მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ნონა რატიანი 2005 წლიდან მესტიის მუნიციპალიტეტის, უშგულის საჯარო სკოლას ხელმძღვანელობს, თუმცა მანამდე იყო პედაგოგობის არცთუ მარტივი გზა და არც დირექტორობის პერიოდში მიუტოვებია საკუთარი პროფესია - დღემდე დაწყებითი კლასის მოსწავლეებს ქართულ ენასა და ლიტერატურას ასწავლის, ეროვნულ საგანძურად ქცეულ ტრადიციებს აზიარებს მომავალ თაობებს და Etaloni.ge-ს კიდევ ბევრ საინტერესო თემაზე ესაუბრება. ინტერვიუს კი იმით იწყებს, როგორ დაძლია უშგულის საჯარო სკოლამ ის გამოწვევები, რაც ქვეყანაში შექმნილმა ეპიდსიტუაციამ განაპირობა.
- ეპიდსიტუაციამ ბევრი ბარიერი შექმნა - იყო თანამედროვე ტექნიკის დეფიციტი, არ გვქონდა საკაბელო ინტერნეტი, უშუქობაც ხელს გვიშლიდა... თუმცა, მაინც კმაყოფილი ვარ, რადგან ყველა მოსწავლე ჩართული იყო დისტანციურ სწავლებაში; მესენჯერითა და ტელეფონით ვუკავშირდებოდით მოსწავლეებს, ბავშვები აქტიურობდნენ, გვერდით გვედგნენ მშობლებიც და განსაკუთრებულ მხარდაჭერას ვგრძნობდით ადგილობრივი რესურცენტრიდან - სწორედ მათი ძალისხმევით, დისტანციური სწავლება არა მხოლოდ ჩვენ, არამედ ზოგადად, მესტიის სკოლებში წარმატებით მიმდინარეობდა... მართალია, ბევრ რამეზე გვწყდება გული, თუნდაც იმაზე, რომ მეთორმეტეკლასელები სათანადოდ ვერ გავაცილეთ ცხოვრების ახალ ეტაპზე, მაგრამ როდესაც სასწავლო პროცესი აღდგება, ვფიქრობთ, პირველი და ბოლო ზარი ერთ დღეს დავრეკოთ... მე წარმატებებს ვუსურვებ ჩვენს სკოლდამთავრებულებს და იმედია, ეროვნულ გამოცდებზე საუკეთესო შედეგები ექნებათ.
- რთულია დირექტორობა, ქალბატონო ნონა?
- რა თქმა უნდა, რთულია, მით უმეტეს უშგულში, ზღვის დონიდან 2200 მეტრზე... მაგრამ კოლექტივის მხარდაჭერით, რესურსცენტრის თანადგომითა და თემის ყურადღებით ვახერხებ, ჩემი დირექტორობა იყოს წარმატებული, რაზეც ჩვენი სკოლის მოსწავლეების შედეგებიც მეტყველებს ეროვნულ გამოცდებზე - უშგულის საჯარო სკოლის მოსწავლეების უმრავლესობა ირიცხება უმაღლეს სასწავლებლებში რეპეტიტორების გარეშე და ეს უდიდესი მიღწევაა.
- მკაცრი ხართ?
- როცა საჭიროა, ვარ მკაცრი, მაგრამ ისეთიც არა, რომ დესპოტი დირექტორი მერქვას - ყველანაირად ვცდილობ, მოსწავლეების ინტერესებიც გავითვალისწინო, ჩემი თანამშრომლების ინტერესებიც, რაც მთავარია, ვიყო ისეთი დირექტორი, ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საკითხები შევასრულოთ და მაღალი იყოს სწავლა-სწავლების ხარისხი.
- ამის მიღწევა სიმკაცრის გარეშე შესაძლებელია? - მით უმეტეს, თანამედროვე ახალგაზრდები მუდმივად აპელირებენ საკუთარ უფლებებზე, მოვალეობებს კი ივიწყებენ.
- მცირეკონტინგენტიანი სკოლა ვართ - სასწავლო წელი 36 მოსწავლით დავასრულეთ და ამიტომ, მოსწავლეებთან ურთიერთობა არ არის რთული; შეიძლება ითქვას, თითოეულ მათგანს ხუთი თითივით ვიცნობ, არამარტო სკოლაში, სოფელში ისინი ჩვენ ირგვლივ ტრიალებენ, ვიცით მათი ხასიათი და ამ ყველაფრიდან გამომდინარე, ნამდვილად არ გვიჭირს მათთან ურთიერთობა.
- რთული გზა განვლეთ უშგულის საჯარო სკოლის დირექტორობამდე?
- ვმუშაობდი დაწყებითი კლასების მასწავლებლად და 2005 წლიდან სკოლის დირექტორი ვარ. თუმცა ამ დრომდე არ დამიკარგავს მოსწავლეებთან ურთიერთობა - ქართულს ვასწავლი და სწორედ ეს მიადვილებს ურთიერთობებს. ზოგადად, მიმაჩნია, რომ სკოლის დირექტორი უნდა გახდეს ის პიროვნება, რომელიც ამ კოლექტივში აღიზარდა, გაიარა მასწავლებლობის რთული გზა და მერე გახდა დირექტორი - ის უკეთ წარმართავს სასწავლო პროცესს და სკოლისთვის უკეთესი მენეჯერიც იქნება.
- ბავშვებს უყვართ ქართული ენა?
- რა თქმა უნდა... სიამაყით შემიძლია განვაცხადო, რომ ჩემს სკოლაში ქართულ ენასა და ლიტერატურას ასწავლის მასწავლებელი, რომლის მოსწავლე ეროვნულ გამოცდებში არ ჩაჭრილა. ზოგადად, მთა ის ადგილია, სადაც ტრადიციები შენარჩუნებულია; მართალია, რაღაცების გადაფასება მოხდა, მაგრამ ურთიერთობები, უფროს-უმცროსობა, სიყვარული, პატივისცემა... - ამ ღირებულებებზე იზრდებიან ჩვენი ბავშვები.
- მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ახალ სქემაზეც გკითხავთ, რომელმაც დიდი აჟიოტაჟი გამოიწვია.
- მასწავლებელმა საგნობრივი და პროფესიული კომპეტენცია უნდა დაადასტუროს და ამაში ორი აზრი არ არსებობს, მაგრამ ცოტა უცნაურად მეჩვენება ერთი რამ - როდესაც პრაქტიკოს მასწავლებელს უშვებ სკოლიდან და მის ნაცვლად შემოგყავს მაძიებელი. კარგად მახსოვს, ეს სქემა რომ შემოვიდა სკოლებში, მასწავლებლებს მინიჭებული ჰქონდათ თანრიგები და შემდეგ ყველას ერთნაირად მიანიჭეს პრაქტიკოსის სტატუსი - განურჩევლად სტაჟისა და გამოცდილებისა, რაც მგონია, გამართლებული არ იყო.
ჩვენ სკოლას ჰყავს საკუთარი საქმის ჩინებულად მცოდნე პრაქტიკოსი მასწავლებლები, რომლებმაც, თუ ვერ ჩააბარებენ გამოცდას, თავისთავად ერთი წლის შემდეგ სკოლა უნდა დატოვონ და ეს ძალიან ცუდი იქნება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე