სიახლეები
პიროვნება

„მოსწავლესა და მასწავლებელს შორის ნდობა უნდა არსებობდეს, ამის გარეშე ურთიერთობა წარმოუდგენელია“ - ეკა წულუკიძე, ფარის საჯარო სკოლის პედაგოგი
02-10-2020
-
+


მესტიის მუნიციპალიტეტის ფარის საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგი, ეკა წულუკიძე ერთ-ერთია იმ პედაგოგებს შორის, რომელსაც პანდემიის შემდეგ, საკლასო ოთახში, ასე ვთქვათ, სრულფასოვანი გაკვეთილის ჩატარების საშუალება მიეცა. დღეს ეკა წულუკიძე Etaloni.ge- იმაზე ესაუბრება, რაოდენ მნიშვნელოვანია მოსწავლე-მასწავლებლებისთვის სკოლაში დაბრუნება, როგორ უმკლავდებიან ყველა გამოწვევას, რომელიც კორონავირუსის პრევენციას ახლავს, ინტერვიუს კი თავისი მოსწავლეების „დახასიათებით“ იწყებს - ამბობს, რომ დიდი ილიას შემოქმედებას განსაკუთრებული განწყობით ეკიდებიან და სანამ მას გაეცნობიან, ეკა მასწავლებელი ცდილობს, მომავალი თაობები ილიას ცხოვრებაზე დააფიქროს, რომელიც თითოეული ქართველისთვის მაგალითი უნდა იყოს.

- ქალბატონო ეკა, ახალგაზრდებისთვის ფასეულია ის ღირებულებები, რომელზეც გაკვეთილზე ესაუბრებით?

- შესაძლოა, გარკვეული ტრადიციები ახლა მოძველებულად ჩანდეს, თუმცა მასწავლებლის ოსტატობა სწორედ იმაში მდგომარეობს, რომ თანამედროვეობის მნიშვნელოვანი და აქტუალური თემები წამოწიოს, მიიყვანოს მოსწავლეები ამ ნაწარმოებების გააზრებამდე...

საოცარი თაობა მოდის და ვერც იმას ვიტყვი, რომ ზედაპირულები ან ზარმაცები არიან, თუმცა ფაქტია - მათ განსხვავებული მიდგომა სჭირდებათ და ასეთ დროს სწორედ არაფორმალური განათლება ასრულებს მნიშვნელოვან როლს. მე კი ვცდილობ, ილია ჭავჭავაძის ცხოვრება ჩემი მოსწავლეებისთვის მაგალითი იყოს, მინდა, მის პიროვნებაზე დაფიქრდნენ და ბოლომდე გაიაზრონ, რომ განათლება უმთავრესია, რათა ცხოვრებისეულ გამოწვევებს ადამიანმა ადვილად ალღო აუღოს და ღირსეულად გაუმკლავდეს.

- საგნით დაინტერესება გასაგებია, მაგრამ რა უნდა გააკეთოს მასწავლებელმა, მოსწავლეს თავი რომ შეაყვაროს?

- ალბათ ყველაფერი ინდივიდუალურია... თუმცა საკუთარ მაგალითზე თამამად შემიძლია ვიმსჯელო, რომ მოსწავლესა და მასწავლებელს შორის ნდობა უნდა არსებობდეს, ამის გარეშე ურთიერთობა წარმოუდგენელია. თუ ბავშვი გრძნობს, რომ ხარ მისი მეგობარი, გულთან მიგაქვს მისი პრობლემები, ურთიერთობა ლაგდება, ხოლო თუ მასწავლებელი, უხეშად რომ ვთქვათ, ცოტა ზემოდან დაჰყურებს მოსწავლეს, ასეთ შემთხვევაში, ნდობა ქრება.

- თქვენი სკოლა როგორ გაუმკლავდა არსებულ გამოწვევებს, მით უმეტეს, ყველა რეკომენდაციის შესრულება მარტივი არ არის...

- ჩვენი სკოლა ახალი, 2020-2021 სასწავლო წლისთვის კარგა ხანია ემზადებოდა - შევიძინეთ საჭირო ინვენტარი, სადეზინფექციო საშუალებები და სანამ სამინისტრო მოგვამარაგებდა, ჩვენ ამ კუთხით ყველანაირად უზრუნველყოფილნი ვიყავით, სანიტარულ-ჰიგიენური ნორმებიც მოწესრიგებულია  და თამამად შემიძლია ვთქვა, სასწავლო წელი არსებული რეკომენდაციების სრული დაცვით დაიწყო.

გეთანხმებით, ცოტა რთულია ეს რეჟიმი, უჩვეულო განცდა გვაქვს -  თერმოსკრინინგი, დეზინფექცია... მაგრამ რა გაეწყობა, გადავეწყვეთ ამ პრაქტიკაზე, მთავარია, საკლასო ოთახებში ვართ და ყველაფერს აუცილებლად გავართმევთ თავს.

- პედაგოგებს, ალბათ, მოსწავლეების მორალურად გამხნევებაც გიწევთ.

- მორალურად, ყველანი მზად ვართ, შევასრულოთ არსებული რეგულაციები, ვფიქრობ, თვითონ ბავშვებიც ძალიან მოტივირებულები არიან და გეტყვით, რატომ - მთელი ეს პერიოდი, ისინი მოწყვეტილები იყვნენ სასწავლო პროცესს და  საკლასო ოთახებში დაბრუნება, სწავლის აღდგენა საკლასო სივრცეში მათთვის დიდი მოტივაციაა; ალბათ იმაზე მეტად უხარიათ სკოლაში სიარული, ვიდრე ოდესმე.

გარდა ამისა, ჩვენი ბავშვები წინასწარ შემზადებულები იყვნენ, მუდმივად ვსაუბრობთ მათთან, ვუხსნით წესებს, პირველივე დღეს ვესაუბრეთ, რატომაა საჭირო ამ რეკომენდაციების ზედმიწევნით შესრულება, რატომაა მნიშვნელოვანი უსაფრთხო გარემო, გაკვეთილებზე როცა შევდივართ მასწავლებლები, ვცდილობთ, დავიცვათ დისტანცია... გეთანხმებით, ეს ყველაფერი სასიამოვნო ნამდვილად არაა, მაგრამ ფაქტია - ჯანმრთელობა უპირველესია.

- თუმცა განათლებაც არანაკლებ მნიშვნელოვანია, ქალბატონო ეკა, დისტანციური სწავლების შემდეგ, თქვენს მოსწავლეებში ცოდნის ხარისხი როგორია?

- რაც უნდა ვისაუბროთ დისტანციური სწავლების დადებით მხარეებზე და ისინი უდავოდ, არსებობს, ბავშვებს იმ პერიოდში გაუჩნდათ განცდა, რომ ეს ყველაფერი იყო არაფორმალური! თუნდაც ის, რომ რამდენიმე ბავშვი დარჩა განათლების მიღმა, რადგან არ ჰქონდა ინტერნეტთან წვდომა, ნამდვილად არაა კარგი ფაქტი. დღეს კი, საკლასო ოთახებში, ისინი გარკვეული თვეების გამოტოვების შემდეგ დაბრუნდნენ და ამ ფონზე ვერანაირ შედეგებზე ვერ ვისაუბრებ. ფაქტობრივად, ჩვენ განვლილი მასალის ათვისება თავიდან გვიწევს.

- ასეთ დროს, ადგილობრივი ხელისუფლება ან საგანმანათლებლო რესურსცენტრი რამდენად გიდგათ მხარში?

- პანდემიამ კარგად გამოავლინა მასწავლებლების შესაძლებლობები. დისტანციური სწავლების გამოცდილება აქამდე არ არსებობდა, რეგიონებში, სადაც ინტერნეტი არ არის, მასწავლებლებს თავად მოუწიათ მოსწავლეებისთვის ინტერნეტპაკეტების შეძენა, ისინი ყველანაირად ცდილობდნენ, სასწავლო პროცესი არ ჩავარდნილიყო, თუმცა კომპიუტერი ყველა მასწავლებელს ჰქონდა თუ არა - ეს კითხვა, სამწუხაროდ, არავის დაუსვამს და შესაბამისად, ამ მიმართულებით არც მხარდაჭერა ყოფილა. ისე კი, ჩვენი რესურსცენტრი მუდმივად ოპერატიულად გვაწვდის ინფორმაციას, ადგილობრივი ხელისუფლების მხარდაჭერას, შესაძლებლობების ფარგლებში ნამდვილად ვგრძნობთ.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ქულას მუშაობის დასრულებისთანავე დაინახავთ - NAEC ინფორმაციას ავრცელებს

გუდავაძე-პატარკაციშვილის ფონდი აგრძელებს მომავალი პედაგოგების წამახალისებელ სასტიპენდიო პროგრამას

რა შემთხვევაში არ შეინახავს ელჟურნალი განმავითარებელ კომენტარს - ეს უნდა გაითვალისწინოთ

ცვლილება მასწავლებელთა საგნისა და პროფესიული უნარების გამოცდების ჩატარების წესში - დოკუმენტი

მასწავლებლების დანამატები 2025 წელს ორჯერ გაიზრდება - გადაწყვეტილება უკრაინის პედაგოგებს ეხება

პიროვნება

„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“

„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“

სპორტული შეჯიბრებები, რადგან ამ დროს იქმნებოდა საუკეთესო, პოზიტიური თანამშრომლობითი გარემო და მიყალიბდებოდა ემპათიის უნარი თანატოლის მიმართ 

ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი მიზანდასახულნი, შრომისმოყვარენი და შემოქმედებითნი არიან
სკოლები

მათ იცეკვეს, იმღერეს, სიტყვა წარმოთქვეს და შემოდგომაზე ვრცლად ისაუბრეს

არმატებულ სპორტსმენებს სკოლაში მოსწავლეებმა და პედაგოგებმა საზეიმო დახვედრა მოუწყვეს

 ღონისძიებას მასწავლებლები:  ლალი წულაია და ელენე სიხარულიძე, ხელმძღვანელობდნენ 

საინტერესო

ზარდების ემოციური და ფსიქოლოგიური მდგომარეობა ხშირად იცვლება, რაც ზეგავლენას ახდენს მათ ქცევასა და სწავლის უნარზე

AI განმარტებით, მასწავლებლის ჩაცმულობა მაინც დამოკიდებულია სკოლის კულტურასა და პოლიტიკაზე 

დისგრაფია სწავლის უნარის სპეციფიკური დარღვევაა - რა უნდა იცოდნენ მასწავლებლებმა და მშობლებმა

სიახლეები
საზოგადოება