მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სტატუსიან მასწავლებლებს სავალდებულო ტრენინგების გავლა რომ უწევთ, სიახლე არავისთვისაა, თუმცა ისიც ფაქტია, რომ მხოლოდ ეს ვალდებულება არ გააჩნიათ და განათლების მინისტრის N # 67/ნ ბრძანების მიხედვით, წამყვან პედაგოგებს 8 ვალდებულება და 22 კომპეტენცია აქვთ დასაკმაყოფილებელი, მენტორებმა კი სამი ვალდებულება და 9 კომპეტენცია უნდა დააკმაყოფილონ.
Etaloni.ge გაგაცნობთ, რას ავალდებულებს სქემა პედაგოგებს.
წამყვანი მასწავლებლის 8 ვალდებულება:
1. ზრუნვა მასწავლებელთა პროფესიულ განვითარებაზე: კოლეგების დახმარება მათი საჭიროებების განსაზღვრაში, პროფესიული განვითარების აქტივობების/სტრატეგიების შემუშავებასა და განხორციელებაში;
საჭიროების შემთხვევაში, რეკომენდაციების გაწევა ტუტორებისთვის/პრაქტიკის ხელმძღვანელებისთვის ან მათი ფუნქციების შესრულება;
2. ზოგადი განათლების სისტემის ფართო ხედვა. ზოგადად განათლების სფეროსა და სასკოლო სისტემებში მიმდინარე მოვლენების, თანამედროვე პროფესიული ლიტერატურისა და საგანმანათლებლო კვლევების ადგილობრივ, ეროვნულ და გლობალურ დონეზე გაცნობა. მიღებული გამოცდილების გამოყენება საკუთარ პედაგოგიურ პრაქტიკაში და მისი გაზიარება კოლეგებისთვის;
3. სკოლის/ადგილობრივი საზოგადოების(თემის) საჭიროების კვლევების ჩატარება და მიგნებების გამოყენება სკოლის/თემის განვითარების მიზნით;
4. ეროვნულ დონეზე კონტაქტების დამყარება სხვა საგანმანათლებლო დაწესებულებებსა და ორგანიზაციებთან საუკეთესო პრაქტიკის დასანერგად და მოსწავლეთა შედეგების გასაუმჯობესებლად;
5. სკოლის საჭიროებებიდან გამომდინარე, კომუნიკაციის დამყარება და თანამშრომლობა მესამე პირებთან;
6. სოციალურ აქტივობების ინიცირება და მონაწილეობა სასკოლო/სკოლათშორის/სათემო პროექტებში პროექტებში;
7. მოსწავლეთა პროფორიენტაციის ხელშეწყობა;
8. სხვათა თანამონაწილეობით/ჩართულობით დემოკრატიული კულტურის, გარემოსდაცვითი პასუხისმგებლობის, ციფრული უნარების, ციფრული მოქალაქეობის, ინკლუზიური გარემოს, გლობალური მოქალაქეობის ხელშემწყობი აქტივობების დაგეგმვა-განხორციელება.
მენტორი მასწავლებლის 3 ვალდებულება:
1. მასწავლებელთა საჭიროებებისდადგენა და მათი გათვალისწინებით სკოლის პედაგოგთა პროფესიული განვითარების ერთიანი სტრატეგიის დაგეგმვა;
2. ეროვნულ დონეზე ზოგადი განათლების სფეროში მიმდინარე პროცესებთან დაკავშირებით რეკომენდაციების შემუშავება;
3. საერთაშორისო საგანმანათლებლო დაწესებულებებთან და ორგანიზაციებთან კონტაქტების დამყარება საუკეთესო პრაქტიკის დასანერგად და მოსწავლეთა შედეგების გასაუმჯობესებლად.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭო სხდომას 27 დეკემბერს გამართავს
„სასკოლო საზოგადოების სიძლიერე გულისხმობს ურთიერთთანამშრომლობას და მოვალეობის სწორად გადანაწილებას“
„პოზიტიური სასკოლო გარემო პირველ რიგში ნიშნავს გარემოს, რომელიც ხელსაყრელი და შესაბამისია თავისუფალი და კრიტიკულად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბებისთვის“
მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა