მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებელთა ანაზღაურება განათლების, კვალიფიკაციის, სამუშაო გამოცდილების მიხედვით, ასევე სამუშაო დატვირთვისა და სამუშაოს სპეციფიკის მიხედვით განსხვავებულია. პედაგოგები პროფესიული წინსვლის სქემაში არიან ჩართულნი და ცდილობენ, სტატუსი აიმაღლონ, რაც მათ შემოსავალზეც მკვეთრად აისახება, თუმცა არის კი სტატუსის მომატება ხელფასის ზრდის გარანტი?
მასწავლებელთა ანაზღაურებაზე, სტატუსების უპირატესობასა და ხელფასების თემაზე ჩვენს ბევრს ვწერდით. ამჯერად კი განვმარტავთ, რა შემთხვევაში ექნება მენტორს პრაქტიკოსის ხელფასი.
მოგეხსენებათ, პედაგოგთა ძირითადი ანაზღაურება ჩასატარებელ გაკვეთილებზე ანუ საათების რაოდენობაზეა დამოკიდებული. იმისთვის, რომ მასწავლებელმა ძირი თანხის გარდა სტატუსის დანამატი მიიღოს მას მინიმუმ 15 საათი უნდა ჰქონდეს, დაწყებითის მასწავლებელს კი მინიმუმ 13 საათი. წინააღმდეგ შემთხვევაში, სტატუსის დანამატის გარეშე დარჩება. დანამატი კი არც თუ ისე ცოტაა:
თუ მენტორი ბრძანდებით და თქვენ მინიმუმ 15 საათი გაქვთ, საშუალოდ თქვენი ანაზღაურება იქნება 1 500 ლარი (ძირ თანხას + სტატუსის დანამატი), მაგრამ თუ სკოლაში არ აღმოჩნდა თქვენთვის საკმარისი საათები და დირექციამ 15 საათზე ნაკლები გაკვეთილებით დაგტვირთათ, გამოდის, რომ სტატუსის დანამატის ანუ 1 150 ლარის გარეშე დარჩებით და აიღებთ მხოლოდ საათების მიხედვით დაანგარიშებულ მინიმალურ ანაზღაურებას.
ეს ეხება წამყვან და უფროს მასწავლებლებსაც.
როგორც ეროვნულ სასწავლო გეგმაში წერია, საჯარო სკოლა ვალდებულია სასკოლო საათობრივი ბადით გათვალისწინებული საათები პირველ რიგში გაუნაწილოს კონკრეტული საგნის უფროს/წამყვან/მენტორ მასწავლებლებს და კონკრეტულ საგანში საათები შეუვსოს სრულ დატვირთვამდე (15 საათის ჩათვლით, ხოლო კომბინირებული დაწყებითი (I-IV) კლასის მასწავლებელს 13 საათის ჩათვლით), ასეთის არსებობის შემთხვევაში.
მიუხედავად ამ ჩანაწერისა, სკოლებში არიან სტატუსიანი პედაგოგები, რომლებიც არასაკმარისი საათების გამო სტატუსის დანამატს ვერ იღებენ.
აქედან გამომდინარე, შეგვიძლია ვთქვათ, რომ პედაგოგების შრომა და სტატუსის ამაღლება შეიძლება უშედეგოც გამოდგეს მხოლოდ და მხოლოდ იმიტომ, რომ სკოლაში საკმარისი საათები არ ერგება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“
აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა
რისი გაკეთება არ შეიძლება წინასაახალწლოდ - ყველაფერი, რაც 2025 წლის დადგომამდე უნდა გავითვალისწინოთ