მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
აბიტურიენტების საინტერესო ნამუშევრებს გვთავაზობენ, სულ უფრო მეტად ფართოვდება მათი თვალსაწიერი, მეტი სითამამე და სილაღე ჩანს მათს მსჯელობაში, თუმცა ახალგაზრდების ნაწილს უჭირს ტესტური დავალებების გააზრება და წარმოდგენა არ აქვს იმაზე, თუ რა მოეთხოვება გამოცდაზე. ამასთან, დღემდე პრობლემად რჩება წერის კულტურის შედარებით დაბალი დონე, ლექსიკური მარაგის სიმწირე და სალიტერატურო ენის ნორმების უგულებელყოფა - ასეთია ქართული ენისა და ლიტერატურის ჯგუფის ხელმძღვანელის ნანა ლოლაძეს შეფასება ეროვნული გამოცდების დასრულების შემდეგ.
2020 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგები ნანა ლოლაძემ etaloni.ge-სთან ინტერვიუში შეაჯამა:
- 2020 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგები საკმაოდ დამაიმედებელია. მიუხედავად პანდემიასთან დაკავშირებული სირთულეებისა, ჩვენი ახალგაზრდების დიდი ნაწილი სათანადოდ მომზადებული მოვიდა და კარგად გაართვა თავი ტესტურ დავალებებს. დღეისათვის აბიტურიენტთა ცოდნის დონე უფრო მაღალია, ვიდრე ეს თუნდაც ხუთი-ექვსი წლის წინ იყო. აქვე ისიც უნდა ითქვას, რომ ზოგიერთ აბიტურიენტს არა მხოლოდ ტესტური დავალებების გააზრება უჭირს, არამედ საერთოდ არა აქვს წარმოდგენა ტესტის სტრუქტურაზე, იმაზე, თუ რა მოეთხოვება გამოცდაზე.
- აპლიკანტების და პედაგოგების ნაწილი ფიქრობს, რომ ქართული ენისა და ლიტერატურის ტექსტში აუცილებელი იყო გრამატიკული ნაწილის დატოვება. რას უპასუხებდით მათ და რამდენად ავლენს აბიტურიენტების ცოდნას ქართულში აღნიშნული ტესტი.
- ორივე წერითი დავალების (არგუმენტირებული ესესა და მხატვრული ტექსტის ანალიზის) შეფასებისას მხედველობაში მიიღება გრამატიკის ცოდნის პრაქტიკულად გამოყენების უნარი. რაც შეეხება ტექსტის რედაქტირებას, ეს დავალება საგანგებოდ ენობრივი კომპეტენციის შემოწმებას ისახავს მიზნად.
- ყველაზე მეტად რომელი საკითხის დაწერა გაუჭირდათ აბიტურიენტებს, სად უშვებენ ყველაზე მეტ შეცდომას?
- ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაზე აბიტურიენტებს სამი დავალება აქვთ შესასრულებელი. დღემდე პრობლემად რჩება წერის კულტურის შედარებით დაბალი დონე, ლექსიკური მარაგის სიმწირე და სალიტერატურო ენის ნორმების უგულებელყოფა.
- რაც შეეხება თემებს, კმაყოფილი ხართ თუ არა აბიტურიენტების მიერ დაწერილი თემებით, რამდენად იკვეთება თავისუფალი აზროვნება და განსხვავებული აზრი?
- როგორც უკვე აღვნიშნე, ქართული ენისა და ლიტერატურის საგამოცდო ტესტში ორი წერითი დავალების (არგუმენტირებული ესესა და მხატვრული ტექსტის ანალიზის) შესრულება მოეთხოვებათ. ორივე დავალების შეფასებისას მნიშვნელოვანი ადგილი უჭირავს არგუმენტირებული მსჯელობისა და კრიტიკული აზროვნების უნარს. ჩვენი ახალგაზრდები ძალიან საინტერესო ნამუშევრებს გვთავაზობენ, სულ უფრო ფართოვდება მათი თვალსაწიერი, მეტი სითამამე და სილაღე ჩანს მათს მსჯელობაში, თუმცა ამას ყველაზე ვერ ვიტყვით.
- როგორც უკვე ვიცით მაქსიმალური ქულა ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაზე 20-მა აპლიკანტმა აიღო - არის თუ არა ეს კარგი შედეგი?
- ეს ძალიან კარგი შედეგია. უმაღლესი შეფასება წინა წლებთან შედარებით საგრძნობლად მეტია, რაც, რა თქმა უნდა, ძალიან გვახარებს.
- ლიტერატურის გამოცდაში მაქსიმალური ქულა წელსაც არც ერთ აბიტურიენტს არ აუღია. როგორ შეაფასებდით აღნიშნულ შედეგებს, რამდენად გაუჭირდათ აბიტურიენტებს გამოცდის დაწერა და კონკრეტულად რომელი დავალებები გაუჭირდათ?
- მთავარი პრობლემა გახლავთ ის, რომ აბიტურიენტები საფუძვლიანად არ სწავლობენ საპროგრამო მასალას. აქედან გამომდინარე, უჭირთ იმ დავალებების შესრულება, რომლებიც ლიტერატურული ტექსტების ცოდნას ამოწმებს. გარდა ამისა, შედარებით რთულია მხატვრული ტექსტის ანალიზი, რადგან ორი ტექსტის შედარებასა და გააზრებას მოითხოვს.
- აბიტურიენტების თქმით, ლიტერატურის გამოცდაზე მეთორმეტე კლასის პროგრამაში ბოლო თვეების მასალა არ შესულა. ეს იმას ნიშნავს, დისტანციურ სწავლაზე გადასვლის გამო მეორე სემესტრის მასალის გამოცდაზე შეტანისგან ცენტრმა თავი შეიკავა?
- ტესტური დავალებების შექმნისას ამაზე ყურადღება საგანგებოდ არ გამახვილებულა.
- რამდენ აბიტურიენტს ჰქონდა აპელაცია ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაზე შემოტანილი, ასევე ლიტერატურის გამოცდაზე? რამდენს შეეცვალა შედეგი? მაქსიმალური რამდენი ქულა მოემატა აბიტურიენტს როგორც ქართულის გამოცდაზე ისე ლიტერატურის? დააკლდათ თუ არა აპელაციის შედეგად აბიტურიენტებს ქულა და რამდენით?
- ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაზე 35 116 აბიტურიენტი გამოცხადდა, სააპელაციო განაცხადი იყო 1084, მათგან შეფასება შეიცვალა 447-ის შემთხვევაში; რაც შეეხება ლიტერატურას, ეს გამოცდა ჩააბარა 845-მა აბიტურიენტმა. სააპელაციო განაცხადი იყო 19, შეფასება შეეცვალა მხოლოდ 10-ს.
ჯამურად მომატებული ქულების რაოდენობა ძირითადად ერთიდან ოთხ ქულამდე მერყეობს, თუმცა არის ცალკეული გამონაკლისებიც. აპელაციის პროცესში ქულების დაკლება გამორიცხული არ არის, თუმცა წელს ქულების დაკლების შემთხვევა არ გვქონია.
- და ბოლოს, იგეგმება თუ არა მომავალ წელს ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაში ცვლილებების შეტანა, ასევე ლიტერატურის გამოცდაში?
მომავალი წლის ტესტის ფორმატში თუ რაიმე ცვლილება შევა, გამოცხადდება ჩვენი ვებგვერდის საშუალებით უახლოეს მომავალში.
იხილეთ ასევე: ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდაში უმაღლესი ქულა 20 აბიტურიენტს აქვს
ქართული ენისა და ლიტერატურის შედეგები ცნობილია - გაეცანით ტესტებსა და შეფასების კრიტერიუმებს
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ეს დღე დაუვიწყარი აღმოჩნდა როგორც მოსწავლეთა, ასევე მთელი სასკოლო საზოგადოებისთვის
როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა