მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დღეს მასწავლებლობის მსურველებმა ფიზიკის, ქიმიის, სპორტის, ქართული ენისა და ლიტერატურისა (VII-XII კლასი) და სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების გამოცდები ჩააბარეს.
ტესტირებიდან გამოსული აპლიკანტების უმრავლესობას გამოცდის ჩაბარების მიუხედავად, სკოლაში დასაქმების იმედი არ აქვს - ეს განწყობა მათი კომენტარებიდან ჩანს. რაც შეეხება გამოცდის სირთულეს მხოლოდ მცირე ნაწილი ფიქრობს, რომ წლევანდელი ტესტები რთულია.
„ძალიან უკმაყოფილო ვარ, ფიზიკის ტესტები იყო თუ ფსიქოლოგიური წნეხი, ვერ გაიგებდი. რაღაც კი დავწერე, ვნახოთ...“.
„ჩვენ ყველანაირად დაგვჩაგრეს, ბარიერიც მაღალია და რომც ჩააბარო გამოცდა, მუშაობის დაწყებას ვერ ახერხებ. პროფესიაში შესვლის მსურველები დისკრიმინაციის მსხვერპლი ვართ. გაუშვან არაკომპეტენტური კადრები სკოლებიდან და დაგვასაქმონ ის ხალხი, ვისაც კომპეტენციის დადასტურებაც შეუძლია და თანამედროვეობასაც უწყობს ფეხს“.
„ლიტერატურული ნაწილი იყო, ტექსტის გააზრება არ ყოფილა. ვეფხისტყაოსანი, აბო, შუშანიკი... ამას მასწავლებელი რომ ვერ ჩააბარებს, იმას რა უნდა მოსთხოვო. ჩემ გვერდით მაძიებელი იჯდა და მაუსი ვერ მიიტანა კოდის ჩასაწერად. ასეთი საერთოდ არ უნდა გადიოდეს გამოცდაზე“.
„ქართულის გამოცდა იყო ურთულესი, წინა წლის ტესტები ნანახი მაქვს და ისინი ამ ტესტებთან შედარებით არაფერია. ზუსტად ვიცი, რომც ჩავაბარო, სკოლაში მუშაობას ვერ დავიწყებ. დიპლომს ძალა არ აქვს და რისთვის სწავლობს ადამიანი, რომ შემდეგ ამ შარში იყოს გახვეული? სკოლები გადაჭედილია არაკომპეტენტური კადრებით, ჩვენ კი შანსსაც არ გვიტოვებენ, ერთი წელი მაინც რომ ვასწავლოთ და დავრწმუნდეთ, გვინდა თუ არა ამ პროფესიაში დარჩენა“.
„ქიმია ჩავაბარე და არც საკითხები იყო მაინცდამაინც რთული. ვნახოთ ამ ყველაფერს როგორ გამოვიყენებ, იმედია დასაქმების შანსი მოგვეცემა. ამ საკითხებს მასწავლებლობის მსურველი რომ ვერ დაძლევს, ის არათუ სკოლაში უნდა შეუშვა, ქვეყნიდანაც უნდა გააძევო. ჩემთვის ტესტები იყო მარტივი!“.
„ვფიქრობ, უკეთესი შედეგიც შეიძლებოდა მქონოდა. ვინერვიულე, მაგრამ ის უფრო მაფიქრებს, მერე რა მოხდება - სკოლებში სრული განუკითხაობაა, ცალკე თანხებს ითხოვენ მუშაობა რომ დაგვაწყებინონ, ცალკე ამ უსტატუსოებს უწყობენ საქმეს. არც ჩვენ გვიშვებენ სკოლაში და საბოლოოდ იმას იტყვიან, აი, მასწავლებლების დეფიციტია და პრაქტიკოსები კიდევ უნდა დავტოვოთ, სხვა გზა არ გვაქვსო. არადა, ყველამ ვიცით, რაც ხდება - კორუფციის ჭაობია სისტემაში“.
„ურთულესი გამოცდა იყო და იცით რატომ? ჩაბარება რომ ვერ შევძლოთ და მერე ისევ პრაქტიკოსები დატოვონ სკოლაში. რით ვერ გაიგეს პრაქტიკოსმა მასწავლებლებმა, რომ მათი პარპაში დასრულდა. რამდენჯერ გადაუვადეს გამოცდა, უაღრესად გაუმარტივეს ყველაფერი და მაინც ვერ აბარებენ. ჰოდა, წადი შე დალოცვილო სახლში!“.
„უკვე ვეღარ ვხვდები, საერთოდ ღირდა თუ არა ამ გამოცდაზე გასვლა. ამხელა ბარიერი ვფიქრობ უსამართლობაა მაშინ, როდესაც ის მასწავლებლები, რომლებმაც კომპეტენცია ვერა და ვერ დაადასტურეს, სასათბურე პირობებში ჰყავთ“.
„საკითხები რთული იყო, თუმცა პირადად, ვფიქრობ, დავძლიე. ზოგადად, გამოცდას ყველა მასწავლებელი უნდა აბარებდეს, სხვაგვარად მათი კომპეტენტურობა საეჭვო ხდება“.
„ყველაზე დიდი უსამართლობაა ბარიერი. ჩავაბარე, კმაყოფილიც ვარ, მაგრამ რისთვის, ესაა საკითხავი! არ მესმის, რატომ მოგვეთხოვება პრაქტიკოსებზე მეტი. ისედაც ყველანაირად ჩვენზე პრივილეგირებულები არიან“.
მასწავლებლობის მსურველების გამოცდა ხვალ მათემატიკის (საბაზო ან/და საშუალო საფეხური); ბიოლოგიის (საბაზო ან/და საშუალო საფეხური); გეოგრაფიისა (საბაზო ან/და საშუალო საფეხური) და მუსიკის ტესტირებით გაგრძელდება. პრაქტიკოსი პედაგოგები კი გამოცდას შემოდგომით ჩააბარებენ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
2024 წლის მნიშვნელოვანი მოვლენები განათლებაში - რესურსცენტრების ხელმძღვანელებისა და სკოლის დირექტორების კონკურსი, ცვლილება ეროვნულების პროგრამაში...
სანტა კლაუსი გამოცხადდეს უცხოეთის აგენტად - რუსეთსა და ბელარუსში იკრძალება სანტა კლაუსი და საშობაო, ინლისურენოვანი სიმღერები
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
სკოლა სიამაყით გვაცნობს მეთორმეტეკლასელებს, რომლებსაც წლის ბოლოს, ცხოვრების ახალ ასპარესზე დაულოცავენ გზას
ძველ ბერძნულ სამოსში გამოწყობილმა მოსწავლეებმა იმპერიის სიდიადე წარმოაჩინეს, სასკოლო საზოგადოებას მისი კულტურა და ისტორია გააცნეს
მოსწავლეების შემოქმედებითი უნარებითა და საშემსრულებლო ოსტატობით აუდიტორია სასიამოვნოდ გაკვირვებული დარჩა და მათ მხურვალე ტაში დაუკრა
სანტასთვის სურვილების სიის შედგენა და შემდეგ წერილის მიწერა საახალწლო პერიოდის განუყოფელი ნაწილია