მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
პანდემიამ სრულიად მსოფლიო კომპიუტერებს მიაჯაჭვა - დისტანციურ რეჟიმზე გადავიდა მაღაზიები, სხვადასხვა სამსახურები და რაც მთავარია სასწავლო პროცესი. შედეგად მივიღეთ, რა? - ონლაინ-მოსწავლეები, ონლაინ-სტუდენტები, ონლაინ-მასწავლებლები, ონლაინ-აბიტურიენტები და ონლაინ-რეპეტიტორები.
როგორია რეპეტიტორების ცხოვრება დისტანციური სწავლების პირობებში? - არცთუ მარტივი, რადგან აბიტურიენტების მომზადება ისედაც დიდი პასუხისმგებლობაა და მით უმეტეს, რთულია, სასურველი შედეგი დადო ონლაინ-სწავლებით.
პანდეიმური ფონი კი საქართველოს თითოეული ოჯახის ეკონომიკურ მდგომარეობას არცთუ სასიამოვნო კუთხით შეეხო და ირკვევა, რომ რეპეტიტორებზე მოთხოვნა, ბოლო პერიოდში, სწორედ ამ ფაქტორიდან გამომდინარე შემცირდა; ამიტომ ისინი იძულებულები გახდნენ, მომზადების ფასი დაეწიათ და სტანდარტული დემპინგიც მივიღეთ - კონკურენციის პირობებში, რეპეტიტორები ცდილობენ, რაც შეიძლება იაფად მოამზადონ ბავშვები, რათა დამატებითი შემოსავლის გარეშე არ დარჩნენ და მიდის დიდი შეჯიბრი, ვინ უფრო იაფად ასწავლის; მაგალითად, ინგლისური ენის სპეციალისტები, რომლებიც ძველ კარგ დროს, საკმაოდ სოლიდურ თანხებს ითხოვდნენ, დღეს გაკვეთილს ოც ლარად ატარებენ და ესეც სახვეწარი აქვთ.
ანალოგიური ვითარებაა ქართული ენის სპეციალისტებში, ხოლო რაც შეეხება ტექნიკურ საგნებსა და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებებს, აქ, კარგი რეპეტიტორიც სანთლით საძებარია და მით უმეტეს, მიზერულ ფასად, ვის აწყობს ამხელა შრომის გაწევა, ეს კიდევ ცალკე საკითხია.
ამ ყველაფრიდან გამომდინარე, რეპეტიტორების ყოველთვიური შემოსავალი 160-დან 200 ლარამდე მერყეობს, რაც წინა წლებთან შედარებით, უდავოდ ცოტაა და არც etaloni.ge-სთან ერიდებიან უკმაყოფილების გამოთქმას.
„კატასტროფული ვითარებაა, ყველაფერმა ფასი დაკარგა, ჯერ ისედაც არავინ აფასებდა ჩვენ შრომას და ახლა, მით უმეტეს, ონლაინ-მომზადება ხალხს იოლი ჰგონია - არც მოთხოვნაა და თუ მსურველი გამოჩნდა, ჩვენ შრომას გახვრეტილ შაურადაც არ აფასებს“, - გაგვიმხილა ქალბატონმა მარინამ, რომელიც ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგია;
არანაკლებ უკმაყოფილოა, ქალბატონი იზოლდა, რომელიც ქიმიას ასწავლის: - „ისედაც რა დღეში ვართ... ონლაინ-სწავლებამ საერთოდ შეგვშალა. რთულია, ფეხი აუწყო არსებულ რეალობას, საქმე ხარისხიანად აკეთო და თან შემოსავალი გქონდეს. უჭირთ ბავშვებს, ვეღარ იხდიან ოჯახები პირვანდელ თანხას და შუა გზაში ხომ არ მივატოვებ ამის გამო? - იძულებულები ვართ, გავაიაფოთ აბიტურიენტების მომზადების საფასური“.
„დღეს ყველა მეორე ინგლისურის სპეციალისტია და მოზმადების საფასური ისედაც გაიაფებული იყო კონკურენციის გამო, ახლა კი - მით უმეტეს; გაკვეთილს 15 ლარადაც ვატარებ, თუმცა ეს არ ნიშნავს, რომ ბავშვებს რაიმეს ვაკლებ. ისევე თავდაუზოგავად ვშრომობთ მეც და თამამად ვიტყვი - ჩემი კოლეგებიც, მაგრამ ძალიან გაუფასურდა ჩვენი შრომა. პედაგოგები ვართ და ჩვენ საქმეს არასოდეს ვუღალატებთ, ბავშვს, რომელსაც არ აქვს თანხა, ბედის ანაბარა ვერ მივატოვებთ, მაგრამ ჩვენც ხომ გვჭირდება საარსებო - შიშველი ენთუზიაზმი პურს ვერ გვაჭმევს“, - ასეთია ქალბატონი ლიას კომენტარი... და ვერც შეედავები, ესაა მათი პროფესია, შესაბამისად - შემოსავლის წყარო და არც იმაზე ვდავობთ, რომ შრომა, რომელსაც ისინი თითოეულ მოსწავლესთან წევენ, ტიტანურია, თუმცა აქ მაინც არის ერთი დიდი „მაგრამ“...
პირადად ვიცნობ პედაგოგს, რომელიც გასულ სემესტრში, მოსწავლეებს სრულიად უსასყიდლოდ ამეცადინებდა. ასეთები არცთუ ისე ცოტა არიან. ასე რომ, ყველაფერი შედარებითია და სანამ მწირი შემოსავლის გამო ვიღაცები უკმაყოფილებას გამოთქვამენ, მასწავლებლები, რომლებისთვისაც ფული არაა მთავარი, საკუთარ საქმეს უანგაროდ ემსახურებიან.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ელექტრონული ჟურნალში სემესტრული ცვლილებების შეტანის ბოლო ვადა ცნობილია - ინფორმაცია მასწავლებლებისა და სკოლის ადმინისტრაციისთვის
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
ასევე მოსწავლეებმა შეასრულეს ფრანგული სიმღერა კინოფილმიდან „ჩარირამა“
აღსანიშნავია, რომ აღნიშნული კონკურსი საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ახალგაზრდობის სულიერი და ინტელექტუალური განვითარების ცენტრმა გამოაცხადა
როგორც მე-9 კლასის მოსწავლე, ლუკა გვიყვება, ის და თავისი კლასი, რამდენიმე დღით, ბაკურიანში მიდიან
ჰიმნის შექმნა არა მხოლოდ მუსიკალური პროექტი, არამედ მთელი სკოლის გაერთიანების შესაძლებლობაა - ის გვახსენებს, ვინ ვართ, რა გვაერთიანებს და რას ვზეიმობა