მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მაშინ, როცა ონლაინ სწავლება კვლავ მნიშვნელოვან ადგილს იკავებს და სწავლა მომავალი სემესტრიდან სკოლების უმეტესობაში დისტანციურ ფორმატში გაგრძელდება, მასწავლებლებისა და მშობლებისთვის აუცილებელია გარკვეული კიბერტერმინოლოგიის ცოდნა.
ისეთი ცნობილი სიტყვების გარდა, როგორიც აპლიკაცია, ბოტი, დაბლოკვა, განახლება, ონლაინი და ოფლაინი, უამრავი ისეთი სიტყვაა, რომლის განმარტებაც ცოტამ თუ იცის, თუმცა ისინი მნიშვლეოვან როლს თამაშობენ ინტერნეტსამყაროში.
კიბერტერმილონოგიის ათვისება მასწავლებლებსა და მშობლებს მოზარდების უსაფრთხოების დაცვისათვის, მათი ჯანსაღი განვითარებისა და კეთილდღეობისათვის.
etaloni.ge გთავაზობთ კიბერცნობიერების ტერმინოლოგიის ლექსიკონს:
ბაისტენდერი (ინგლ. Bystander): სკოლაში, ონლაინსივრცეში, ან სხვა ადგილას დევნის მომსწრე ან მოწმე. ეს შეიძლება იყოს დაზარალებულის ან აგრესორის მეგობარი, თანაკლასელი, პედაგოგი ან სხვა პირი. ბაისტენდერი მომსწრეა დაშინების ფაქტის, რომელიც მოხდა სკოლის შიგნით, გარეთ ან ონლაინსივრცეში;
განახლება (ინგლ. Update): ხარვეზების გამოსწორება ოპერაციულ სისტემაში მწყობრიდან გამოსული ან მოძველებული ვერსიების დასახვეწად;
გრუმინგი (ინგლ. Grooming): მოზარდის ან არასრულწლოვნის დაყოლიება სექსუალურ ქმედებაზე ინტერნეტის მეშვეობით.
დატროლვა/ტროლინგი (ინგლ. Trolling): მომხმარებელთა მაპროვოცირებელი ან დამცინავი კომენტარების გამოქვეყნება სოციალურ ქსელში;
დოქსინგი (ინგლ. Doxing): პირადი მონაცემების, ან საიდენტიფიკაციო ინფორმაციის გამოქვეყნება კონკრეტული ფიზიკური პირის შესახებ ინტერნეტში, როგორც წესი, უარყოფითი განზრახვით;
ლიურინგი (ინგლ. Luring – შეცდენა): მოზიდვა, შეცდენა ან დაყოლიება, რომელიც გულისხმობს ხრიკების მეშვეობით არასრულწლოვანთა სექსუალურ ქმედებაზე დაყოლიებას სრულწლოვანთა მიერ ონლაინკავშირის მეშვეობით;
სენსიტიური მონაცემები: პერსონალური მონაცემები, რომლებიც ეხება ადამიანის ფიზიკურ და ზნეობრივ მონაცემებს, მათ პირად ცხოვრებას, თვისებებს, რასობრივ წარმომავლობას, იდეოლოგიას, პოლიტიკურ შეხედულებებს, რწმენას ან რე- 14 ლიგიურ მრწამსს, ნასამართლეობის მონაცემებს, ფიზიკური ან მენტალური ჯანმრთელობის მდგომარეობასა და სექსუალურ ორიენტაციას;
სპამი (ინგლ. Spam): ინტერნეტის მეშვეობით მიღებული შეუსაბამო შეტყობინებები, როგორც წესი, გათვლილი დიდი რაოდენობით მომხმარებელთათვის; შესაძლებელია ატარებდეს საფრთხისშემცველ ინფორმაციას ან ვირუსებს, ან უბრალოდ ვრცელდებოდეს გარკვეული პროდუქციის რეკლამირების მიზნით;
ფიშინგი (ინგლ. Fishing): ციფრული თაღლითობა, როგორც წესი, განხორციელებული ელექტრონული ფოსტის მეშვეობით, რაც გამოიხატება ყალბი შეთავაზებებით მომხმარებლის მოსატყუებლად, კონფიდენციალური ინფორმაციის გამოძალვის მიზნით, როგორიცაა, მაგალითად, საბანკო ანგარიშები, პაროლები და სხვა;
ფლეიმინგი (ინგლ Flaming): შეურაცხმყოფელი გამოთქმების ან ძალადობრივი ენის/შეტყობინებების გამოყენება ციფრულ სივრცეში;
ფორუმი (ინგლ. Forum): ვებგვერდი ან ვირტუალური სივრცე, რომლის გამოყენება ხდება მრავალი მომხმარებლის მიერ ონლაინდისკუსიისათვის ან იდეებისა და აზრების გასაცვლელად სხვადასხვა თემის ირგვლივ;
ჰაშთაგი (ინგლ. Hashtag): საკვანძო სიტყვა, ფრაზა, ან ალფაციფრული სიმბოლოები, რომელიც გამოხატულია გაბმულად, სივრცის გამოტოვების გარეშე და აღნიშნულია # ნიშნით; გამოიყენება მეტწილად სოციალური მედიის ვებგვერდებზე და აპლიკაციებზე, განსაკუთრებით კი ტვიტერზე და ინსტაგრამზე, კონკრეტულ თემაზე შეტყობინებების იდენტიფიცირებისათვის;
ჰეითერები (ინგლ. Haters): ინტერნეტმომხარებლები, იგივე გამომწერები, რომლებიც სოციალურ ქსელებში, აპლიკაციებში, ან ჩატში ტოვებენ ნეგატიურ კომენტარებს გარკვეული თემების ან სხვა მომხმარებლების წინააღმდეგ.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ელექტრონული ჟურნალში სემესტრული ცვლილებების შეტანის ბოლო ვადა ცნობილია - ინფორმაცია მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციისთვის
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“
აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა
როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა