მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
„დირექტორები ამბობენ, რომ პრაქტიკოსი პედაგოგებისთვის საათების შემცირების უფლება არ აქვთ, სანამ ისინი შემოდგომის გამოცდაზე არ გავლენ. ასეთი დავალება ნამდვილად აქვს თუ არა სკოლის ხელმძღვანელებს?“ - ამ კითხვით etaloni.ge-ს ერთ-ერთმა პედაგოგმა მიმართა.
საათების განაწილება სკოლებში ყოველთვის მასწავლებელთა დაპირისპირების მიზეზი ხდებოდა სწორედ იმიტომ, რომ დირექტორის პირად შეხედულებებზეა დამოკიდებული, რამდენ საათს დაიმსახურებს ესა თუ ის მასწავლებელი, ეყოლება თუ არა სადამრიგებლო კლასი და ა.შ.
როგორც აღმოჩნდა, დირექტორთა მიერ საათების განაწილებაზე უკმაყოფილებას არცთუ ისე ცოტა ადამიანი გამოთქვამს. ამ საკითხზე მასწავლებლები პროტესტს საჯაროდაც გამოხატავენ, თუმცა შედეგს ვერ აღწევენ. გთავაზობთ მათ კომენტარებს:
„2016 წლიდან ვარ სერტიფიცირებული პედაგოგი, თუმცა სკოლები მეც და ჩემნაირი სტატუსის მქონეებს უარს გვეუბნებიან, რადგან 1 კრედიტიანსაც აქვს მუშაობის გაგრძელების უფლება... სად არის ლოგიკა? მოქმედი მასწავლებელი, რომელიც იჭრება გამოცდაზე აგრძელებს მუშაობას...მასწავლებელი, რომელიც აბარებს საგანს - უმუშევარია, მაშ, რისთვის გვაბარებინებთ გამოცდას და გვახდევინებთ თანხას?! მაშინ დაუშვით, რომ მოქმედ პედაგოგს 15 საათის ზევით რაც ექნება, მიეცით სხვა მასწავლებელს, რომ შეძლოს მუშაობა და თავისი თავის რეალიზება!“
„ვასწავლი ერთ-ერთ საჯარო სკოლაში. გასულ წელს ჩავაბარე პროფესიული და საგნობრივი (ისტორია) გამოცდები და ორივე საგანში ავიღე 10 კრედიტი. წელს სამოქალაქო განათლების გამოცდებზეც 10 კრედიტი დავიმსახურე. მიუხედავად ამისა, სკოლის დირექციის გადაწყვეტილებით მხოლოდ 5 საათი მერგო ისტორიაში. სამოქალაქო განათლებაში სერტიფიცირებული სკოლას არ ყავს, მაგრამ როგორც ამიხსნეს, პრაქტიკოსებს აქვთ უფლება ჩაატარონ გაკვეთილები შემოდგომის გამოცდებამდე. გამოდის, რომ მათ, ვინც გავხდით სერტიფიცირებული მასწავლებლები უნდა დაველოდოთ პრაქტიკოსების გამოცდების შედეგებს“.
„ხომ შეიძლება სამინისტრომ გააკონტროლოს სიტუაციები სკოლებში. ზოგიერთ სტატუსიან მასწავლებელს არ აძლევს საათებს, ზოგს კი - უამრავს. მეტიც, უსამართლობაა. სამართალი სად უნდა მოვიძიოთ?!“
„20 და 22 საათიც არ ყოფნით პრაქტიკოსებს. ვაკანსიებს არ დებენ დირექტორები და მაძიებლებს რაღას აბარებიებენ გამოცდებს?!“
რეალურად კი, კანონის მიხედვით, საათების განაწილების დროს სკოლის დირექციამ მასწავლებელთა კვალიფიკაციის შესაბამისად უნდა იმსჯელოს. დირექტორი ვალდებულია, საათებით დატვირთოს ჯერ სტატუსიანი, ბოლოს კი - პრაქტიკოსი პედაგოგები. ეს ინფორმაცია ეროვნულ სასწავლო გეგმაშიცაა გაწერილი. ესგ-ში ვკითხულობთ:
„5. 1. საჯარო სკოლა ვალდებულია სასკოლო საათობრივი ბადით გათვალისწინებული საათები პირველ რიგში გაუნაწილოს კონკრეტული საგნის უფროს/წამყვან/მენტორ მასწავლებლებს და კონკრეტულ საგანში საათები შეუვსოს სრულ დატვირთვამდე (15 საათის ჩათვლით, ხოლო კომბინირებული დაწყებითი (I-IV) კლასის მასწავლებელს 13 საათის ჩათვლით), ასეთის არსებობის შემთხვევაში“, - ნათქვამია ეროვნული სასწავლო გეგმის დამტკიცების შესახებ, მინისტრის ბრძანებაში.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“
აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა
რისი გაკეთება არ შეიძლება წინასაახალწლოდ - ყველაფერი, რაც 2025 წლის დადგომამდე უნდა გავითვალისწინოთ