მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მიუხედავად იმისა, რომ მუდმივად გვესმის რამდენად პრიორიტეტულია განათლება ხელისუფლებისთვის, სისტემის ირგვლივ მაინც უამრავი კითხვის ნიშანი რჩება და არც სხვადსხვა კვლევა იძლევა დამაიმედებელ შედეგებს.
ერთ-ერთი კვლევა GALT&TAGGART-მა გამოაქვეყნა, რომელიც განათლების სფეროში არსებული საკითხების მოკლე და დასაბუთებულ მიმოხილვას მოიცავს და მიუხედავად იმისა, რომ განათლების შემოსავალმა 2019 წელს 2 მლრდ ლარი შეადგინა, პროფესიული კადრების კუთხით არცთუ სახარბიელო მდგომარეობა გვაქვს და ამას რამდენიმე ახსნა მოეძებნება:
პირველ ყოვლისა, კვლევის მიხედვით, საქართველოში მასწავლებლების რაოდენობა საკმაოდ მაღალია იმის მიუხედავად, რომ ეს რიცხვი 2009-2019 წლებში 20%-ით შემცირდა - ერთ მასწავლებელზე მოდის 9 მოსწავლე მაშინ, როცა ევროკავშირში ეს მაჩვენებელი 12-ია.
კვლევაში ასევე ნათქვამია, რომ მასწავლებლები საქართველოში უფრო ნაკლებ საათს მუშაობენ (კვირაში 25.3 საათი), ვიდრე სხვა ქვეყნებში (38.8 - OECD), თუმცა „ხარისხი რჩება მთავარ პრობლემად, რადგან როგორც კერძო, ასევე საჯარო საგანმანათლებლო დაწესებულებებს უჭირთ კვალიფიციური პერსონალის დაქირავება“.
რა არის მიზეზი, რომ საქართველოს არ ჰყავს საჭირო რაოდენობის კვალიფიციური მასწავლებელია? - კვლევის მიხედვით, ამ საკითხს განაპირობებს დაბალი ანაზღაურება:
„მასწავლებელთა სიჭარბიდან გამომდინარე იგი ერთ-ერთი ყველაზე დაბალანაზღაურებადი პროფესიაა საქართველოში - 2020 წლის პირველ კვარტალში განათლების სექტორში საშუალო ხელფასმა 726 ლარი შეადგინა, რაც 40%-ით ნაკლებია ქვეყნის საშუალო ხელფასზე“.
აქედან გამომდინარე, ახალგაზრდები ნაკლებად ინტერესდებიან ამ პროფესიით და შესაბამისად, საქართველოში ასაკოვანი მასწავლებლები ჭარბობენ - „50 წელზე მეტი ასაკის მასწავლებლების წილი საქართველოში გაიზარდა 11.5 პროცენტული პუნქტით და ჯამური რაოდენობის 48.5%-ს მიაღწია 2011-18 წლებში მასწავლებელთა ასაკის გაახალგაზრდავების მიზნით, მთავრობამ პედაგოგთა საპენსიო სქემა დანერგა. პროგრამის მიხედვით პენსიაზე გასული მასწავლებელი მიიღებს 2 წლის ხელფასს. 2019 წლის დეკემბრის მდგომარეობით, 6,500-მა პედაგოგმა დატოვა სამსახური პროგრამის ფარგლებში.
გარდა ამისა, 2019 წელს 1,900 ახალგაზრდა პრაქტიკოსი შეუერთდა განათლების სისტემას, რამაც დადებითად იმოქმედა ასაკობრივ სტრუქტურაზე. გარდა ამისა, საქართველოს მთავრობა გეგმავს ეტაპობრივად გაზარდოს მასწავლებელთა ანაზღაურება 1,800 ლარამდე 2023 წლისთვის, ეფექტურობის ზრდისა (სამუშაო საათები/საგნები ერთ მასწავლებელზე) და პროფესიული განვითარების საფუძველზე“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა შემთხვევაში მიიჩნევა სწავლის შედეგი მიღწეულად
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ