მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
17 ნოემბერს ონის მუნიციპალიტეტის სოფელ ღების საჯარო სკოლაში Erasmus+ და eTwinning-ის ფარგლებში პროექტ „ტოლერანტობის“ პირველი სამუშაო შეხვედრა შედგა.
„პროექტის აღმომჩენები: მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის პროგრამის „ასწავლე საქართველოსთვის“(„Teach for Georgia“) კონსულტანტ-მასწავლებელი და ონის მუნიციპალიტეტის სოფელ ღების საჯარო სკოლის ინგლისური ენის პედაგოგი - თამარ სამსონიძე, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის პროგრამა „ასწავლე საქართველოსთვის“ („Teach for Georgia“) კონსულტანტ-მასწავლებელი და ბორჯომის მუნიციპალიტეტის ბალანთას საჯარო სკოლის ინგლისური ენის პედაგოგი: ნანა ვასაძე-ჯანელიძე.
პროექტის პარტნიორები საქართველოდან:
ონის მუნიციპალიტეტის სოფელ ღების საჯარო სკოლა, ვერა ლობჯანიძე - სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება/მუსიკა,
სიმონ სხირტლაძის სახელობის ონის საჯარო სკოლა, თეონა ჯაფარიძე - სახვითი და ამოყენებითი ხელოვნება,
სიმონ სხირტლაძის სახელობით ონის საჯარო სკოლა, შორენა გაგნიძე - სამოქალაქო განათლება/გეოგრაფია,
ტყიბულის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჯვარისის საჯარო სკოლა, მირანდა გიორგაძე - ინგლისური ენა,
ტყიბულის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჯვარისის საჯარო სკოლა - შორენა გიორგაძე- დაწყებითი განათლება,
ტყიბულის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჯვარისის საჯარო სკოლა, ია შალიკიანი - სამოქალაქო განათლება.
ბორჯომის მუნიციპალიტეტის სოფელ ბალანთას საჯარო სკოლა, ასია ანტონიანი - სპეც. მასწავლებელი.
თურქეთი:
Emre Koca- Gözne Ortaokulu, Toroslar, Turkey;
Alev Şentürk - Şehit Türkmen Tekin Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi, Esenler, Turkey;
Fatih SÖYLEYİCİ - ÖZEL ÇORLU NAZMİ ARIKAN FEN BİLİMLERİ ORTAOKULU, Çorlu, Turkey;
Fatma Badruk Koca –
- Huzurkent Atatürk Ortaokulu, Akdeniz, Turkey
Gökçen EYÜPOĞLU - Sarayköy İlkokulu, Atakum, Turkey;
Hakan Saç – Meram Harmancık Toki Ziya Nur Aksun Ortaokulu, Meram, Turkey
Hatice Akın – Nezahat-Kemal Akınal Ortaokulu, Şehitkamil, Turkey
HÜLYA SÖYLEYİCİ - Çorlu Ortaokulu, Çorlu, Turkey;
İrfan Bayat
- Cumhuriyet Ortaokulu, Merkez, Turkey ;
Muhammet Emin YAVUZ –
Sarayköy İlkokulu, Atakum, Turkey ;
Müge Yosmaoğlu –
ÇANAKCA ORTAOKULU, Çatalca, Turkey ;
Nuriye ÇAKIR - 15 TEMMUZ ŞEHİT RAMAZAN KONUŞ İMAM HATİP ORTAOKULU, Bandırma, Turkey ;
Yakup Doğan - Gazi ilkokulu, Yüksekova, Turkey ;
Zeliha Ekici - Karacaahmet Ortaokulu, İhsaniye, Turkey ;
Zübeyde ÖZSOY ELMACI - Halit Fahri Ozansoy İlkokulu, Keçiören, Turkey
პოლონეთი:
Iwona Anchim - Szkoła Podstawowa im. Władysława Syrokomli w Michałowie, Michałowo, Poland ;
Natalia Bednarek - Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Pszczynie, Pszczyna, Poland ;
ესპანეთი:
Ana Dapena – CC Reinado Corazón de Jesús, Valladolid, Spain ;
ნიდერლანდები:
Boukje Jonkheer - Keizer Karel College, Amstelveen, Netherlands
პროექტის გეგმა:
Project title : #Tolerance
"The highest result of education is tolerance." -- Helen Keller
Short description
Type the description of your project, be clear and use keywords to help people to find you The project`s main goals are : foster inclusiveness, reduce bias, and promote educational equity.
The project's main aim
is to share opinions with each others about tolerance,to make presntations and booklets,to hand leaflets/booklets around,to record shorts videos and create a pdf informational book or e-book and posters with pictures and text they consider best , interesting and informative .
Language - English
Age range:
6-16
Number of students: 61
Subjects: English,Music,Citizenship,Art,Primary Education Subjects, ICT
Aims
Try to be specific, particularly in terms of competences and skills you hope your pupils will gain through this project. Refrain from stating too abstract concepts such as "European Dimension of education" or "Intercultural communication".
To improve student collaboration skills
To encourage students' imagination and creativity
To developed writing skills in English
To develop speaking skills in English
To develop ICT skills
They become divergent thinkers
They develop a maker mindset
They become problem-solvers and critical thinkers
They develop interactive thinking
They grow more empathetic
They increase in metacognition
WORK PROCESS
State how you intend to work with your partner schools and how responsibilities are shared. Give an approximate calendar of activities, state how frequently you will work with your partner; indicate how you intend to involve your pupils; if you intend to create teams of pupils of different schools, and other relevant information.
November – Informational meeting among the teacher and her/his students about the project`s topic "tolerance",The teachers introduce the teaching tolerance project and Share the importance of the International Day for Tolerance with her/his students.
December – The students search for information
about tolerance, the students will decide on the adequacy, reliability and relative quality of the acquired information.
The students have to make powerpoint presentations on their own.
The topics can be:
1.No bullying or Say no to bullying;
2.No racism or Say no to racism;
3.Religious intolerance;
4.Disability discrimination;
5. Gender inequality;
6.Political discrimination;
7.Ethnic discrimination or Ethnic inequality;
8.Discrimination in Education or Right to educate;
9.National Origin-Based Discrimination;
10. Crimes motivated by intolerance and discrimination;
11.Values;
12.Beauty
January – Students will make and hand booklets/leaflets around.
February – Students record short videos about Tolerance.
March -- students create a pdf informational book or e-book and posters with pictures and text they consider best , interesting and informative .
EXPECTED RESULTS
Indicate here if you are planning a final product such a public Twinspace or other resources. You might envisage instead the improvement of a school practice, or new knowledge:
Power Point Presentations
Pdf book or e-books
Booklets
Public twinspace
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
კალანდობა და „ზომხა“ - როგორ აღინიშნება ძველით ახალი წელი საქართველოში
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
მოსწავლეებმა ილია ჭავჭავაძის უკვდავი გმირები გააცოცხლეს
მოსწავლეებმა ახალ წელთან დაკავშირებით, საინტერესო და სახალისო სკეტჩები მოამზადეს და სასკოლო საზოგადოებას იუმორისტული წარმოდგენა შესთავაზეს