მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
ფრიდონ ხალვაშისა და ზურაბ გორგილაძის სახელობის ქუთაისის N19 საჯარო სკოლის მე-12 კლასის მოსწავლემ ნუკი მანაგაძემ ლიტერატურულ კონკურსში „ზღვაური - 2020“ პროზაში საფინალო დიპლომი დაიმსახურა.
გთავაზობთ ნუკი მანაგაძის ნაშრომს:
„მარტის პირველი იყო...
მარტის 1-ლი იყო... იმ დღეს დიდი ხნის შემდეგ პირველად მოთოვა... სკოლიდან მოსულს შინ დამხვდა. საწოლზე წამომჯდარს ცივ კედელზე მიედო თავი. გამიხარდა, რომ დავინახე. ვიფიქრე, ძლივს დააღწია თავი იმ თეთრი კედლების სუნს, ასე რომ ეზიზღება-მეთქი. ნაადრევი ყოფილა სიხარული... მომღიმარი მივუახლოვდი. ჩაცვენილ ლოყებზე ნაზად ვაკოცე, შემეშინდა, ზედმეტად ძლიერად არ მომსვლოდა მონატრებისგან და მთლად არ გამექრო მისი ისედაც გამქრალი ლოყები. როგორ ხარ-მეთქი რომ ვკითხე, ერთი ამოიხვნეშა. ველოდი გამიღიმებდა, მაგრამ სამუდამო ყოფილა ეს მოლოდინი. მეცადინეობით გადაღლილი ვწუწუნებდი, დრო რა ნელა გადის-მეთქი. მერე მას შევხედავდი. არაფრის თქმის თავი ჰქონდა, მაგრამ თვალებში ამოიკითხავდით, როგორ მეწინააღმდეგებოდა, თითქოს გრძნობდა რაღაცას და უნდოდა, რაც შეიძლებოდა მეტად გაწელილიყო დრო, რომელიც მის უკანასკნელ წამებს ითვლიდა. ბოლოს რომ შევხედე, სახეზე ფერი აღარ ედო. ეს ერთ დროს მთასავით კაცი გამხმარ ხის ტოტად მომეჩვენა და ვერ შევძელი იმ ოთახში დიდხანს გაჩერება. გარეთ გამოვვარდი, სისხლი ერთიანად გამეყინა, ფილტვებიდან ჰაერი ამიორთქლდა და რაც ძალა და ღონე მქონდა, ხარბად ჩავისუნთქე ჟანგბადი. შვების ნაცვლად სინდისის საშინელი ქენჯნა ვიგრძენი. უკან შებრუნებული პირდაპირ შევეჩეხე მის წყლიან თვალებს, გაბერილ გულმკერდს და მჭიდროდ მოკუმულ ტუჩებს: ცდილობდა ფილტვებში ჩარჩენილი ბოლო წვეთი ჟანგბადი არ გაქცეოდა და უსარგებლო ნახშირორჟანგად არ გადაქცეულიყო. არ გამოუვიდა. თავად დავინახე, როგორ შეირხა გალურჯებული ტუჩები უკანასკნელად, როგორ ამოფრინდა უკანასკნელი მოლეკულა დამჭკნარი ფილტვებიდან, როგორ გაშეშდა მუდამ მოძრავი თვალები, როგორ ჩამოვარდა გამხმარი ხის ტოტიდან უკანასკნელად უკანასკნელი ფოთოლი. მარტის 1-ლი იყო... იმ დღეს დიდი ხნის შემდეგ პირველად მოთოვა... მე დავინახე, როგორ შეერია მისი სული სპეტაკ თოვლის ფანტელებს და მაშინ ვიგრძენი შვება... მისი ფილტვები ახალი ჟანგბადით გაივსო“.
ქუთაისის N19 საჯარო სკოლის მე-12 კლასის მოსწავლე ნუკი მანაგაძე.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
საკითხები, რომლებიც პედაგოგებმა მოსწავლეთა შეფასებისას უნდა გაითვალისწინონ
მოსწავლე-მასწავლებლის ურთიერთობაში ყველაზე მნიშვნელოვანია მეგობრული და ალტერნატიული გზების გამოძებნა
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან არ ეშინიათ სიახლეების, აზრის თავისუფლად გამოხატვის და მუდმივად არიან ახლის ძიების პროცესში“
„ჩემი მოსწავლეებით განსაკუთრებულად ვამაყობ, რადგან ისინი არიან განათლებული, ჭკვიანი, მოწესრიგებული ქცევით თუ აკადემიური დონით...“
სასკოლო საზოგადოებას ღონისძიებით მიულოცეს ახალი წელი მე-5 და მე-6 კლასის მოსწავლეებმა
დამატებითი უქმე დღე მასწავლებლებისთვის - ასე ცდილობენ ბრიტანეთის სკოლებში ახალგაზრდა კადრების მოზიდვას