლიდე მომავალ ექიმს, იურისტს, ინჟინერს, პოლიტიკოს და ა.შ.ეს არა მარტო პასუხისმგებლობაა, არამედ უფლისგან კურთხეული საქმე. დალოცვილია ყველა მასწავლებელი ვისაც კი ერთი აგური დაუდევს და მომავალი უშენებია,მომავალი თაობის აღზრდაზე უფიქრია, გაუგრძელებია სხვების დაწყებული საქმე. ნ.ბარათაშვილის მერანივით, გზა გაუთელია, სიძნელეებით და პრობლემებით აღსავსე გზა, მაგრამ არ გაჩერებულა, წინ წასულა, ხელი არ ჩაუქნევია, იმიტომ, რომ ამაყია, მის უკან მთელი თაობებია, ანთებული თვალები, რომლებიც მომავალს იმედით უყურებენ, მათ სჭირდებათ ძლიერი მასწავლებელი, პრობლემემთან მებრძოლი „ამირანი“, საუკეთესო მაგალითი უნდათ. ბევრი სიძნელეა, მერე რა ესაა ცხოვრება. სირთულეებთან ბრძოლას თავიდანვე უნდა მივაჩვიოთ ჩვენი მოსწავლეები, მათ უნდა იცოდნენ, რომ ჩვენი წინაპრები ყოველდღე იბრძოდნენ მამულის, ენის, სარწმუნოების შესანარჩუნებლად. ჩვენ გვქონდა დიდგორი,ბასიანი,შამქორი..... ვიბრძოდით ,ვიმარჯვებდით და ვმარცხდებოდით,მაგრამ არ ვნებდებოდით .......ილიას თერგივით, ხმაურით ვაგრძელებდით ცხოვრებას და არა, ერთ ადგილზე მდგომი დიდებული მყინვარწვერივით.
საოცარი პროფესიაა მასწავლებლობა, გაბრუნებს უკან ბავშვობაში-მარადმწვანე ხდები. თავად უნდა იყო მზე, რომ მოსწავლეებმა შეძლონ გაცისკროვნება.
მაინც როგორი უნდა იყოს 21-ე საუკუნის მასწავლებელი, გარდა იმისა, რომ მოსწავლეებს ცოდნა გადასცეს?
თუ გინდა სხვას ასწავლო ,მაშინ თავად უნდა სწავლობდე,მუდმივად უნდა ვითარდებოდე, უნდა ტრანსფორმირდე,მოსწავლის პოზიციიდან უყურებდე სამყაროს,ქრება ასაკობრივი ბარიერი ,მათი აზრები შენია.მეგობარი უნდა გახდე,ნდობაა საჭირო.მოსწავლის ცხოვრების ხიდად უნდა იქცე,ხეზე ასვლა უნდა ასწავლო,ხარაჩოს დადგმა უნდა შეძლო ,თითოეული მოსწავლე უნდა აღიქვა,როგორც თანასწორი, ყველა თანაბრად გიყვარდეს,საკუთარი ძალების რწმენა ასწავლე,მოარგე სასწავლო პროცესი მათ ინდივიდუალურ შესაძლებლობებს .გამოიყენე გარდნერის მრავალმხრივი ინტელექტი.უჭირთ თარიღების დამახსოვრება? საუკუნე დაიმახსოვრონ,ისტორიული პიროვნებების პორტრეტები დახატონ,ისტორიული მოვლენა სცენაზე გააცოცხლონ,მიეცი შესაძლებლობებს გზა ფართო,მთავარია ირწმუნონ,გენდონ,თანამშრომლობაზე წამოვიდნენ.
საკუთარმა პრაქტიკამ ბევრი რამ მასწავლა. თითოეული სასწავლო წელი ახალი გამოწვევაა,ყოველთვის ფხიზლად უნდა იყო, არ გაქვს მოდუნების უფლება.უნდა ლავირებდე ,ყველა სიტუაციას უნდა მოერგო მოსწავლეთა ინტერესების შესაბამისად,მუდმივად ეძებდე სიახლეებს ,ეკითხებოდე კოლეგებს რჩევებს,საუკეთესო მაგალითს ნერგავდე პრაქტიკაში,ითვალისწინებდე მოსწავლეთა ინტერესებს და შესაძლებლობებს. სასწავლო გარემო უნდა მოერგოს მოსწავლეს და არა პირიქით.
ფორსმაჟორია? დისტანციურად გიწევს სწავლება?არა უშავს ,გაცილებით დიდი პრობლემა ჰქონია კაცობრიობას,პირველი და მეორე მსოფლიო ომები,მაგრამ გადავრჩით,ეს ჩვენი ახალი რეალობაა,გვიწევს ვირუსთან ერთად ცხოვრება და გარემო პირობების ადაპტირება.ყველაფერს თავისი დადებითი და უარყოფითი მხარე აქვს.თუ გმირობა გინდა ,პრობლემას უნდა გაუმკლავდე,ბრძოლის წესები უნდა შეცვალო.მოსწავლეს თანამშრომლობა შესთავაზე.
არ იყო მარტივი, კონტაქტურიდან დისტანციურ სასწავლო პროცესზე გადასვლა.ყველას გაგვიჭირდა თავიდან,მაგრამ სიახლემ ჩაგვითრია, იყო ვებინარები,ინსტრუქციები,უძილო ღამეები ,მაგრამ შევძელით და პრობლემას ნაწილობრივ მაინც მოვერიეთ.არ მივეცით საკუთარ თავს და მოსწავლეებს მოდუნების უფლება,ერთმანეთს ვეხმარებოდით,ერთობლივად ვგეგმავდით სასწავლო პროცესს.სასწავლო პროცესი სახალისო გახდა , მთელი ოჯახი ერთვებოდა ,ერთ მუჭად გავერთიანდით ,მასწავლებელი -სკოლა და ბავშვი-ოჯახი. თიმსი ჭედავდა? მესენჯერით ვკონტაქტობდით, ინტერნეტის არ ქონის შემთხვევაში სატელეფონო კავშირი გვქონდა, როგორც შეგვეძლო ისე ვიბრძოდით. თამამად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ გავიმარჯვეთ. დავძლიეთ მთავარი მტერი - კორონა, არ მივეცით გავრცელების საშუალება, დავიცავით მომავალი თაობა და ვისწავლეთ სირთულეებთან გამკლავება. ძალა ერთობაშია“.
თერჯოლის მუნიციპალიტეტი/კვახჭირის საჯარო სკოლა ისტორიის მასწავლებელი თინათინ ყუფარაძე.
სტატია გამოგზავნილია - თემის - თანამედროვე მასწავლებელი - აქტიური და პროფესიონალი გამოხმაურების ფარგლებში
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭო სხდომას 27 დეკემბერს გამართავს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
6 ყველაზე რთული გამოცდა მსოფლიოში
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე