მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ერთიანი ეროვნული გამოცდების მათემატიკის საგნის ჯგუფის ხელმძღვანელი ზაზა თევდორაძე აღნიშნავს, რომ აბიტურიენტების ცოდნის დონე სიღრმისეული კვლავ არ არის. მიუხედავად ამისა, თევდორაძე etaloni.ge-სთან აღნიშნავს, რომ წელს მათემატიკაში ბარიერი პროცენტულად ყველაზე ცოტა აბიტურიენტმა ვერ გადალახა.
- წელს პირველად იყო მათემატიკა სავალდებულო საგანთა ჩამონათვალში. როგორ შეაფასებდით მიღებულ შედეგებს?
- თუ სტატისტიკური შედეგები გაქვთ მხედველობაში, ეს უკვე გამოქვეყნებულია. რაიმე მოულოდნელი შედეგი არ ყოფილა. თუ თვისობრივი შედეგი გაქვთ მხედველობაში, ამას დრო აჩვენებს - ანუ პირველ რიგში, ამას იგრძნობენ უმაღლესი სასწავლებლები.
- როგორ ფიქრობთ, გაამართლა თუ არა ცვლილებებმა?
- თავად ფაქტს, რომ მათემატიკა სავალდებულო საგანი გახდა ტექნიკური მიმართულების პროგრამებზე ჩასარიცხად დადებითად მივიჩნევ. ამ ცვლილების შედეგი გამოჩნდება უმაღლეს სასწავლებლებში სწავლების პროცესის დროს, დაახლოებით 3-4 წლის შემდეგ, როდესაც გარკვეული სტატისტიკური მონაცემები დაგვიგროვდება.
- წინა პერიოდში აღნიშნავდით, რომ აბიტურიენტები მათემატიკას სიღრმისეულად არ სწავლობენ, შეიცვალა თუ არა ამ მხრივ რამე?
- ამ მხრივ ერთ წელიწადში შეუძლებელია რაიმე არსებითად შეიცვალოს. მით უმეტეს მაშინ, როდესაც გასული სასწავლო წლის მეორე სემესტრში სწავლების პროცესი მიმდინარეობდა ვირტუალურად.
- რამდენი აბიტურიენტი აბარებდა მათემატიკას და რამდენმა მათგანმა ვერ გადალახა მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი?
- მათემატიკას აბარებდა დაახლოებით 12 000 აბიტურიენტი. მინიმალური ბარიერი ვერ გადალახა 17.5%-მა. უნდა აღვნიშნო, რომ წელს პროცენტულად ყველაზე ცოტა აბიტურიენტმა ვერ გადალახა მინიმალური ბარიერი.
- იგეგმება თუ არა ცვლილებები მომავალ წელსაც მათემატიკის გამოცდაში?
- თუ ტესტის სტრუქტურაში დაიგეგმება რაიმე სახის ცვლილება, საზოგადოება დროულად იქნება ინფორმირებული და სიახლეების შესახებ ინფორმაცია განთავსდება შეფასების და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ვებგვერდზე.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა