სიახლეები
სკოლები

„მასწავლებლებს ჰქონდეთ 4-წლიანი მანდატი, შემდეგ თუ ვერ ჩააბარებენ გამოცდას, გზას დაუთმობენ პროფესიონალ კადრებს“-კვახჭირის საჯარო სკოლის პედაგოგი
06-11-2020
-
+


თერჯოლის მუნიციპალიტეტის კვახჭირის საჯარო სკოლის ისტორიის მასწავლებელი თინათინ ყუფარაძე მასწავლებლის პროფესიაზე, განვითარების გზებზე და პანდემიის თანმდევ გამოწვევებზე გვესაუბრება. ასევე საინტერესოა პედაგოგის პასუხი კითხვაზე - რა გააუმჯობესებს სწავლების ხარისხს?

„შეკითხვა, რომელიც მუდამ აქტუალურია. ბევრი რეფორმა განხორციელდა სწავლების ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით. მასწავლებლობა დინამიური პროფესიაა, მუდამ იცვლება და იხვეწება, ეპოქის შესაბამისად ცდილობს სიახლეებს ფეხი აუწყოს. ყველა განხორციელებულ რეფორმას ჰქონდა პლიუსები და მინუსები. რეფორმის შედეგად დანერგილი სიახლე უნდა იყოს ადაპტირებული სასწავლო გარემოზე, იმ სინამდვილეზე მორგებული, რა სინამდვილეც ჩვენს სააღმზრდელო დაწესებულებებშია. ყველაფერი გადმოქართულებული, ევრო- სტანდარტებზე გათვლილი არ მოგვცემს სწავლების ხარისხის გაუმჯობესებას.

იდეა, რომ მასწავლებელი ყოველ წელს უნდა ფასდებოდეს, გამოიწვევს მასწავლებლისთვის დროის ამაოდ კარგვას: ქაღალდომანია, დროზე გაწერილი გეგმები... უნდა ჰქონდეს ოპტიმალური დრო, გაეცნოს სიახლეებს, შესაბამის ლიტერატურას, მეთოდებს, შემდეგ დანერგოს პრაქტიკაში. მხოლოდ საკუთარი პრაქტიკიდან გამომდინარე გამოავლინოს ხარვეზები, იზრუნოს მათ გაუმჯობესებაზე, გაიაროს შესაბამისი ტრენინგები, ყოველ ოთხ წელიწადში ჩააბაროს პროფესიულ უნარებში გამოცდა. რაც ხელს შეუწყობს სწავლების ხარისხის გაუმჯობესებას და არა ყოველ წელს მონიტორინგის შიში. ჰქონდეთ მასწავლებლებსაც ოთხწლიანი მანდატი, ჩააბარებენ გამოცდას, ისევ შეძლებენ პროფესიული საქმიანობის გაგრძელებას, წინააღმდეგ შემთხვევაში, გზას დაუთმობენ სხვა პროფესიონალ კადრებს.

ურთულესია მართო სასწავლო პროცესი პანდემიის პირობებში. სწავლების შერეული მეთოდი ძნელი გასაგებია მოსწავლეებისთვის. დიდ ქალაქებში, დარჩე სახლში და ჩაერთო გაკვეთილებს დისტანციურად მაშინ, როცა თანატოლები რეგიონებში კონტაქტურად სწავლობენ. თუმცა კონტაქტურ  სწავლებას  თან სდევს რისკი და შიში; დისტანციის დაცვა, თერმოსკრინინგი, რეგულაციები, რაც ართულებს სასწავლო პროცესს.

დისტანციური სწავლების პროცესში შექმნილი მდგომარეობიდან გამომდინარე მასწავლებელი არ უნდა იყოს სასწავლო მასალის ამოწურვაზე ორიენტირებული, პირიქით  შეარჩიოს მარტივი და საინტერესო თემები, რათა სასწავლო პროცესი გახადოს ორმხრივი. აუცილებელია არსებობდეს განმავითარებელი შეფასება, სადაც გამოიკვეთება მოსწავლის ძლიერი და სუსტი მხარეები. ნიშანი არ უნდა იყოს დასჯის მექანიზმი, მოსწავლეს არ უნდა ჰქონდეს ცუდი ნიშნის შიში.

მასწავლებელი მუდმივად სიახლის ძიებაშია. სიახლეებს შემდეგ ვნერგავთ პრაქტიკაში, ვუზიარებთ კოლეგებს, ვიღებთ რჩევებს, ვცდილობთ, შევიცვალოთ, მეთოდები დავხვეწოთ, მოსწავლეთა ინტერესებს მოვერგოთ. მზად ვართ, დისტანციური სწავლების დროს მიღებული ცოდნა დავნერგოთ საკლასო ოთახებში  და სასწავლო გარემო მრავალფეროვანი გავხადოთ!“-აღნიშნავს სკოლის ისტორიის მასწავლებელი თინათინ ყუფარაძე.


კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები
KIU-ს ახალი სამაგისტრო პროგრამა ფინანსებისა და ინფორმაციის მენეჯმენტი (FIM) - სწავლის, კარიერული ზრდისა და დასაქმების ახალი შესაძლებლობა

გამოცდების ეროვნული ცენტრი აბიტურიენტებისთვის მნიშვნელოვან ინფორმაციას ავრცელებს - ცნობარი განახლდა ! 

„ჩვენმა კურსდამთავრებულმა მარიამ სოფრომაძემ კი აუღებელი ციხესიმაგრის აღება შეძლო და 70 ქულიდან - 70 ქულა აიღო“ 

პიროვნება
სკოლები
სპექტაკლის სცენარის ავტორი, ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი თამარ მჭედლიძე გახლავ

„სკოლა ულოცავს ამ დიდ წარმატებას გიორგის და კონკურსში მონაწილე საესტრადო სტუდიას“

საინტერესო

„საჯარო სკოლებში გამოცდილების გარეშე დასაქმება თითქმის შეუძლებელია, ამ პროფესიაში პირველი ნაბიჯი ალბათ კერძო სკოლა იქნება“

ჰაერის ტემპერატურას სასკოლო ტესტების შედეგებზე შეუძლია გავლენის მოხდენა

სიახლეები
საზოგადოება