მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ცაგერის მუნიციპალიტეტის, ლასურიაშის საჯარო სკოლაში ისტორიას წლებია ასწავლის და პროფესიის არჩევანი ისტორიის მასწავლებელმა განაპირობა, თუმცა მანამდეც, სკოლიდან მოსული, მასწავლებლობანას თამაშობდა და ერთგვარად, უკვე გადაწყვეტილი ჰქონდა, სკოლაში ახლა უკვე მასწავლებლად დაბრუნება.
მას შემდეგ ბევრი წელი გავიდა და მზია მუშკუდიანი ახლაც ერთგულად ემსახურება საკუთარ პროფესიას, მართალია, დისტანციურ სწავლებაზე გადასვლამ რომ მოუწიათ, თავიდან შეცბა - რადგან მსგავსი გამოცდილება არავი ჰქონდა, თუმცა ახალ გამოწვევასაც მალევე აუღო ალღო და თავის მოსწავლეებთან ერთად, წარმატებით დაასრულა სასწავლო წელი.
როგორი უნდა იყოს თანამედროვე მასწავლებელი, ბავშვებს თავი რომ შეაყვაროს და რა მოლოდინი აქვს ახალი სასწავლო წლისთვის, Etaloni.ge-ს ლასურიაშის საჯარო სკოლის პედაგოგი, მზია მუშკუდიანი ესაუბრება.
- ქალბატონო მზია, დისტანციურ სწავლებას როგორ შეაფასებდით - ადვილად დაძლიეთ გამოწვევები?
- ეს, მართლაც სიახლე იყო ჩვენთვის და სიმართლე გითხრათ, ცოტა შევშინდით, ინტერნეტსაც არ ჰქონდა სათანადო სიჩქარე და ამ მხრივ გარკვეული წინააღმდეგობა შეგვხვდა, მაგრამ მესენჯერში შევქმენით ჯგუფები, შემდეგ დარეგისტრირდით „თიმსში“, ვიშველიებდით სატელეფონო კომუნიკაციას და საბოლოოდ, წარმატებით დავძლიეთ ყველა გამოწვევა. ბავშვებიც ძალიან კმაყოფილები იყვნენ, მოსწონდათ ონლაინ-გაკვეთილები და ხშირად, გაკვეთილის დაწყებას დაგეგმილზე ადრე მთხოვდნენ. დაგვეხმარნენ მშობლებიც და საბოლოოდ, წარმატებით დავასრულეთ სასწავლო წელი. ჩვენ სკოლაში 30 ბავშვია, ისედაც ახლოს ვართ ერთმანეთთან, თუმცა უნდა აღვნიშნო, რომ დისტანციურმა სწავლებამ მეტად დააახლოვა მოსწავლე, მასწავლებელი და მშობელი.
- საბოლოო შედეგით თუ ხართ კმაყოფილი?
- „თიმსში“ ბავშვები დავარეგისტრირეთ, ახალი სკოლის მოდელის ტრენინგებშიც ჩავერთეთ, კომპლექსურ დავალებებსაც გავეცანი და ვფიქრობ, გამოწვევა ნამდვილად დავძლიეთ; კლასის ხელმძღვანელიც ვარ და მუდმივად მქონდა კომუნიკაცია მშობლებთან, მასწავლებლებთან... უკმაყოფილო არავინ იყო. რა თქმა უნდა, უკეთესია და მეც დიდი სურვილი მაქვს, მალე დავბრუნდეთ სკოლის კედლებში - ბავშვებიც მოგვენატრა, ალბათ მათაც მოვენატრეთ, მაგრამ თუ ისევ დისტანციურზე მოგვიწევს გადასვლა, თამამად ვიტყვი, რომ ამ ამბავს მომზადებულები შევხვდებით.
- თუ აპირებთ, ახალ სასწავლო წელს შეამოწმოთ მოსწავლეების ცოდნის ხარისხი, რათა უკეთ გაიგოთ, რამდენად საფუძვლიანად შეისწავლეს პროგრამით გათვალისწინებული საკითხები?
- ვგეგმავ შემოწმებას, იყო რაღაცები, მაგრამ მიმაჩნია, რომ რაც აუცილებელი და ძირითადი იყო ბავშვებისთვის, რაც აუცილებლად უნდა სცოდნოდათ, ვასწავლეთ, მაგრამ, რა თქმა უნდა, ვგეგმავთ, როგორც კი დავბრუნდებით, ძირითადი საკითხები თავიდან გავიაროთ.
- თქვენზეც გვიამბეთ - რატომ მაინცდამაინც ისტორიის მასწავლებლობა?
- ბავშვობიდანვე ძალიან მიყვარდა ეს პროფესია, სკოლიდან სახლში დაბრუნებული, ვთამაშობდი, ჟურნალიც მქონდა, რომელსაც ვავსებდი და ასე ვთამაშობდი... რაც შეეხება ისტორიას, საგანი ჩემმა ისტორიის მასწავლებელმა, დღესაც ხშირად ვიხსენებ, როგორ გვიხსნიდა გაკვეთილს; და დღეს, როდესაც თავად შევდივარ გაკვეთილზე, ეს ყველაფერი თვალწინ წარმომიდგება ხოლმე.
- თავად თუ ახერხებთ, თქვენ მოსწავლეებს ასევე შეაყვაროთ საგანი?
- ვფიქრობ, საგანი უყვართ, რადგან ბევრი ირჩევს ისტორიას ეროვნულ გამოცდებზე... მეც ყველანაირად ვცდილობ, მხარში დავუდგე და ვფიქრობ, ჩემ გაკვეთილზე შემოსვლა ნამდვილად უხარიათ. სულ ვცდილობ კარგი, მეგობრული დამოკიდებულება მქონდეს მოსწავლეებთან და როგორც თანატოლი, ისე ვდგავარ მათ გვერდით.
- თქვენი აზრით, რა უნდა გააკეთოს პედაგოგმა, რომ თანამედროვე ბავშვები გაკვეთილით დააინტერესოს?
- ვფიქრობ, პირველ რიგში, მასწავლებელი უნდა იყოს პროფესიონალი, სიახლეებს ეძებდეს და გაკვეთილზეც, საინტერესო მასალა შეიტანოს... ვფიქრობ, ამას მეც ვახერხებ, მცირეკონტინგენტიანი სკოლა გვაქვს, ბავშვებიც შვილებივით გვყავს.
- ასეთ დროს, რამდენად გრძნობთ ადგილობრივი ხელისუფლების მხარდაჭერას?
- ადგილობრივი ხელისუფლებაც, საგანმანათლებლო რესურსცენტრიც და ჩვენი სკოლის დირექტორიც მუდმივად ჩენ გვერდითაა. რაც მთავარია, დროულად ვიგებთ ყველა ინფორმაციას, პანდემიის პირობებშიც, მუდმივად გვირეკავდნენ, გვეკითხებოდნენ, რაიმე ხომ არ გვჭირდებოდა და სკოლაც აბსოლუტურად მომზადებული შეხვდა შექმნილ მდგომარეობას.
- სასექტემბროდ რა მოლოდინი გაქვთ?
- იმედი მაქვს, სექტემბერში მოგვიწევს სკოლაში მისვლა და გაკვეთილის საკლასო ოთახში ჩატარება, მაგრამ თუკი მსგავსი განმეორდება, ტრენინგებსაც გავივლით და ყველაფერს გავაკეთებთ, რათა მაქსიმალურად მომზადებულები შევხვდეთ ყველანაირ გამოწვევას და მჯერა, ყველაფერი იქნება კარგად.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
რა ცვლილებები შეეხება ადგილობრივ სკოლამდელ დაწესებულებებს ცნობილია
ქუთაისის საერთაშორისო უნივერსიტეტსა (KIU) და მიუნხენის ტექნიკურ უნივერსიტეტს (TUM) შორის თანამშრომლობა ღრმავდება
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ღონისძიებას პედაგოგი ნონა ნონიაშვილი ხელმძღვანელობდა
დღეს, განვიხილავთ იდეებს, რომლებიც მოსწავლეებს სიამოვნებას მიანიჭებს და ბუნებასაც დაიცავს
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა
ბოლო ერთი კვირის აქტივობები მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ მოსწავლეებმა განიცადონ საერთო საახალწლო სიხარული...