მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ახალი სქემის მიხედვით უფროს, წამყვან და მენტორ პედაგოგებს პროფესიული განვითარების მიმართულებით სავალდებულო ტრენინგების გავლა განესაზღვრათ.
ფასიანი იქნება თუ არა პედაგოგების ტრენინგები? რა საფრთხე ემუქრებათ იმ მასწავლებლებს, ვინც სავალდებულო ტრენინგებს არ გაივლის? ამ საკითხზე პედაგოგთა და მეცნიერთა თავისუფალი პროფკავშირის ხელმძღვანელი მაია კობახიძე გვესაუბრება:
- როდიდან იწყება სავალდებულო ტრენინგები, იქნება თუ არა ფასიანი ან რომელ დღეებში ჩატარდება? შეიძლება რომ აღნიშნული ტრენინგები შაბათ-კვირას ჩაუტარდეთ პედაგოგებს?
- ჯერჯერობით დეტალებზე ვერ ვისაუბრებ, ეს გასავლელი თემებია, შემიძლია მხოლოდ აღვნიშნო ის, რომ საგაკვეთილო პროცესს არ უნდა შეეშალოს ხელი და ეს კანონით არის დარეგულირებული; გამომდინარე აქედან, სამუშაო დღეებში ვერც ერთი ტრენინგი ვერ დაწესდება, რაც შეეხება საფასურს - გადაიხდის პედაგოგი თუ უზრუნველყოფს სამინისტრო?
2010 წლიდან, როდესაც დაიწყო პედაგოგთა სერტიფიცირება, ჩვენი ორგანიზაციის მოთხოვა იყო ის, რომ სახელმწიფომ უნდა უზრუნველყოს პედაგოგთა კვალიფიკაციის ამაღლება, შესაბამისად უფასო ტრენინგებით უზრუნველყოფა არის სახელმწიფოს პრეროგატივა და ვალდებულება. გამომდინარე აქედან, ჩვენ კატეგორიული წინააღმდეგი ვართ, თუკი მასწავლებელს სახელმწიფომ დაუწესა სავალდებულო ტრენინგების გავლა, ამაში მასწავლებელმა გადაიხადოს საფასური. სახელმწიფო აწესებს სავალდებულო ტრენინგებს და მანვე უნდა უზრუნველყოს ეს ყველაფერი.
- კერძო სკოლების მასწავლებლებისთვის ეს ტრენინგები ხომ ფასიანია?
- ამ შემთხვევაში, როცა პროფესიულ განვითარებას და კვალიფიკაციის ამაღლებას შეეხება საკითხი, კერძო სკოლამ უნდა უზრუნველყოს პედაგოგთა გადამზადების საკითხი, საქართველოს სკოლებს ამის შესაძლებლობა არ აქვს და დასანერგია ეს სისტემა - თვითონ სკოლამ მოახდინოს გადამზადება პედაგოგის; მე ბევრი კერძო სკოლა ვიცი, სახელმწიფოს მიერ გაღებული ვაუჩერი ხმარდება კომუნალურ გადასახადს, იჯარას, სკოლის აღჭურვას მატერიალურ-ტექნიკური ბაზით... და არა ბავშვის განათლებას და გამომდინარე აქედან, მასწავლებლის კვალიფიკაციის ამაღლებას, კერძო სკოლამ ამ შემთხვევაში თავად უნდა უზრუნველყოს პედაგოგთა გადამზადება, მაგრამ რაც შეეხება საჯარო სკოლას, თუ სახელმწიფო უწესებს პედაგოგს სავალდებულო ტრენინგებს, მანვე უნდა განახორციელოს ეს ყველაფერი.
- თუ ვერ გაიარეს, მაშინ რა ხდება?
- ასეთ დროს დირექტორს უფლება აქვს, გაუფორმოს დაბალი სტატუსის ხელშეკრულება.
არსებობდა ჩანაწერი, რომ საჯარო სკოლის დირექტორს უფლება აქვს, გაუფორმოს მასწავლებელს დაბალი სტატუსის ხელშეკრულება და ჩვენ გავაპროტესტეთ ეს, მხარი დაგვიჭირა მასწავლებლის სახლმა, მისმა ხელმძღვანელობამ, შემდეგ წარვუდგინეთ სამინისტროს ჩვენი შეხედულებები და ჩაემატა ამ ნორმას - „დირექტორის წერილობითი დასაბუთების საფუძველზე“ - ეს ჩვენთვის იყო პრინციპულად მნიშვნელოვანი, რადგან ასეთ შემთხვევაში უფრო ობიექტური იქნება დირექტორის გადაწყვეტილება, მეტი ბერკეტი გვექნება დირექტორის წერილობითი დასაბუთების საფუძველზე გავაპროტესტოთ და შეიძლება მივმართოთ კიდეც სასამართლოს, იქიდან გამომდინარე, როგორი იქნება დირექტორის დასაბუთება. რადგან ასეთ დროს მასწავლებელი სტატუსის დანამატით ზარალდება, ტრენინგების გავლის გარეშე მას სტატუსი არ ჩამოერთმევა, მაგრამ შეიძლება მაგალითად, მენტორ მასწავლებელს გაუფორმდეს უფროსის ხელშეკრულება, თუ მან ვერ დააკმაყოფილა პროფესიული სტანდარტი.
შესაბამისად, სტანდარტის მოთხოვნების შესასრულებლად მასწავლებელს უწესდება პროფესიული განვითარების სავალდებულო ტრენინგები.
სასწავლო წელი 15 სექტემბერს იწყება, პედაგოგები კი ახალი სასწავლო წლიდან მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ახალი სქემით იხელმძღვანელებენ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
სპეციალურ მასწავლებლებს სერტიფიკატები გადაეცათ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
გალაკტიონს მცირე ხელფასი ჰქონდა, ისევე, როგორც ყველა მის კოლეგას...
ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე