მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
განათლების, მეცნიერებისა და კულტურის კომიტეტმა წინა მოწვევის პარლამენტში შეტანილი კანონპროექტებზე მუშაობის გაგრძელებისა და შეწყვეტის საკითხი განიხილა. კომიტეტის გადაწყვეტილებით, 10 სხვადასხვა კანონპროექტიდან, ახალი მოწვევის პარლამენტი მუშაობას მხოლოდ 2-ზე გაგრძელდება.
ინიციატივები განათლების, მეცნიერებისა და კულტურის კომიტეტის ახალ წევრებს თავმჯდომარემ თეა წულუკიანმა გააცნო.
განათლების კომიტეტი მუშაობას აღარ გააგრძელებს შემდეგ საკითხებზე:
1. „უმაღლესი განათლების შესახებ კანონში“საქართველოს კანონში შესატანი ცვლილებების პროექტზე, რომელიც 2017 წელს განათლების, მეცნიერებისა და კულტურის კომიტეტის ყოფილმა თავმჯდომარემ, მარიამ ჯაშმა წარადგინა;
2. „უმაღლესი განათლების შესახებ „ საქართველოს კანონში შესატანი ცვლილებების პროექტზე, რომლის ავტორიც საქართველოს მთავრობა გახლავთ, ინიციატივა 2017 წელს შევიდა პარლამეტში.
განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს წარმომადგენელმა განაცხადა, კანონპროექტი ორ საკითხს აერთიანებს. ეს არის როგორც უმაღლესი ისე ზოგადი განათლების კანონში ცვლილებების შეტანის საკითხი, რომელიც დაკავშირებული იყო მასწავლებლის განათლებასა და მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამასთან. თუმცა აღნიშნული კანონპროექტის მიღებამდე პარლამენტმა მიიღო ახალი პაკეტი, რომელმაც გადაფარა ის საჭიროებები, რომელიც პროექტში იყო წარმოდგენილი. ამიტომ ამის მიღების საჭიროება აღარაა.
3. „ეროვნული საარქივო ფონდისა და ეროვნული არქივის კანონში“ ცვლილებების პროექტზე, რომლის ინიციატორები სერგი კაპანაძე და გიორგი კანდელაკი არიან. ინიციატივა 2018 წელს არის შეტანილი.
4. „განათლების ხარისხის განვითარების“ შესახებ საქართველოს კანონში შესატანი ცვლილებების ინიციატივაზე, რომლის ავტორების განათლების კომიტეტის ყოფილი თავმჯდომარეები გენადი მარგველაშვილი და მარიამ ჯაში, ასევე წინა მოწვევის პარლამენტის განათლების კომიტეტის წევრები გია ჟორჟოლიანი და სიმონ ნოზაძე არიან.
5. „უმაღლესი განათლების შესახებ“ საქართველოს კანონში შესატანი ცვლილებაზე, რომლის ინიციატორი ამავე კომიტეტის ყოფილი წევრი სერგი კაპანაძე იყო. ინიციატივა 2019 წელს შევიდა პარლამენტში.
6. „მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემაში განსაზღვრული შესაბამისი სტატუსის მქონე პედაგოგებისთვის დანამატის გაცემის წესის დამტკიცების შესახებ“ კანონში ცვლილებების ინიციატივაზე, რომლის ავტორიც წინა მოწვევის პარლამენტის განათლების კომიტეტის წევრი სერგო რატიანია. წინადადება პარლამენტში 2019 წელს შევიდა.
7. „საზოგადოებრივი მაუწყებლის შესახებ“ საქართველოს კანონში ცვლილების პროექტზე, რომლის ავტორიც სერგი კაპანაძეა. ინიციატივა 2019 წელს შევიდა პარლამენტში.
8. „მაღალმთიანი რეგიონების ხელშეწყობის შესახებ“ საქართველოს კანონში ცვლილებების შეტანაზე, რომლის ინიციატივის ავტორები წინა მოწვევის განათლების კომიტეტის წევრები გია ჟორჟოლიანი, ვიქტორ ჯაფარიძე და ა.შ. არიან. პროექტში ინიციატორების სხვადასხვა ტიპის შეღავათებს მოითხოვდნენ.
განათლების კომიტეტი მუშაობას გააგრძელებს შემდეგი კანონპროექტებზე:
9. „უმაღლესი განათლების შესახებ“ საქართველოს კანონში შესატანი ცვლილებების პროექტი, რომლის შინაგან საქმეთა სამინისტროს ავტორობით შემოვიდა და პოლიციის აკადემიაში განსახორციელებელ ცვლილებებს ეხებოდა.
შინაგან საქმეთა სამინისტრო კანონპროექტში ითხოვს, რომ - 2007-2008 სასწავლო წლის დაწყებამდე პოლიციის აკადემიის მიერ გაცემული გაცემული დიპლომების აღიარება მოხდეს და ეს დიპლომები მაგისტრის ხარისხთან გათანაბრდეს.
10. „ზოგადი განათლების შესახებ“ საქართველოს კანონში ცვლილების შეტანის პროექტზე, რომელიც პარლამენტში 2020 წელს შევიდა. ინიციატორი წინა მოწვევის განათლების კომიტეტია. პროექტი პანდემიას უკავშირდება და ნათქვამია, რომ ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებებში უნდა იყოს შესაბამისი ამბულატორიული განყოფილებები. ცვლილებების 2022-2023 სასწავლო წელს დაიწყება.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ელექტრონული ჟურნალში სემესტრული ცვლილებების შეტანის ბოლო ვადა ცნობილია - ინფორმაცია მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციისთვის
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
აღსანიშნავია, რომ სასკოლო საზოგადოება მოსწავლეთა განწყობისა და მოტივაციის ამაღლებას ხელს უწყობს
როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა