სიახლეები
სკოლები

„უკეთ ვისწავლოთ პოეტური სემანტიკა და ლექსიკა“ - მოლითის საჯარო სკოლაში ლიტერატურის წრე ფუნქციონირებს
06-11-2020
-
+


ხარაგაულის მუნიციპალიტეტის სოფელ მოლითის საჯარო სკოლაში, 2020 წლის 29 სექტემბრიდან, ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლის, მზია აბულაძის ხელმძღვანელობით ფუნქციონირებს ლიტერატურის წრე სახელწოდებით „უკეთ ვისწავლოთ პოეტური სემანტიკა და ლექსიკა“.

მიზნობრივი ჯგუფია მოლითის საჯარო სკოლის VI და VII კლასის მოსწავლეები.

წრის მიზანი: მოსწავლეები შეძლებენ მხატვრულ ნაწარმოებში ტროპის სახეებისა და პოეტური ლექსიკის სახეობების ამოცნობას, მათი მნიშვნელობების გაგებასა და გააზრებას. შეძლებენ იმის გარკვევას, თუ რა მნიშვნელობით იყენებს მას ავტორი კონკრეტულ შემთხვევაში.

მოკლე მიმოხილვა: მოსწავლეებს ხშირად ძალიან უჭირთ მხატვრულ-გამომსახველობით სახეობებზე მუშაობა, მათი ამოცნობა. რადგანაც ტროპის სახეობები ერთმანეთს ჰგავს, რთულია განსაზღვრო სად გადის ზღვარი, რომლის საფუძველზეც ჩვენ ერთმანეთისგან უნდა გავმიჯნოთ მეტაფორა, ეპითეტი, გაპიროვნება, სიმბოლო და ასე შემდეგ. აღნიშნული ლიტერატურული წრე მოსწავლეებს დაეხმარება მეტი გაიგონ მხატვრული სტილისა და სტილისტიკის საკითხების შესახებ, იმუშაონ შესაბამის ტექსტებსა და მაგალითებზე, რაც ხელს შეუწყობს ცნობიერების ამაღლებასა და პოეტური სემანტიკის დანიშნულების განსაზღვრას მხატვრულ ნაწარმოებში.

საწრეო მუშაობის პროგრამა: მოიცავს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ მასალასა და შესაბამის აქტივობებს.

წრის ხანგრძლივობა: 2020-2021 სასწავლო წლის I სემესტრი. 11 სამუშაო შეხვედრა. სამშაბათობით. თითო შეხვედრის ხანგრძლივობა ერთი საგაკვეთილო დრო.

  1. შეხვედრა I – 29.09.2020.

პოეტური სემანტიკის მნიშვნელობის განსაზღვრა. ნაცნობი ტროპის სახეების გახსენება და მათი როლისა და დანიშნულების გაანალიზება მხატვრულ ნაწარმოებში. ტროპის ერთ-ერთი უმთავრესი სახეობის, მეტაფორის განსაზღვრა და შესაბამის მაგალითებზე მუშაობა. ვარჯიში მეტაფორის ამოცნობაზე.

  1. შეხვედრა II – 6.10.2020.

ეპითეტი. მეტაფორული ეპითეტი. ძირითადი მსგავსება-განსხვავებების დადგენა ეპითეტსა და მეტაფორას შორის. შესაბამისი მაგალითების საშუალებით ეპითეტის ამოცნობაზე ვარჯიში.

  1. შეხვედრა III – 13.10.2020.

შედარება, როგორც პოეტიკის ტერმინი. შედარების სახეობები: მარტივი, რთული, დადებითი და უარყოფითი. შესაბამისი მაგალითების გამოყენებით, მხატვრული ტექსტებიდან ამონარიდების საშუალებით შედარების ამოცნობაზე ვარჯიში.

  1. შეხვედრა IV – 20.10.2020.

გაპიროვნება, როგორც მეტაფორის კერძო სახეობა, გაპიროვნების არსის გახსენება და გაანალიზება. შესაბამის მაგალითებზე მსჯელობა და ვარჯიში გაპიროვნების ამოცნობაზე კონკრეტული მხატვრული ტექსტების საშუალებით.

  1. შეხვედრა V – 27.10.2020.

პერსონიფიკაცია, როგორც მხატვრული ლიტერატურის გამოსახვის ხერხი. ძირითადი მსგავსება-განსხვავებების განსაზღვრა გაპიროვნებასა და პერსონიფიკაციას შორის. შესაბამისი მაგალითების საშუალებით ვარჯიში პერონიფიკაციის ნიმუშების ამოცნობაზე.

  1. შეხვედრა VI – 3.11.2020.

ალეგორია, როგორც ტროპის ერთ-ერთი სახეობა, გამოსახვის (გამოხატვის) ფორმა. ალეგორიის დანიშნულება მხატვრულ ტექსტში. ნაცნობი ტექსტების მოშველიება ალეგორიის არსის განსასაზღვრად და შესაბამის მაგალითებზე ვარჯიში.

  1. შეხვედრა VII – 10.11.2020.

პოეტური ლექსიკის, პოეტური ენის მნიშვნელობის განსაზღვრა მხატვრულ ნაწარმოებში. ნეოლოგიზმების არსის გაგება-გაანალიზება. რა მიზნით მიმართავს მას ავტორი. შესაბამის მაგალითებზე დაყრდნობით ნეოლოგიზმების ამოცნობაზე ვარჯიში.

  1. შეხვედრა VIII – 17.10.2020.

ჟარგონიზმები, როგორც პოეტური ლექსიკის ნაირსახეობა. მათი დანიშნულება მხატვრულ ნაწარმოებში. შესაბამისი მაგალითების მოყვანა სხვადასხვა მხატვრული ტექსტიდან და იმის გაანალიზება თუ რა მნიშვნელობით იყენებს მას ავტორი.

  1. შეხვედრა IX - 24.11.2020.

პროფესიონალიზმები. მათი მნიშველობის განსაზღვრა. შესაბამისი მაგალითების მოხმობით პროფესიონალიზმების გამოცნობაზე ვარჯიში.

  1. შეხვედრა X – 01.12.2020.

პარონიმები - პარონიმებთან დაკავშირებული ძირითადი შეცდომების გაანალიზება და მათი დანიშნულების არსის განსაზღვრა პოეტურ მეტყველებაში. შესაბამის მაგალითებზე მუშაობა და ვარჯიში.

  1. შეხვედრა XI – 08.11.2020.

წრის საბოლოო შეხვედრა, განვლილი მასალის შეჯამება. ზეპირი გამოკითხვა და წერითი დავალების შესრულება“,-წერია სკოლის ინფორმაციაში.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

სკოლაში შესვლის მურველთა ასაკი 2025 წელს ბოლოჯერ შეიცვლება - დეტალები

აქვს თუ არა სკოლას უფლება მოსწავლე გარიცხოს ? 

ეფებოფობია თინეიჯერების შიშს ნიშნავს - იცით რა ქვია ბავშვების, სკოლის, საუბრის ან სწავლის შიშს?

პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

„მადლობა ამ ლამაზი, ხალისიანი და სიყვარულით სავსე დღისთვისბედნიერი 2025 წელი! გილოცავთ!“, - ამ სიტყვებით დაგვირგვინდა პირველი სემესტრიც და 2024 წელიც  

ეს დღე იქ მყოფი თითოეული ადამიანისთვის საინტერესო, დასამახსოვრებელი და სახალისო იყო


ფორმატი მოსწავლეებს ეხმარება დისკუსიის, წერის,პრეზენტაციასა და შემოქმედებითი უნარის ჩამოყალიბებაში

კონკურის შემდეგ მოსწვლეები სიგელებით დაჯილდოვდნენ

საინტერესო

მასთან დაკავშირებით საინტერესო ლეგენდა არსებობს 

ერთ-ერთი დავალების შესასრულებლად, მთელი გუნდი გიგანტური სანტას ქუდის ქვეშ გადაადგილდება

სხვა მაგალითებს აქვთ მასწავლებლის მინაწერიც

ძალიან გაგიჭირდებათ ისეთი ოჯახის პოვნა, სადაც ნაძვის ხის სათამაშო ბურთები არ არის

სიახლეები
საზოგადოება