სიახლეები
სკოლები

„უკეთ ვისწავლოთ პოეტური სემანტიკა და ლექსიკა“ - მოლითის საჯარო სკოლაში ლიტერატურის წრე ფუნქციონირებს
06-11-2020
-
+


ხარაგაულის მუნიციპალიტეტის სოფელ მოლითის საჯარო სკოლაში, 2020 წლის 29 სექტემბრიდან, ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლის, მზია აბულაძის ხელმძღვანელობით ფუნქციონირებს ლიტერატურის წრე სახელწოდებით „უკეთ ვისწავლოთ პოეტური სემანტიკა და ლექსიკა“.

მიზნობრივი ჯგუფია მოლითის საჯარო სკოლის VI და VII კლასის მოსწავლეები.

წრის მიზანი: მოსწავლეები შეძლებენ მხატვრულ ნაწარმოებში ტროპის სახეებისა და პოეტური ლექსიკის სახეობების ამოცნობას, მათი მნიშვნელობების გაგებასა და გააზრებას. შეძლებენ იმის გარკვევას, თუ რა მნიშვნელობით იყენებს მას ავტორი კონკრეტულ შემთხვევაში.

მოკლე მიმოხილვა: მოსწავლეებს ხშირად ძალიან უჭირთ მხატვრულ-გამომსახველობით სახეობებზე მუშაობა, მათი ამოცნობა. რადგანაც ტროპის სახეობები ერთმანეთს ჰგავს, რთულია განსაზღვრო სად გადის ზღვარი, რომლის საფუძველზეც ჩვენ ერთმანეთისგან უნდა გავმიჯნოთ მეტაფორა, ეპითეტი, გაპიროვნება, სიმბოლო და ასე შემდეგ. აღნიშნული ლიტერატურული წრე მოსწავლეებს დაეხმარება მეტი გაიგონ მხატვრული სტილისა და სტილისტიკის საკითხების შესახებ, იმუშაონ შესაბამის ტექსტებსა და მაგალითებზე, რაც ხელს შეუწყობს ცნობიერების ამაღლებასა და პოეტური სემანტიკის დანიშნულების განსაზღვრას მხატვრულ ნაწარმოებში.

საწრეო მუშაობის პროგრამა: მოიცავს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ მასალასა და შესაბამის აქტივობებს.

წრის ხანგრძლივობა: 2020-2021 სასწავლო წლის I სემესტრი. 11 სამუშაო შეხვედრა. სამშაბათობით. თითო შეხვედრის ხანგრძლივობა ერთი საგაკვეთილო დრო.

  1. შეხვედრა I – 29.09.2020.

პოეტური სემანტიკის მნიშვნელობის განსაზღვრა. ნაცნობი ტროპის სახეების გახსენება და მათი როლისა და დანიშნულების გაანალიზება მხატვრულ ნაწარმოებში. ტროპის ერთ-ერთი უმთავრესი სახეობის, მეტაფორის განსაზღვრა და შესაბამის მაგალითებზე მუშაობა. ვარჯიში მეტაფორის ამოცნობაზე.

  1. შეხვედრა II – 6.10.2020.

ეპითეტი. მეტაფორული ეპითეტი. ძირითადი მსგავსება-განსხვავებების დადგენა ეპითეტსა და მეტაფორას შორის. შესაბამისი მაგალითების საშუალებით ეპითეტის ამოცნობაზე ვარჯიში.

  1. შეხვედრა III – 13.10.2020.

შედარება, როგორც პოეტიკის ტერმინი. შედარების სახეობები: მარტივი, რთული, დადებითი და უარყოფითი. შესაბამისი მაგალითების გამოყენებით, მხატვრული ტექსტებიდან ამონარიდების საშუალებით შედარების ამოცნობაზე ვარჯიში.

  1. შეხვედრა IV – 20.10.2020.

გაპიროვნება, როგორც მეტაფორის კერძო სახეობა, გაპიროვნების არსის გახსენება და გაანალიზება. შესაბამის მაგალითებზე მსჯელობა და ვარჯიში გაპიროვნების ამოცნობაზე კონკრეტული მხატვრული ტექსტების საშუალებით.

  1. შეხვედრა V – 27.10.2020.

პერსონიფიკაცია, როგორც მხატვრული ლიტერატურის გამოსახვის ხერხი. ძირითადი მსგავსება-განსხვავებების განსაზღვრა გაპიროვნებასა და პერსონიფიკაციას შორის. შესაბამისი მაგალითების საშუალებით ვარჯიში პერონიფიკაციის ნიმუშების ამოცნობაზე.

  1. შეხვედრა VI – 3.11.2020.

ალეგორია, როგორც ტროპის ერთ-ერთი სახეობა, გამოსახვის (გამოხატვის) ფორმა. ალეგორიის დანიშნულება მხატვრულ ტექსტში. ნაცნობი ტექსტების მოშველიება ალეგორიის არსის განსასაზღვრად და შესაბამის მაგალითებზე ვარჯიში.

  1. შეხვედრა VII – 10.11.2020.

პოეტური ლექსიკის, პოეტური ენის მნიშვნელობის განსაზღვრა მხატვრულ ნაწარმოებში. ნეოლოგიზმების არსის გაგება-გაანალიზება. რა მიზნით მიმართავს მას ავტორი. შესაბამის მაგალითებზე დაყრდნობით ნეოლოგიზმების ამოცნობაზე ვარჯიში.

  1. შეხვედრა VIII – 17.10.2020.

ჟარგონიზმები, როგორც პოეტური ლექსიკის ნაირსახეობა. მათი დანიშნულება მხატვრულ ნაწარმოებში. შესაბამისი მაგალითების მოყვანა სხვადასხვა მხატვრული ტექსტიდან და იმის გაანალიზება თუ რა მნიშვნელობით იყენებს მას ავტორი.

  1. შეხვედრა IX - 24.11.2020.

პროფესიონალიზმები. მათი მნიშველობის განსაზღვრა. შესაბამისი მაგალითების მოხმობით პროფესიონალიზმების გამოცნობაზე ვარჯიში.

  1. შეხვედრა X – 01.12.2020.

პარონიმები - პარონიმებთან დაკავშირებული ძირითადი შეცდომების გაანალიზება და მათი დანიშნულების არსის განსაზღვრა პოეტურ მეტყველებაში. შესაბამის მაგალითებზე მუშაობა და ვარჯიში.

  1. შეხვედრა XI – 08.11.2020.

წრის საბოლოო შეხვედრა, განვლილი მასალის შეჯამება. ზეპირი გამოკითხვა და წერითი დავალების შესრულება“,-წერია სკოლის ინფორმაციაში.


კომენტარები


ეტალონი

აღსანიშნავია, რომ ჩვენთან საუბრისას, დირექტორებმა აწ უკვე გასული სასწავლო წელიც შეაჯამეს

„როდესაც ამბობ, რომ „ეტალონში“ მონაწილეობდი და „ეტალონელი“ ხარ, ეს ძალიან საამაყო გრძნობაა“

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

სიახლეები
KIU-ს ახალი სამაგისტრო პროგრამა ფინანსებისა და ინფორმაციის მენეჯმენტი (FIM) - სწავლის, კარიერული ზრდისა და დასაქმების ახალი შესაძლებლობა

გამოცდების ეროვნული ცენტრი აბიტურიენტებისთვის მნიშვნელოვან ინფორმაციას ავრცელებს - ცნობარი განახლდა ! 

„ჩვენმა კურსდამთავრებულმა მარიამ სოფრომაძემ კი აუღებელი ციხესიმაგრის აღება შეძლო და 70 ქულიდან - 70 ქულა აიღო“ 

პიროვნება
სკოლები
სპექტაკლის სცენარის ავტორი, ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი თამარ მჭედლიძე გახლავ

„სკოლა ულოცავს ამ დიდ წარმატებას გიორგის და კონკურსში მონაწილე საესტრადო სტუდიას“

საინტერესო

„საჯარო სკოლებში გამოცდილების გარეშე დასაქმება თითქმის შეუძლებელია, ამ პროფესიაში პირველი ნაბიჯი ალბათ კერძო სკოლა იქნება“

ჰაერის ტემპერატურას სასკოლო ტესტების შედეგებზე შეუძლია გავლენის მოხდენა

სიახლეები
საზოგადოება