მაკა შათირიშვილი თბილისის N161 საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასის წამყვანი პედაგოგი გახლავთ, ტრენინგ ცენტრ „ცოდნის“ წარმატებული ტრენერი, საერთაშორისო განათლების, კულტურის, ხელოვნების კვლევით ინსტიტუტის ექსპერტი, საერთაშორისო დონის სერთიფიცირებული ტრენერი... სამი შვილის დედა და ახალგაზრდა ბებია. წამყვანი პედაგოგი აქტიურად არის ჩართული 2019 წლიდან განათლების პროექტის ფარგლებში ტრენინგ ცენტრ „ცოდნის“ მიერ ორგანიზებულ ტრენინგ კურსში, რომელიც საქართველოს მასშტაბით ხორციელდება. ერთი-ერთი წარმატებული ტრენერია საქართველოში, რომელმაც 2019 წელს 6000 პედაგოგი წარმატებით გადაამზადა. ამჟამად აქტიურად არის ჩართული საერთაშორისო კვლევითი ინსტიტუტის სახელით საერთაშორისო დონის კონფერენციებში, როგორც საქართველოში, ისე საზღვარგარეთ.
წარმატებული ტრენერი მაკა შათირიშვილი დამწყებ პედაგოგებს საკუთარ გამოცდილებას უზიარებს:
- რას ვურჩევდი მასწავლებლებს? თუ რამე არ მოსწონს სამყაროში, შეეცადოს, მისი წილი პასუხისმგებლობა ამოიცნოს. ჯანსაღი და კეთილგანწყობილი სასწავლო გარემოს შესაქმნელად მთავარია, თაობის ენა იცოდე. მოუსმინო, დაფიქრდე და გააანალიზო, რა სჭირდება; მას ურთიერთობა და მხარდაჭერა სჭირდება. ეს რომ შენგან მიიღოს, ძალიან ახლობლად უნდა მიგიჩნიოს, ამიტომ მასწავლებელი უნდა დაეწიოს დროს და სივრცეს, არ უნდა გაჩერდეს...
მასწავლებლისთვის არ არსებობს ფინიში, ცხოვრება მიქრის, დროის ცვლილებას ახალი გამოწვევები მოაქვს და შენ, მასწავლებელმა, თუ ვერ შეძელი ან უარი თქვი ამ გამოწვევებზე, იწყება ხიდჩატეხილობის ეტაპი მოსწავლესა და მასწავლებელს შორის. ამით მხოლოდ მოსწავლეს არ აზარალებთ, ამით სამყაროს მომავალს უქმნით საფრთხეს, რადგან თითოეული თქვენი აღზრდილი მოსწავლე თითო დადებული აგურია სამყაროში. უმაღლესი მათემატიკისა და გაზუთხული ფრაზების ნაცვლად, ცოდნის გამოყენება უნდა ვასწავლოთ მოსწავლეებს, კრიტიკული აზროვნება განვუვითაროთ, პრობლემის მიჩქმალვა კი არა, მისი მიზეზების დადგენა და აღმოფხვრის გზების ძიება უნდა ვასწავლოთ, ჩვენგან წასულს რომ ახალი ნაბიჯების გადადგმა შეეძლოს. მაგრამ თუ ჩვენ გვეშინია სიახლეების, თუ ჩვენ თვალს არ გავუსწორებთ რეალობას, თუ ჩვენ არ მივდივართ წინ, მოსწავლეს მით უმეტეს ვერ გამოვუმუშავებთ იმ უნარ-ჩვევებს, რაც ღირებულია თვითრეალიზებისთვის.
სათქმელი და სასაუბრო ბევრი მაქვს, იმიტომ კი არა, რომ ვინმეზე უკეთესი ვარ, არამედ გავიგე და ვიცი, რა „გადაგვარჩენს“. ადრე პრობლემას მხოლოდ ერთი მხრიდან ვუყურებდი, ტრენინგებმა და უამრავ პედაგოგთან კომუნიკაციამ კი მომცა იმის საშუალება, რომ ღრმად ჩავწვდომოდი პრობლემის არსს და დამეწყო გამოსავლის ძიებაზე ფიქრი. „გამოსავალი ყოველთვის არსებობს“, მთავარია მოვინდომოთ.