მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დღეს აბიტურიენტები ლიტერატურისა და ზოგადი უნარების გამოცდას აბარებენ. როგორც 39-ე საჯარო სკოლაში გახსნილი საგამოცდო ცენტრიდან გამოსულმა აბიტურიენტმა გვითხრა მან ლიტერატურის ტესტი წერა.
„კითხვები იყო „ვეფხისტყაოსნიდან“, ქარჩხაძის „იგიდან“ და სამივე ჰაგიოგრაფიული ნაწარმოებიდან, შუშანიკიდან, აბოდან და გრიგოლ ხანძთელიდან. რაც შეეხება თემას, ორი ტექსტი იყო, ანალიზი უნდა დაგეწერა - ერთი „გორა მბორგალი“ და მეორე „ულისე ბაღდადიდან“. რთული არ ყოფილა, არ გამჭირვებია. თუ ნაწარმოებები იცოდი არც კითხვაზე პასუხის გაცემა გაგიჭირდებოდა“ - გვითხრა ეკატერინემ.
„თემა უფრო გამიჭირდა, რთული ტექსტები იყო. არც ერთი არ იყო პროგრამული და ჩემთვის მარტივი არ იყო კითხვებისგან განსხვავებით. თითქმის ყველაფერი იყო რაც პროგრამით გავიარეთ. „ვეფხისტყაოსნიდან“ იყო ავთანდილის და შერმადინის დამშვიდობების ეპიზოდი და იქიდან 5 კითხვა იყო, თვისებებზე გეკითხებოდნენ. „დიდოსტატის მარჯვენა“ „ჯაყოს ხიზნები“ და „სამანიშვილის დედინაცვალიც“ შემხვდა. მოკლედ თითქმის ყველაფერი, თუმცა კითხვები მარტივი იყო, არ გამჭირვებია“ - გვითხრა აბიტურიენტმა.
„რამდენიმე კითხვა გამიჭირდა, თორემ საერთო ჯამში რთული არ იყო. თორნიკე ერისთავზე იყო კითხვები და ეგ ვეღარ დავწერე. ისე აგიოგრაფიული ნაწარმოებებიც იყო, აბო, შუშანიკი, გრიგოლი. კითხვები „სამანიშვილის დედინაცვალიდან, „ოთარაანთ ქვრივიდან“ და „ვეფხისტყაოსნიდანაც“ იყო რამდენიმე კითხვა. თემა უფრო გამიმარტივდა, „ულისე ბაღდადიდან“ და „გორა მბორგალიდან“ ანალიზი უნდა გაგეკეთებინა, შეგედარებინა ერთმანეთისთვის და ბოლოს საკუთარი აზრი დაგეწერა“ - გვითხრა მარიამმა.
რაც შეეხება ზოგადი უნარების გამოცდას, აბიტურიენტების ნაწილს მათემატიკური ნაწილი, ზოგს კი ვერბალური უფრო გაუჭირდა.
„ვერბალური ნაწილი უფრო მარტივად დავწერე. მათემატიკური რთული იყო. საკითხები არ მახსოვს“ - გვითხრა აბიტურიენტმა
„გამიჭირდა, საკმაოდ რთული იყო. ვერბალური ნაწილი განსაკუთრებით გამიჭირდა, საკითხები არ მახსოვს სამწუხაროდ“ - გვითხრა არიამ.
„მგონი კარგად დავწერე, მაგრამ საკითხები არ მახსოვს. მათემატიკური ნაწილიც მარტივი იყო ძირითადი ფორმულები იქვე გეწერა, ამიტომ არ გამჭირვებია“ - გვითხრა აბიტურიენტმა.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ