სიახლეები
საინტერესო

ნიშანი თუ განმავითარებელი შეფასება - „მასწავლებელი ხელოვნური ინტელექტი ხომ არაა? ის ვერ დაწერს განმავითარებელ შეფასებას, როდესაც...“
08-01-2021
-
+


2020-2021 სასწავლო წლის პირველი სემესტრის ნიშნების დასაწერად მასწავლებლებს 12 იანვრამდე აქვთ დრო. ამასთან, დისტანციური სწავლის დაწყების შემდეგ კიდევ უფრო აქტუალური გახდა კითხვა: როგორ უნდა ფასდებოდნენ მოსწავლეები - განმსაზღვრელი თუ განმავითარებელი შეფასებით?

ამ კითხვაზე ჯერჯერობით კონკრეტული პასუხი არ არსებობს და პედაგოგებიც მითითებას ელოდებიან „ზევიდან“, მანამდე კი იმაზე ვისაუბროთ - რა ურჩევნიათ თავად მასწავლებლებს.

მოსწავლეთა შეფასებებთან დაკავშირებით, აზრი ორად იყოფა და მასწავლებლების ნაწილი ნიშანს ანიჭებს უპირატესობას, თუმცა ნაწილი განმავითარებელ შეფასებას ემხრობა და განათლების სამინისტროს სთხოვენ, პირველი სემესტრი სწორედ ასე შეფასდეს, რადგან დისტანციური სწავლების ხარისხი, სხვა საშუალებას უბრალოდ არ იძლევა.

რა მითითებებს მიიღებენ სკოლები, უახლოეს მომავალში გაირკვევა, თუმცა უკვე აქტიურად მიდის საუბარი, რომ მალე განმავითარებელი შეფასება საქართველოს საგანმანათლებლო სისტემაში სრულად დაინერგება, აღარ იქნება ნიშნები, მედლები და მასწავლებლებსაც არაერთი კუთხით მოუწევთ მოსწავლის შეფასება.

სხვათა შორის, მასწავლებლის სახლის დირექტორი, ბერიკა შუკაკიძე, უკვე კარგა ხანია ემხრობა აზრს, რომ ნიშნები, რომელსაც სადამსჯელო ღონისძიებად აფასებს, აღარ უნდა იყოს. ამის შესახებ განმარტება ბერიკა შუკაკიძემ კიდევ ერთხელ, Etaloni.ge-სთან გააკეთა.

„ვეთანხმები მასწავლებლებს, რომლებიც განმავითარებელი შეფასების დანერგვას ითხოვენ, თუმცა ეს არაა მარტივი პროცესი და ახლავე აგიხსნით რატომ:

ამერიკის შვიდ უმსხვილეს საგანმანათლებლო ოლქში ჩატარებულმა კვლევებმა ცხადყო - თუ მასწავლებელს აქვს ურთიერთობა 80 ბავშვზე მეტთან სემესტრში, განმავითარებელი შეფასება თითქმის ფიქტიური ხდება.

საქართველოში, მასწავლებლებს ბევრად მეტ მოსწავლესთან უწევთ ურთიერთობა; განმავითარებელ შეფასებას კი თავისი კრიტერიუმები და ბევრი კომპონენტი გააჩნია: პედაგოგმა უნდა იცოდეს თითოეული ბავშვის სახელი, ოჯახური მდგომარეობა (დაახლოებით მაინც), ასევე იცოდეს, რა მხრივ აქვს მოსწავლეს მეტი ნიჭიერება, გაკვეთილზე ჯგუფური მუშაობა მოსწონს, წყვილში თუ ინდივიდუალურად; პროექტებზე მუშაობისას, ინტროვერტია თუ ექსტროვერტი, აღქმა უფრო ძლიერი აქვს თუ შემეცნება... თუმცა როდესაც 200-300 ბავშვთან უწევთ ურთიერთობა ასეთი მიდგომა წარმოუდგენელია, მასწავლებელი ხელოვნური ინტელექტი ხომ არაა? ის ვერ დაწერს განმავითარებელ შეფასებას და ასეთ სიტუაციაში უბრალოდ თავს მოვიტყუებთ. განმავითარებელი შეფასებისას, პედაგოგმა ზუსტად უნდა იცოდეს, თითოეული მოსწავლის სახელი, შესაძლებლობები, რაში აქვთ გამოწვევა და როგორ უნდა დაეხმაროს, რომ მათ უკეთესად შეასრულონ დავალება. და არა ის, რომ ვთქვათ, ნიკამ ნიუტონის მესამე კანონი კარგად ისწავლა თუ არა.

განმავითარებელი შეფასებისას, იწერება განვითარების გეგმა - როგორ უნდა გახდნენ უკეთესი მოსწავლეები, თორემ ფიზიკა როგორ ისწავლეს, ამას ნიშნით დაწერ თუ სიტყვით, მნიშვნელობა არ აქვს. „ყოჩაღ“ და 10-იანი, ამ შემთხვევაში, ერთი და იგივეა.

ნიშანი ადვილი დასაწერია, სკოლა კი უნდა აძლევდეს მოსწავლეს შანსს, უკეთესი დავალება დაწეროს; წარმატების გემო უნდა გავაგებინოთ ბავშვებს, ერთს მეორის სახელს არ უნდა ვეძახდეთ, უნდა ვუბიძგოთ წარმატებისკენ, რათა შემდეგ, წარუმატებლობას არ შეეგუონ.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ოჯახში უმცროს შვილზე დაინიშნება 50-დან 450 ლარამდე ყოველთვიური დახმარება - ბიუჯეტი

იმუშავებს თუ არა ელექტრონული ჟურნალი უქმე დღეებში, რომელიც მთავრობამ გამოაცხადა

 ზოგან ახალი წლის მოახლოებას დარიჩინის არომატი, ხოლო ზოგან თევზის სუნი გვამცნობს.

როგორ ჩავრთოთ ბავშვები საახალწლო სამზადისში

ითვლება, რომ დამწვარი ფეხსაცმლის უსიამოვნო სუნი საშობაო გობლინებს სახლიდან აძევებს
პიროვნება

მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა


 

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“

„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან ტოლერანტები, ზრდილობიანები და გულკეთილები“

სკოლები

ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“ 

კესო, მუსიკალური ფესტივალის - „სხვა საქართველო სად არის“, ლაურეატი გახდა 

მე- 7 კლასის დამრიგებლის ზენფირა ისაევის ხელმძღვანელობით ჩატარდა და მასში მოსწავლეები დიდი ინტერესით ჩაერთნენ 

აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა

კვირეული დაუვიწყარი ემოციებითა და შთაბეჭდილებებით აღსავსე იყო 

საინტერესო

 ზოგან ახალი წლის მოახლოებას დარიჩინის არომატი, ხოლო ზოგან თევზის სუნი გვამცნობს.

როგორ ჩავრთოთ ბავშვები საახალწლო სამზადისში

ითვლება, რომ დამწვარი ფეხსაცმლის უსიამოვნო სუნი საშობაო გობლინებს სახლიდან აძევებს

როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან

როგორია ხალი წელი ხელოვნების გაკვეთილზე? - დღეს მოგიყვებით კრეატიულობისა და მხიარულების სინთეზზე... 

სიახლეები
საზოგადოება