სიახლეები
სიახლეები

„ვიცი, რა „გადაგვარჩენს“
29-10-2020
-
+


მაკა შათირიშვილი თბილისის N161 საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასის წამყვანი პედაგოგი გახლავთ, ტრენინგ ცენტრ „ცოდნის“ წარმატებული ტრენერი, საერთაშორისო განათლების, კულტურის, ხელოვნების კვლევით ინსტიტუტის ექსპერტი, საერთაშორისო დონის სერთიფიცირებული ტრენერი... სამი შვილის დედა და ახალგაზრდა ბებია. 

წამყვანი პედაგოგი აქტიურად არის ჩართული 2019 წლიდან განათლების პროექტის ფარგლებში ტრენინგ ცენტრ „ცოდნის“ მიერ ორგანიზებულ ტრენინგ კურსში, რომელიც საქართველოს მასშტაბით ხორციელდება. ერთი-ერთი წარმატებული ტრენერია საქართველოში, რომელმაც 2019 წელს 6000 პედაგოგი წარმატებით გადაამზადა. ამჟამად აქტიურად არის ჩართული საერთაშორისო კვლევითი ინსტიტუტის სახელით საერთაშორისო დონის კონფერენციებში, როგორც საქართველოში, ისე საზღვარგარეთ.

წარმატებული ტრენერი მაკა შათირიშვილი დამწყებ პედაგოგებს საკუთარ გამოცდილებას უზიარებს: 

- რას ვურჩევდი მასწავლებლებს? თუ რამე არ მოსწონს სამყაროში, შეეცადოს, მისი წილი პასუხისმგებლობა ამოიცნოს. ჯანსაღი და კეთილგანწყობილი სასწავლო გარემოს შესაქმნელად მთავარია, თაობის ენა იცოდე. მოუსმინო, დაფიქრდე და გააანალიზო, რა სჭირდება; მას ურთიერთობა და მხარდაჭერა სჭირდება. ეს რომ შენგან მიიღოს, ძალიან ახლობლად უნდა მიგიჩნიოს, ამიტომ მასწავლებელი უნდა დაეწიოს დროს და სივრცეს, არ უნდა გაჩერდეს... 

მასწავლებლისთვის არ არსებობს ფინიში, ცხოვრება მიქრის, დროის ცვლილებას ახალი გამოწვევები მოაქვს და შენ, მასწავლებელმა, თუ ვერ შეძელი ან უარი თქვი ამ გამოწვევებზე, იწყება ხიდჩატეხილობის ეტაპი მოსწავლესა და მასწავლებელს შორის. ამით მხოლოდ მოსწავლეს არ აზარალებთ, ამით სამყაროს მომავალს უქმნით საფრთხეს, რადგან თითოეული თქვენი აღზრდილი მოსწავლე თითო დადებული აგურია სამყაროში. უმაღლესი მათემატიკისა და გაზუთხული ფრაზების ნაცვლად, ცოდნის გამოყენება უნდა ვასწავლოთ მოსწავლეებს, კრიტიკული აზროვნება განვუვითაროთ, პრობლემის მიჩქმალვა კი არა, მისი მიზეზების დადგენა და აღმოფხვრის გზების ძიება უნდა  ვასწავლოთ, ჩვენგან წასულს რომ ახალი ნაბიჯების გადადგმა შეეძლოს. მაგრამ თუ ჩვენ გვეშინია სიახლეების, თუ ჩვენ თვალს არ გავუსწორებთ რეალობას, თუ ჩვენ არ მივდივართ წინ,  მოსწავლეს მით უმეტეს ვერ გამოვუმუშავებთ იმ უნარ-ჩვევებს, რაც ღირებულია თვითრეალიზებისთვის. 

სათქმელი და სასაუბრო ბევრი მაქვს, იმიტომ კი არა, რომ ვინმეზე უკეთესი ვარ, არამედ გავიგე და ვიცი, რა „გადაგვარჩენს“. ადრე პრობლემას მხოლოდ ერთი მხრიდან ვუყურებდი, ტრენინგებმა და უამრავ პედაგოგთან კომუნიკაციამ კი მომცა იმის საშუალება, რომ ღრმად ჩავწვდომოდი პრობლემის არსს და დამეწყო გამოსავლის ძიებაზე ფიქრი. „გამოსავალი ყოველთვის არსებობს“, მთავარია მოვინდომოთ.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

იცვლება მასწავლებლის განათლებისადმი დადგენილი მოთხოვნები - მთავრობის დოკუმენტი

ახალი სასწავლო სემესტრის დაწყების შემდეგ, თბილისისა და რეგიონების 31 საჯარო სკოლაში უკვე ჩატარდა შეხვედრა

ცვლილებები სკოლის დირექტორებს, მასწავლებლებსა და რესურსცენტრების ხელმძღვანელებს შეეხება - მთავრობის 2025 წლის გეგმა ცნობილია

ფავორიტიზმი, სუბიექტური დამოკიდებულება... კიდევ რა გამოწვევები ახლავს ბაღებში შიდა კონკურსით კადრების დასაქმებას

ტერმინები, რომლებიც მასწავლებლებმა და მსურველებმა უნდა იცოდნენ - ინფორმაცია პროფესიული პედაგოგებისთვის

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ლექციის თემა იყო – „წრფის განტოლება, მანძილის ფუნქცია, მანქანური სწავლება და სტუდენტური პროექტები‘‘

თემასთან შესაბამისობაში კი პედაგოგმა პატარებს სახალისო აქტივობა „მაღაზიობანა“ შესთავაზა

„ბიოლოგიაში ევოლუციის სწავლა-სწავლება საინტერესო გამოწვევაა მასწავლებლებლებისა და მოსწავლეებისთვის“

საინტერესო

საკლასო ოთახების ციფრული ტრანსფორმაცია წარმოადგენს საჭირო და გარდაუვალ პროცესს... 

მწერლის ერთ-ერთი პირველი ფსევდონიმი „რაზიკოვი“ იყო... ლუკა რაზიკაშვილმა ვაჟა-ფშაველას ფსევდონიმით ხელმოწერა 1885 წელს დაიწყო

დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას

სიახლეები
საზოგადოება