მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
განათლების სამინისტრო უკმაყოფილოა იმ სკოლებით, რომლებმაც უწყების რეკომენდაცია და გაფრთხილება თავიდანვე არ გაითვალისწინეს, რის გამოც ელექტრონული ჟურნალში მოსწავლეთა მონაცემების შესახვანად ვადის გახანგრძლივება გახდა საჭირო.
როგორც განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის მინისტრის მოადგილემ ეკა დგებუაძემ აღნიშნა, ძალიან ცუდია რომ სკოლებმა, ყურადღებით არ მოუსმინეს ინსტრუქციებს.
„ჩვენ თავიდანვე დავაანონსეთ, რომ ეს არის გარდამავალი პერიოდი, დისტანციური სწავლების პერიოდში ელექტრონული ჟურნალი არის განსაკუთრებით მნიშვნელოვანი და გარდამავალ პერიოდში, დღეს, სკოლებს ეძლევათ იმის შესაძლებლობა, რომ თუ ვერ უზრუნველყოფენ ელექტრონული ჟურნალის გამართულ მუშაობას, ასევე გამოიყენონ ჟურნალი, რომელიც არის ნაბეჭდი სახით.
ერთის მხრივ, ძალიან ცუდია რომ სკოლებმა, ყურადღებით არ მოუსმინეს იმ ინსტრუქციებს, რომლებიც გასცა განათლების სამინისტრომ და სწორედ ის სკოლები დარჩა ღია და ვერ მოასწრო ამ ელექტრონული ჟურნალის წარმოება. ჩვენ მათ გავუხანგრძლივეთ დღეები და დღეს დღის ბოლომდე აქვთ ვადა. მაგრამ ისევ და ისევ მოსწავლეების განათლების უფლების დაცვის მიზნით, ვაძლევთ იმის უფლებას, რომ თუ ვერ შეძლებენ ელექტრონულ ჟურნალში შესაბამისი ნიშნების ასახვას და დაჯამებას, მაშინ პრიორიტეტს მივანიჭებთ მატერიალურ ჟურნალს“, - განაცხადა ეკა დგებუაძემ.
მიიღებენ თუ არა ეს სკოლები სამინისტროსგან გარკვეული სახის შენიშვნას ან გაფრთხილებას - მინისტრის მოადგილე გვპასუხობს, რომ მიიღებენ, თუმცა აღნიშნულზე გადაწყვეტილება მიღებული არ არის.
„დიახ ექნებათ, თუმცა ჯერ ამაზე გადაწყვეტილება არ მიგვიღია და წინასწარ ვერ ვიტყვი. თუცა კიდევ ერთხელ ვამბობ, რომ ეს არის გარდამავალი პერიოდი. თვითონ სკოლაც ეჩვევა იმას თუ როგორ გამოიყენოს ელექტრონული ჟურნალი და ეს იქნება მათთვის ძალიან კარგი მაგალითი, რომ თურმე საჭიროა ელ.ჟურნალის გამოყენება, რადგან მეორე სემესტრის შემდგომ მათ კვლავ მოუწევთ იგივე გზის გავა.
მეორე სემესტრისთვის იგივე ფორმატით იქნება სავალდებულო როგორც ახლა იყო. თუმცა იქნება მატერიალური ჟურნალიც. კიდევ ერთხელ ვიძახი რომ ეს არის გარდამავალი პერიოდი, რომ მომდევნო 2021-2022 სასწავლო წლისთვის მომზადებული დახვდნენ სკოლები იმას რომ გამართულად გამოიყენონ ეს რესურსი“, - აღნიშნავს დგებუაძე.
გარდა იმისა, რომ სკოლებმა რეკომენდაციები არ გაითვალისწინეს, ჩვენ ვხედავდით, რომ სისტემას არაერთი ხარვეზი ჰქონდა - კითხვაზე: ნიშნავს თუ არა ეს იმას რომ თავის მხრივ სამინისტროსაც არ ჰქონდა ბოლომდე მოწესრიგებული ელექტრონული ფორმატი, ეკა დგებუაძე გვპასუხობს:
„კიდევ ერთხელ ვიტყვი, რომ ეს არის გარდამავალი პერიოდი. ჩვენ მოგვიწია გარკვეული ველების ჩამატება გამოცდილებამაც გვიჩვენა ცვლილებების აუცილებლობა და ორივე მხარე ვმუშაობთ. შენიშვნებზე აქ არ არის საუბარი. აქ არის ორივე მხარე რომელიც გამოცდილების საფუძველზე გამართავს როგორც ელექტრონულ სისტემას ისე, მასწავლებელი გამოიმუშავებს იმ უნარს, როგორ შეავსოს ელექტრონული ჟურნალი“.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა