მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
რამდენიმე დღეა ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებისთვის შემუშავებული რეკომენდაციები გამოქვეყნდა. კორონავირუსის გავრცელების თავიდან აცილების მიზნით სკოლებს გარკვეული პირობების დაკმაყოფილება მოუწევთ, თუმცა არის საკითხები, რომლებიც მათთვის შესაძლოა დაუძლეველ ბარიერად იქცეს და სწორედ ამაზე საუბრობს N136 საჯარო სკოლის დირექტორი ელზა ბადაშვილიც, რომლის მოსაზრებებსაც უცვლელად გთავაზობთ:
შეუსრულებადი ზოგადი რეკომენდაციები ზოგადსაგანმანათლებლო საჯარო სკოლებისთვის!
„(კერძო სკოლები შეძლებენ დაკმაყოფილებას).
საშუალოდ სტანდარტული სკოლის შიდა ფართი შეადგენს 6000 კვ.მეტრს, არის სასწავლო კორპუსი 4 სართულიანი და დამხმარე (სასადილო, სპორტდარბაზი...) 2 სართულიანი. არის 6 ტუალეტი 4-5 წერტილიანი, დამატებით მასწავლებლის ტუალეტები 3-4. ამას დამატებული ხელსაბანები დაახლოებით-10 ცალი.
სკოლას ჰყავს 5 დამლაგებელი, რომელთა ხელფასი თვეში შეადგენს 300 ლარს ხელზე. თითოეულ დამლაგებელზე მოდის 1200 კვ.მ, კიბეები, ტუალეტები.
ახლა წარმოიდგინეთ რა მოთხოვნები აქვთ შესასრულებელი ჩვენ დამლაგებლებს(რომლებსაც სულს ვუბერავ არ გამექცნენ ასეთ ხელფასზე):
ზედაპირების სანიტარული დამუშავება (არაუმეტეს 3 საათიანი ინტერვალებით);
დალაგება/სანიტარიული დამუშავება ,,წყალი, სანიტარია და ჰიგიენა სკოლაში - საზოგადოებრივი
ჯანმრთელობის ეროვნული რეკომენდაციის (გაიდლაინის) დამტკიცების თაობაზე“ საქართველოს
ოკუპირებული ტერიტორიებიდან დევნილთა, შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის
მინისტრის 2020 წლის 6 თებერვლის №01-40/ო ბრძანებით დამტკიცებული საზოგადოებრივი
ჯანმრთელობის ეროვნული რეკომენდაციის -„წყალი, სანიტარია და ჰიგიენა სკოლაში“ შესაბამისად
დანართი №37.2-ით განსაზღვრული სარეკომენდაციო აღჭურვილობის გამოყენებით;
6.ყოველი გამოყენების შემთხვევაში საიზოლაციო ოთახი უნდა დამუშავდეს სველი წესით.
რამდენი დამლაგებელია საჭირო, რომ ზემოთ მოცემული სკოლის ნიმუშზე ეს დავალებები შეასრულოს?
ახლა მოთხოვნები დირექციის მიმართ:
1.დასვენებებზე ერთდროულად დიდი რაოდენობით მოსწავლეების თავმოყრის თავიდან აცილების
მიზნით, სკოლა ინდივიდუალურად ადგენს სწავლის დაწყების განსხვავებულ დროებს და/ან
საგაკვეთილო პროცესის ხანგრძლივობას.
- აქ პრობლემა 30-წუთიან გაკვეთილებში არ არის, აქ პრობლემაა გაკვეთილების სხვადასხვა დროს დაწყება 08:30, 08:45, 09:00 - აქ თუ გავითვალისწინებთ რომ საგნობრივი სწავლება გვაქვს და ერთი მასწავლებელი არ ასწავლის ყველა საგანს, შეუძლებელია ცხრილის აწყობა დიდი კონტინგენტის სკოლებში.
დროს, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც სკოლის შენობის დაგეგმარება იძლევა სხვადასხვა კლასის
მოსწავლეებისთვის განკუთვნილი სივრცეების ფიზიკურად გამიჯვნის შესაძლებლობას;
- აქაც იგივე პრინციპით , თუ დასვენებაზე გამოვლენ დერეფანში -სხვა კლასებს შეეშლებათ ხელი, მაგრამ ასევე შეუძლებელია ცხრილის შედგენა.
3 . დაწესებულების მთელ ტერიტორიაზე უზრუნველყავით ნაკადის (რიგები სასადილოში, შესასვლელში,
სველ წერტილებთან, სპორტულ დარბაზებში, გასახდელებში, რესურსოთახში, მანდატურის ოთახში,
ექიმის კაბინეტში და სხვ.) კონტროლი უსაფრთხო დისტანციის დაცვით (არა ნაკლებ 1მ);
-იმდენი ადამიანური რესურსი სკოლას არ ყავს რომ ეს ნაკადი მართოს! წარმოუდგენელია.
ახალი კორონავირუსის (COVID- 19) გავრცელების თავიდან აცილების მიზნით რეკომენდაციების
დამტკიცების თაობაზე“ საქართველოს ოკუპირებული ტერიტორიებიდან დევნილთა, შრომის,
ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის მინისტრის 2020 წლის 29 მაისის №01-227/ო ბრძანების №13
დანართით - „ახალი კორონავირუსით (SARS-CoV-2) გამოწვეულ ინფექციასთან (COVID-19) დაკავშირებული
ზოგადი რეკომენდაციები პროფესიული სპორტის სხვადასხვა სახეობისთვის და სპორტული
ღონისძიებებისთვის“;
- ეს რეკომენდაციები არ ეხება ფიზიკურ აღზრდას და სასკოლო სპორტს, არამედ არის პროფესიული სპორტის სხვადასხვა სახეობისთვის.
როგორ ჩავატაროთ ფიზიკური აღზრდის გაკვეთილები დაწყებით საფეხურზე, კვირაში 3 საათი. ასევე სპორტის გაკვეთილები,სადაც ბავშვები ოფლიანდებიან, დარბიან და ა.შ“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მსგავსი აქტივობები სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდას ხელს უწყობს
სკოლაში მოსწავლეს სწავლაში მიღწეულ წარმატებასა და დამსახურებული ჯილდოს მიღებას დიდი სიყვარულით ულოცავენ
მოსწავლეების ფანტაზია უსაზღვროა და საჩუქარს, ძირითადად, ადრესატის გემოვნებიდან გამომდინარე არჩევენ